Costanza: Får vi se en klassisk Karlin-intervju ikväll?
"Mjaaaa... jag tycker vi kommer ut riktigt starkt första fem... Sedan åker vi på en olycklig utvisning som de såklart gör mål på. Tycker ändå vi arbetar oss tillbaka efter det och borde fått 1-2 puckar, men... det är lite stolpe ut.
I andra perioden tappar vi koncepten helt. Vi gör ingenting av det vi har pratat om och får vara glada över att det bara står 0-3 på tavlan efter två perioder.
I tredje börjar vi åka skridskor och faktiskt gör det vi har pratat om och får också logiskt in två mål i slutet, men tyvärr kommer de lite för sent och på det stora hela... ... ...var det inte tillräckligt bra!"
Nej, nu ska jag inte vara sån. Det blir 4-0. Topping gör hattrick.
Lycka till i återtåget till SHL. Hoppas man får se er i Skellefteå Kraft Arena nästa säsong igen. Ni har helt klart Sveriges Trevligaste Hockeysupportrar.
grimiss: Gissar att du kommer känna annorlunda om en timme - en allsvensk hockeysändning som inte är huvudsändning är ungefär likvärdig med försäsong. Det är bara huvudmatcher mot topplagen som egentligen är värda ens tid. Men det är klart, om man har säsongskort till hemmamatcherna blir det kanske lite annorlunda...
Willow: Jag har en liten teori angående det där. Kan det vara så att smarta spelare ofta har varit lite mindre och blygare under uppväxten? Kan det vara så att många av brunkarna var tidigt utvecklade, spöade upp folk på skolgården, fick alla de snyggaste tjejerna etc. och tidigt utvecklade en extrovert persona, där allting handlade om att höras och synas så mycket som möjligt?
Kan det vara så att många av de "smartaste" spelarna inte kunde tävla på samma villkor och därför tvingades bli duktiga på andra saker, som att läsa spelet, förutse motståndarens nästa drag, maxåka vid rätt ögonblick etc., men att de inombords fortfarande är introverta i större utsträckning?
Sedan har vi förstås genetiken med Dunning-Kruger-effekten. En kvalificerad gissning är att Sanny, Tornberg, Bibic, Petter med flera ligger rätt högt upp till vänster. Och samma sak gäller nog på alla jobb - Det är oftast de där korkskallarna med oändligt självförtroende som hamnar i ledande positioner.
Willow: Gissar att han kanske inte tror på en femteplacering egentligen men vill gå mot strömmen lite. Själv ser jag fram emot att se Andreas Johanssons intervjuer efter förluster den här säsongen, troligtvis kommer den första ikväll.
Willow: Skulle man räkna in att Modos målvakter är svaga och att backlinjen är osäker samt att nyförvärven inte presterar som förväntat, ja då kan säkert Modo bli femma i serien. Men det är typ lägstanivån. Det är märkligt att lägga ett tips ändå tycker jag. Inte så att AIK ens har i närheten av lika bra lag som Modo. Nä han får ta och släppa sin Kempisrädsla nu tycker jag
Vikingmodo : Jag tycker att femma är ett väldigt konstigt tips, men han tycker att MoDos målvakter är rent av svaga. Jag tycket båda sett bra ut under försäsongen efter Werners inledande match.
Han hade inte heller någon synpunkt på vår forwardssida som jag tycker är starkast i serien med viss marginal. Måns Carlsson som ändå gjort 43 poäng i HA i sin senaste säsong där spelar i tredje. Det är lika mycket som Ottonsson, men mer än någon annan spelare i andra eller tredjekedjan i Löven för att ta ett exempel på vår bredd. Till det har vi en riktigt bra fjärdekedja.
Det är klart att SSK om de skulle få träff på alla sina tre nordamerikaner i Fonstad, Stapley och Lewandowski mäjligen kan hota. Det tror jag inte de har.
S-vikaren: Appropå tippning. Johan Thornberg tror Modo slutar femma. Vad är det för fel på honom egentligen? Hans hat mot Modo har nu hållit i sig ända sen slutet av 90-talet när han blev överkörd i kempis
MoDo Hockey BIK Karlskoga Kalmar HC Södertälje SK IF Björklöven AIK Mora IK IK Oskarshamn Västerås IK Nybro Vikings IF Östersunds IK IF Troja-Ljungby Vimmerby HC Almtuna IS
Smurfen: Jag är faan taggad över matchen, mest över allt folk. Sen nya lirare och ny säsong. Det har ju inte direkt sprakat gnistor på försäsong och vi måste väl lugna oss. Kul ändå med Norrlandskamp direkt.
Jaja vi är i ha, så blir nog mycket dåliga domslut framöver