Greenwolper: jaaaa!! Kelleher!!!🥳🥳🥳 vi vann mot löven igen!! Konstig match! Negativ idag för mig bp å domarna. Positivt vinsten och 5-5. Var bara i slutet som det kändes som orken försvann .
Gavelo: Det var väl ingen slump att Olofsson inte fick nån bokstav. 33 år, egen produkt, bra spelare så han har ju förutsättningar till att vara kapten. Men hans spel är ju bedrövligt, så enkelt är det ju
NuMo: Jo, men när två spelare forecheckar är bägge backarna på egen blå och centern i havet emellan. Vi släpper därmed alltid egen blå linjen och bjuder in motståndarna.
Överlag extremt passivt försvarsspel. Vi saknar modet att vara aggressiva ända från anfallszon till egen zon.
Jag tycker väl inte att man ska tokjaga, men när man har läge måste man gå för det i en samlad attack.
Hade det inte varit försäsong skulle jag varit orolig. Inte för att vi inte blir ett topplag, men fyra räcker inte.
JoakimE: Jo, nu bjöd Olofsson på det vi sett precis hela matchen. Långsamma beslut och en sinnessjuk vilja att alltid hålla pucken inom laget även om man är under press.
NuMo: De har satt in två identiska tacklingar på icke puckförande spelare, hakat och hållit fast, men ändå är domarna extremt ensidiga. Ska man ta för de där måste man låtsas ha samma regelbok åt bägge håll.