Costanza: Löven fyra mål på 24 skott, BIK fyra mål på 24 skott, Kalmar tre mål på 25 skott. Alla har haft mindre tid i anfallszon än vi haft i vår match.
Hur kommer det sig att våra så kallade stjärnspelare inte kan bättre? De har haft en lättare match än toppkonkurrenterna, men gör ändå inte ens i närheten av lika mycket mål.
Gavelo: Linus Andersson ser ju fruktansvärt trubbig ut. Att Sverre inte ser sylvass ut må vara. Spelarna ska göra det de är bra på. Med det sagt tycker Linus är en av de som kan bättre. Men MoDo gör en bra match!
NuMo: Vi spelar bra men saknar kyla i avgörande lägen. Många gånger vi stressar AIK till misstag, men när vi vinner pucken så slänger vi iväg den på chans in i mitten.
Vi har ju bra tryck nu, men vi klarar fortfarande inte att ta emot hyfsat perfekta passningar och vi tappar otta hela anfallet på det. Förstår inte problemet riktigt.
Det här är ju på individnivå. En spelare i NHL som vet om att han har 30 miljoner i potten antar jag inte skulle tappa skärpan.
Vargen: Det känns som att vi vinner ikväll då vi är bättre i 5 mot 5. Men det brukar betyda att vi lyckas slarva bort matchen på ett outgrundligt sätt.
Ja, det vore önskvärt. Men det är ju en träningsfråga också. Tränar man ens på det. Förbereder man spelarna på att det är så man skall spela? Jag har ingen aning. Är aldrig på träningarna eftersom jag inte är i närheten.De få bilder jag sett från träning så åker man omkring typ runt koner och gör halvhjärtade försök till avslut. Ibland får man från ÖAs direktrapport höra att en spelare gjort ett skott ribba in, på träning.
Synd vi tappa mark på löven