Gavelo: Jag är också ödmjukt kritisk mot min chef när denne inte gör sitt jobb. Måns fick kritik, men jag förstår honom. Har varit situationer då jag har sagt till chefen "Det här kommer ALDRIG funka", varpå chefen har svarat "Vi kommer göra så ändå!". Och sedan när kunden blir missnöjd, så är det JAG som ska stå till svars. Jag förstår att känslorna tar över och att man indirekt vill förmedla: "Jag förstår besvikelsen, men det var inte mitt beslut!".
Sigge: Troja bara slänger in pucken mot mål och det blir direkt kaos i Modos försvar. Ingen har koll på vad dom ska göra. Hoppas stå rätt och hoppas pucken studsar med typ.
Gavelo: Alla vägar leder till Strinnholm. Nog för att jag gillar att tjafsa, provocera och debattera i motgång, men även jag börjar tröttna när det blir för uppenbart.
Ska vi få någon förbättring krävs det att:
1: Så många som möjligt går på årsmötet 2: Rösta bort Strinnholm
Man pratar om styrelsebeslut hit och dit, men i reaiteten är det bara ordföranden som har något reellt inflytande. Vilket innebär:
Om ni tycker i hjärtat att detta känns som en bra plan, så för all del, ge styrelsen förnyat förtroende. Om ni känner att denna trio inte är klockren, så MÅSTE ni ta ert ansvar och rösta bort Ulf.
Såklart hittade du något du kunde gnälla på som inte har med matchen att göra.
Vi leder, rättvist hade kanske ändå varit 2-2 enligt mig. Vi förlorar som vanligt mer eller mindre alla 50/50 puckar, så trots bra skicklighet i spelarna på pappret så är det konstigt att vi trotsar normal statistik när det gäller närkamper om puck. Spelarna kan inte vara speciellt nöjda med att de förlorar alla armbrytningar mot spagettiarmar.
Blir det hopslag och puckar att vinna i tomrummet efteråt så finns inte understödet så det blir kontringar.
Motståndare tillåts åka över hela planen med pucken trots två-tre spelare som kämpar att störa och återvinna pucken. Men vi lyckas inte återvinna den förrän den hamnat till vår målvakt. Vi backar med i stället för att slå till bromsen och låta spelaren hamna i bröstet på den som är framför honom.
Så det var en massa gnäll från mig. Hade jag varit coach så hade vi vunnit.
Willow: jo. Jag ger nog hoppet nu om att det kommer bli bättre utan radikala förändringar. Nuvarande konstellation kommer inte bli nämnvärt bättre mer än korta stunder.
Hägglundsmaffian: Såhär ser det ut när man fullständigt saknar grundspel. Man åker planlöst omkring och hoppas att man är någorlunda där man förväntas vara. Laget håller inte ihop överhuvudtaget.
KryptonitKasper: Ser så jävla lojt ut i försvaret. Hermansson och Fitz de som måste tokjaga hemåt för att stoppa friläge, inga backar som är med på vad som sker.
Hägglundsmaffian: När inte andremålvakten får chansen mot Troja, när ska han få det då? Snacka om absolut noll förtroende för vederbörande. Vi måste hitta en ny sådan direkt nu. Det är faktiskt inget annat än patetiskt
Paninaro: Den där extra PP-träningen verkar inte ha gett så mycket. Blir svårt när Kelleher ska suga på pucken och dra ner tempo. Blir exakt som när Rååma förstörde PP
Sigge: Jag är 100% säker på att Rundblad och Hallin är bland seriens klart bättre, men det förutsätter att det finns en forward att slå pucken till. Där ligger det största problemet.
Man brukar ofta säga att coachen har tappat omklädningsrummet men när dom filma Karlin såg det mer ut som att spelarna har tappat coachen. Han skakade på huvudet och man såg hur han tänkte "vad fan gör jag ens här"
Tuppen: De kommer in i matchen med arrogans. Tänker att haha vi möter tabelljumbon, vi lär inte ens behöva anstränga oss! Vips står det 4-1 inför tredje perioden.
Sigge: Jag är mer oroad över att Berglund fyller på som fjärde spelare trots att ingen har möjlighet att ta hans plats eller för den när båda våra backar står på egen blå över en halv zon ifrån Trojas främsta offensiva spelare som kan ta emot pucken. eller Keller dräller.
Visst var det dåligt att bränna läget, men det har jag mindre problem med än fundamentala fel som ger motståndarna stora möjligheter.
2-2 nu...