Jenza:: Vad var det du skrevi frölundas GB, när lottningen för kvarten var klar. Jo du skrev att Modo skulle slå ut Frölunda igen... Vilket inte lyckades. Men jag måste få säga att ni gav oss ett mycket bra motstånd.
Jag har just pratat med Frisco - han lät aggressiv och upprörd då han verkade tro att jag skulle ringa och håna honom. Han och NuMo började ge upp och ville nästan inte se sista perioden. Efter att jag peppat honom lite så bestämde sig ändå Frisco för att gå ut och kriga till slutet.
Tydligen är det bra fart på läktarna ändå om jag förstod rätt.
Björn VII: Om ni hade varit Hv så hade vi varit oroliga men när era spelare uppträder som sydafrikas landslag så känner jag mig ganska trygg. Vi ses till hösten.
poffa: om man kolla på det åt andra hållet så omhan hade vait på isen kanske ni hade gjort mål så.....det beror på hur man se det...allt e relativt..=)
Frisco: Tycker inte vi ska börja överdriva nu. Han har tagit som Hållberg flest 2 minutare i slutspelet, det är sant. Men i grundserien ligger han långt ner.
westerlind: Hmm...få se nu, gapa Westerlind... Men du, jag vet inte hur många gånger jag måste säga till dig att man inte skall äta upp fingerfärgen. Marsch iväg och tvätta bort det där #21 som du målat i pannan...
Försök inte, du och Frisco har säkert redan tagit fram fingerfärgerna och håller som bäst på att muntert kladda fram en egen färgglad banderoll med "Her bor Mangnus W.."
Sånt måste ju uppskattas av spelaren i fråga. Jag skulle åtminstonde gjort det och tagit det med ett garv. Samtidigt kan det ju vara en väckarklocka för spelaren.
Förresten, vad har du att säga till ditt försvar, Westerlind? Göra så mot stackars Micke Lindholm.
poffa: >>>>>>>Sv: Matchtråd VF-Modo Satt i natt och läste om MODO:s bravader. Var in på GP och hittade den här krönikan eller vad man skall kalla det. I vilket fall som helst så sågar reportern VF någonstans i höjd med fotknölarna. "Modos Mika Lehtinen har nu under tre matcher i Scandinavium besökt utvisningsbåset så ofta att han borde betraktas som en stamgäst, en graverad namnskylt vore på sin plats." -------------
Här börjar mitt svar: När Micke Lindholm spelade i Brynäs för snart 100 år sen så blev några Brynässupportrar så trötta på hans utvisningar att de "bröt" sig in i Gavlerinken och satte upp en banderoll i utvisningsbåset med texten: HÄR BOR MICKE LINDHOLM.
Antalet "svärord per vanliga ord" övetsteg nog 1,00 då Pirro berättade för Söderberg och Wilde varför man INTE skall vara sex man på banan med drygt två minuter kvar av tredje perioden.
"...ju längre matchen led desto klarare framstod Modos alla utvisningar som ett av tränare "Pirro" Alexanderssons smartare taktiska drag."
Imponerande slutledningsförmåga den mannen har (om det var menat som ironi är han i starkt behov av en högskolekurs i ämnet). Undra förresten om Söderberg har samma analys av Pirros "taktik", han fick sig några mindre väl valda ord vid utvisningen för sex man på plan.
Blomqvists sista jubel i en MoDo-tröja tyvärr. Vad det är han och Freddan m.fl. jublar över? Jo, att de slipper västernorrlandsderbyn mot Timrå och *host* Husum i Div. 1 norra :-), efter att ha vunnit sista matchen i kvalserien 1990 i sudden death.
Motståndare? Titta uppe till vänster så ser du faktiskt en ung, vädigt ung, Jürgen som på den tiden bar Rögles Oilers-ripoff på magen.
Satt i natt och läste om MODO:s bravader. Var in på GP och hittade den här krönikan eller vad man skall kalla det. I vilket fall som helst så sågar reportern VF någonstans i höjd med fotknölarna. __________________
"Modos Mika Lehtinen har nu under tre matcher i Scandinavium besökt utvisningsbåset så ofta att han borde betraktas som en stamgäst, en graverad namnskylt vore på sin plats."
Nej, nu är det sovdags. Det är ju en arbets(praktik-)dag imorgon också.
Jag kom förresten just ihåg en av de roligaste sakerna under matchen i eftermiddag: när Esbjörs (visst var det han?) totalmissade att det stod ett mål just där han ville åka. Det är humor.
Enström - vilken hjälte! Och så söt också. (Alla som tror att han får priset som årets rookie räcker upp handen.)
Paddan: Om jag skall vara vid sunda vätskor så MÅSTE jag ju ha min kola... Det där snacket om att dom tog bort koka-extraktet från Coca-Cola på 30-talet tror jag inte en fem-öring på...
Sahlander: Släpp Colaflaskan och skruva igen korken! Dricka sånt där läskeblask är tydligen inte bra för dig... Kom ihåg att det är en arbets...lös dag imorgon också så det gäller ju att vara vid sunda vätskor...