dempa: Hudik Hockeys uppdaterade logotype består av flera delar. 1978 ? Årtalet är då Hudiksvalls Hockey Club bildades Den röda färgen symboliserar våra kärnvärden Respekt, Öppenhet och Delaktighet. Färgen kan också associeras med hög puls och styrka, hjärtats färg. Dessutom är rött Hudiksvalls kommuns accentfärg. Den fokuserade och kraftfulla gåsen symboliserar lagets styrka. Den breder ut sina vingar i en segergest. Gåsen har sedan starten varit en symbol för HHC. Inspirationen är hämtad från ishallens läge vid Hudiksvalls fågelsjö - Lillfjärden - där fåglar lever och trivs året om. Det grå fältet är silhuetten av Hudiksvalls ishall, Glysishallen, som invigdes 1989.
DrCox: Den är jättesnygg, lite amerikaniserad men elakare.
Men de verkar a) inte ha en chans och b) det vore uselt resmässigt för alla lag som behöver åka till Visby om man inte som någon annan skrev bakar ihop båda mötena vilket hade varit orättvist.
{9742}: har inte lyckats googla fram ursprunget och har snudd på svart bälte i Google och hockeyheraldik.
För övrigt, kollar DIF - SSK och borde hålla på DIF så vi slipper dom men KAN inte låta bli att digga SSK, framförallt i de gammel(ny)gamla dräkterna med klubbmärket på bröstet och vitt på bortaplan.
Framnäs: Ma får nog förstå att spelarna nog vill undersöka vilka alternativ man har innan man tar sitt beslut, lite som att ta reda på sitt marknadsvärde. Jag tror tex att det nog finns en och annan MoDo spelare som bestämt sig för att stanna men ändå vill avvakta se om det dyker in oväntade bud.
Jag hoppas att Berglund och Rundblad bland backarna stannar, då skulle jag vara nöjd, sen hoppas jag att MC, Woods och Olofsson stannar så är jag nöjd där, alla spelare utöver detta skulle vara en bonus i mina ögon.
Räknar inte in juniorerna här för dom räknar jag med, men vi får se även där.
DrCox: Har aldrig varit på Gotland, så kul vore detl, men kanske närmare sommaren. Dom blir dessutom utskåpade, så riskerar att bli Smålandslag ändå kanske,. fast Hudik har förtjänat en plats nu, efter lång trogen tjänst i kvalen. Kul dock att Gubblaget tar ännu en utvisning . SSK är ju glödheta i den spelformen
Gavelo: Nu väntar ett tiotal ytterligare avsked, som kommer ske successivt innan vi till sist lyckas landa vår första värvning. Det är bara att acceptera och under tiden spåna kring hur laget ska värvas ihop.
Gavelo: Tungt, men väldigt väntat. Som sagt ändå tungt att få det svart på vitt. Troligtvis bara plutonium som kunnat förhindra detta, och Hinken har nog inget av den varan. Lycka till, vår lilla danskjävel.
Zource: det står väl mellan Hudik o Sundsvall, två jämna matcher hittills på hemmaplan för Hudik, 3-2 båda i förlängningen. Kilpinen matchhjälte senaste matchen även 1 mål i förra.
{10884}: Ja det håller jag med om att det finns några som Går före, speciellt Centrar och Rundblad skulle jag säga spontant, sen är Jeppe otroligt viktig att få behålla, kan vi knipa Woods också så har vi en bra grund.
Jugge: DIF satte på flera avtal som var helt galna. Det var sparkade tränare hit och dit osv. rent spelartrupp hade ni mycket dyrare. DIF hade dyrare än oss med typ 8 miljoner, men det var också sparkningar och stök så jämförelsen är inte relevant
grimiss: Det kan vara så att han vill flytta tillbaka till Stockholmsområdet och väntar ut det hockeyallsvenska slutspelet innan han gör ett val, men att inget av Stockholmslagen ska gå upp känns osannolikt.
{10884}: du ser verkligen allt i svart eller vitt och det är okej, men när du säger att Södergran är ett sänke så blir det oerhört svårt att ta dig seriöst faktiskt. Jag anser att Södergran är precis alt annat än et sänke, extremt rivig, bättre skridskoåkare än majoriteten av topp6 forwards i ligan och spelar alltid med en bra inställning, sen är han ingen toppspelare i SHL och har en del att slipa på, men han är verkligen inget sänke i den bemärkelsen och jag är övertygad om att det nog finns en del SHL klubbar som visar intresse där.
Med 12+12 i SHl’s sämsta lag så bör Södergran vara riktigt högt upp på listan när det kommer till Ha.
Gavelo: Berna ser jag som helt körd. Han hade ju en fantastiskt bra säsong till slut. Inte en chans att han följer med ner. Om han inte råkar ha ett gigantiskt modohjärta, men han.har väl noll koppling till modo egentligen?
Gavelo: Södergran är ett sänke i SHL och inte en spelare för tredjekedjan i de flesta SHL lag. Men jag blir gärna motbevisad. Vill hellre att vi öser pengarna över spelare som kan garantera en mycket bra prestation i HA. Södergran är långt ner på listan.
Zource: Vill inte ha upp Troja, nu när vi blivit av med Tingsryd. Alldeles för mycket Småland. Hudik måste ta dom men blir nog svårt. Hoppas de har hemmaplansfördel.
{10884}: Utan att veta så tror jag många SHL klubbar är intresserad av Söderhamn på ett eller annat sätt, sen kanske han inte får något topp-kontrakt , men Djurgården kommer (om dom går upp) behöva spelare som har viss SHL rutin för inte allt för mycket pengar. Men vi får se, jag hoppas han stannar för jag tycker han tar steg varje säsong och han är faktiskt bara 25 så det finns ju många år av utveckling i honom.
Berna skulle jag bli mycket förvånad om han stannar, bör rimligtvis ha minst 10 erbjudanden som håller hög ekonomisk klass.
Gavelo: Lämnar Bernhardt för Djurgården kan jag acceptera det. Det är trots allt hans barndomsklubb och där han har familj till skillnad från den danske svikaren.
Södergran har väl mer anledning att spela i MoDo då det knappast lär vara många SHL-lag som är intresserade av honom samt pga flickvän som är ifrån domsjö.
Tarasov: Minns inte om det var Höken eller någon annan, men Brynäs hade c:a 30M i HA, vilket var c:a 2M mer än Djurgården hade som var 2:a i löneligan i HA förra säsongen.
Var dom 2 miljonerna betydde visade sig ju i finalspelet… Tycker man läser här inne titt som tätt hur bra ekonomi Modo har.. F-n lasta på och gör sejouren 1-årig, blir dyrare att harva lika länge som ni gjorde senast.
{10884}: Södergran har verkligen bevisat att han är en bra spelare på SHL nivå, behöver dock finslipa på defensiven men intensiteten, fysiken och målskyttet är ändå riktigt bra. Han lär vara aktuell för Djurgården tsm med Bernhard, Dock finns ju goda chanser att han stannar för en ledande roll, viss känsla för MoDo bör han ha eftersom han likt Aagaard verkligen fått förtroende och en karriär i klubben.
{10884}: jag tkr södergren är kass, i SHL, har bara sin skridskoåkning. Men i HA kan han göra 30-35p. Om han inte är för dyr tkr jag vi ska försöka behålla.
Men tack 😅