Min Brynäspolare Tommy skriver till mig nu att om de förlorat mot Djurgården istället för att vinna med 2-0 så hade de vunnit med 5-0!!!!!!! Är det sportsligt?
Nää, men regler är ändå regler. Om dessa inte följs så har vi till slut ett anarkistiskt samhälle (eller i detta fall anarkistisk hockey). Detta gynnar ingen.
Hur reglerna än är skrivna så tycker jag inte att det är sportsligt att ändra i tabellen i efterhand...Hur reglerna än är skrivna ska lagen följa dem, allt annat är osportsligt...
Det jävligaste vid sådana här historier är inte det felande lagets poängavdrag, det är de andra lagen som sköter sig exemplariskt men ändå blir drabbade. Några lag får poäng de inte har spelat till sig, och kan gå om de lag som slitit ihop sina ärligt.
Det scenario med Pihl som du beskrev skulle aldrig kunna hända, men jag förstår dig till viss del, men precis som LJ skriver så är regler till för att följas. DIF har gjort ett misstag och så enkelt är det.
En intressant fråga, efter varje match skickas matchprotokollet till förbundet och där borde väl man "ödsla" lite tid till att gå igenom dem. Det var väl en liknande situation för Elfsborg i AS.
Men lagets funktionärer/anställda borde även de ha något ansvar, åtminstonde borde man veta sina spelares nationalitet.
Tänk detta scenario: -MoDo får 9 poäng minus. De missade ett klart matchstraff på Pihl i omgång 5 av elitserien i höstas och han skulle varit avstängd 3 matcher.
Nej jag undrar varför ingen reagerat redan efter första matchen som DIF gjorde"fel" i?
Låt matcherna avgöras av spelare på planen och inte av slipsnissar på sina feta arselen (nej jag var inte med).
Det är lite det jag menar, ett gränsfall men ändå solklart. Det är vid såna här fall reglerna ska följas strikt, då blir det aldrig något tjafs. Lite jävligt bara att HV fick en pinne.
Håller med dig till en stor del Frisco, matcherna skall avgöras på isen och inte i några styrelserum. Men reglerna är solklara och börjar man "tumma" så blir det bara hönsgård så fort en regel bryts.
Där slog du huvudet på spiken. Hockeysnack i kombination med fast, fet lina och OS kan få vilken seriös student som helst att missa tentorna. Tyvärr så har inte CSN fattat detta ännu och jagar en med piska bara för att man skall få lite kosing varje månad.
Fast att ha flera fönster öppna samtidigt kan ju inte förklara hur ett meddelande hamnade i MODOs gästbok innan den ens fanns...men jag antar att vi kan applicera konsekventvinkelteorin på detta problem, vinkeln måste bara ha varit udda jämt.
Nåja, utanför hockeysnack ska det nog inte hamna. Men har du två gästböcker uppe i två fönter så kan du aldrig vara säker. Jag tror dock att Marcus jobbar på att fixa till buggen...
Sånt är ju jävligt obra skulle man kunna säga. Jag sitter just nu med 6 fönster öppna. Rätt vad det är så hamnar kanske detta inlägg på Aftonbladets löpsedel. Bäst jag stänger det fönstret innan jag skickar.
På något sätt har det även hänt för mig att vissa av mina inlägg hamnar fel. Vad det beror på vet jag inte. Kanske kan våra kära MODOratorer Scim och NuMo förklara detta för oss. De har kanske gått nån steg 3-kurs i hockeysnack och fått lära sig sådana saker.
Nu är jag förvirrad...och det blir jag inte ofta...kom precis hem från en tids bortavaro...upptäckte att MoDo hade skaffat sig en GB här på Hockeysnack...trevligt, tänkte jag och tittade in...märkte då att det första inlägget i GBn var skrivet av: MIG!?!?!?! Det inlägget lade jag in i Timrås gästbok för någon vecka sedan...vid det laget hade jag inte en aning om att en MoDo GB existerade...hur fanken gick detta till???? --------------------------------------------------------------------------- MoDo krossar allt och alla!
Det måste vara så. Så med andra ord så är NuMo inte hemlig utan i grund och botten bara försiktig för att inte skada oss patetiska varelser. Frågan man ställer sig är:
Min Brynäspolare Tommy skriver till mig nu att om de förlorat mot Djurgården istället för att vinna med 2-0 så hade de vunnit med 5-0!!!!!!!
Är det sportsligt?