Frontschwein: Tyvärr är signaler inifrån omklädningsrummet att Karlin är för snäll. Håller med och har skrivit det tidigare att Ranta skulle ha kickats direkt då han började såsa runt bara. Det smittade av sig på laget.
Costanza: samtidigt skulle ju ranta ha bänkats när han gav fan i jobbet. Men seriöst så om dyligt stämmer borde spelaren svartlistas från spel i landet minst 5 år. Bedrägeri i min bok.
Keriksson: Haha! Tänk om Janne G glider förbi och går upp. Kommer att sakna killen. Jag har ju peppat som fan för dem efter att de tacklade MoDo stenhårt då vi gick upp. Väckte MoDo-grabbarna.
SuneMangs: 3 MoDoiter har vunnit NHLs poängliga. Det lever jag på ett tag till, då MoDo är bäst på planeten. HA är bara ett litet gupp på vägen. Hockey är ju fortfarande hockey. Glömde säga grattis som faan till finalplatsen. 100% värda att spela om guldet!
Costanza: Samtidigt gick det rykten om att Ang skulle vara klar för Modo vid vinst i kvalet. Detta kom från Pelle och Adam, två journalister med tydlig Modo-anknytning. I krig och kärlek är allt tillåtet :)
Frontschwein: Gick lite rykten att HV lastat en skottkärra med cash till vår kära finne mitt under Play Out. Ful-spel deluxe från Jesus-land. Stämmer det, så går nog topplocket här inne :-)
{10873}: Jag älskar skribenter som Modano & Frontsy. Tror nog att MoDo kan plocka diamanterna hos HA med den budget som det snackas om. MoDo är ju klassad som Världens bästa klubb..
Berge: Förhoppningsvis förlängs mönstret: Upp med HV En säsong i SHL med HV Upp med Brynäs En säsong i SHL med Brynäs Upp med MoDo En säsong i SHL med MoDo
{10873}: Emil Alba skulle jag personligen gärna se i MoDo igen! Har visserligen kontrakt 1 år till med FBK men då han får väldigt lite speltid och varit utlånad en del så kanske MoDo kan få lös honom.
Nej, Vesel ska väl ha ett kontrakt klart redan. Vet inte om han skrivit på dock. Har väldigt svårt att se att Brynäs skulle släppa en så skicklig center som varit så viktig för lagets balans. Skulle vilja hävda att Brynäs centersida med Larsson-Scott-Schroeder-Vesel-Ölund är en av de främsta anledningarna att vi är i SM-final.
Men det är klart. Erbjuder en annan klubb mycket mer pengar så finns det väl en chans. Men Vesel har gjort en otroligt bra säsong och Brynäs vill behålla honom.
Indrasis kommer med stor sannolikhet inte bli kvar. Han gjorde det helt okej under hösten men han har haft problem med tempot under vinter och vår. Men får han spela i ett topplag i allsvenskan bredvid Olofsson och någon duktig center så kommer han vara nära 1 poäng/match. Får han tid är han väldigt duktig.