Satt i natt och läste om MODO:s bravader. Var in på GP och hittade den här krönikan eller vad man skall kalla det. I vilket fall som helst så sågar reportern VF någonstans i höjd med fotknölarna. __________________
"Modos Mika Lehtinen har nu under tre matcher i Scandinavium besökt utvisningsbåset så ofta att han borde betraktas som en stamgäst, en graverad namnskylt vore på sin plats."
Nej, nu är det sovdags. Det är ju en arbets(praktik-)dag imorgon också.
Jag kom förresten just ihåg en av de roligaste sakerna under matchen i eftermiddag: när Esbjörs (visst var det han?) totalmissade att det stod ett mål just där han ville åka. Det är humor.
Enström - vilken hjälte! Och så söt också. (Alla som tror att han får priset som årets rookie räcker upp handen.)
Paddan: Om jag skall vara vid sunda vätskor så MÅSTE jag ju ha min kola... Det där snacket om att dom tog bort koka-extraktet från Coca-Cola på 30-talet tror jag inte en fem-öring på...
Sahlander: Släpp Colaflaskan och skruva igen korken! Dricka sånt där läskeblask är tydligen inte bra för dig... Kom ihåg att det är en arbets...lös dag imorgon också så det gäller ju att vara vid sunda vätskor...
Lumber Jack: Ett alternativ skulle ju kunna vara att det handlar om hundar av rasen Native American Indian Dog. Eller så har de kryssat fel på beställningsblanketten för köpet av den nya maskoten.
En liten fråga till er som kanske förstår det hela lite bättre. Hur kommer det sig att Frölunda Indians har några hundar som klampar omkring och försöker få igång alla Kållar å Ador på läktarplats?
Aben: Inte Pripps vad jag vet men däremot Falcon, har sett några olika reklamfilmer på TV för Falcon med Foppa. Nån som har dom eller vet var man kan ladda ner dom förresten? Speciellt den där han blir förföljd av några sportreportrar?
Sahlander: Inget fel på Staropramen, men varför inte någon av de förträffliga produkterna från Jämtlands Bryggeri i Pilgrimstad. Exempelvis Hell, Heaven och Jämtlands Pilgrim. Inte alls tokiga ölsorter.
Jadu, hade inte systemet varit stängt såhärdags så hade jag givetvis kilat ner och handlat både x st Staro och x st Murphys. Låt x vara en heltalsvariabel som går mot oändligheten.
En och en halv mening av det där inlägget var intressant, så det registreras givetvis som en oneliner. Möjligtvis slinker ölmeningen igenom, beroende på ölet.