KB: Precis, skulle addera nyttig tyngd där och köper OP att lira sin roll så kan det bli ett balanserat lag kommande säsong. Spännande att se resten av förvärven. Mer skägg hoppas jag.
alfredshem1921: Blir nog bra som fjärdecenter. Jag har hellre en rutinerad pjäs där än att slänga in en junior mellan OP och Sebbe. Då får vi en bra shutdown line
Framnäs: Jo, jag tänker mig att han kan spela med Bruised Brothers, OP och Ohlsson i fjärde. Tänker mig att detta sannolikt är Karlins värvning som känner honom.
Kanske en bra spelare i omklädningsrummet. Tycker vi saknade starka sådana karaktärer förra säsongen. Någon som gick i bräschen när det gick tungt eller ställde krav på träningar/matcher.
Confusius: även som ytter måste man kunna spela laget ut och förbi egna blå när man vinner puck i egna zon. En sak som flera ggr Måns fallerade att göra, han var för lättstressad när motståndarforwards la tryck på honom. Sen gillade jag inte hans kroppsspråk under säsongen, satt och såg butter ut på bänken mestadels speciellt när det gick tungt för honom (dvs oktober och framåt). Helt subjektiv åsikt såklart.
Confusius: Därför att han ska stå för rutinen och visa dom yngre vad som krävs. Och jag tror att dom skulle passa bra ihop för att kunna bli en framgångsrik kedja på HA nivå. Gästrin och LP är 2 stora talanger som vi förhoppningsvis få ha kvar, dom ska inte behöva ha för höga krav på sig än.
Sigge: Beror på vilken nivå de 3 kedjorna har, beror också lite på vilka ens 4-5 bästa forwards är. Men generellt tycker jag det är bra att sprida ut sin spets, särskilt om man vill gå upp från allsvenskan
Confusius: Typ alla kommentarer om Måns från Mora-supportrar är att han är kung där och att dom hade velat ha honom i Mora igen alla dagar i veckan. Karlin borde ge honom alla förutsättningar att växa som spelare och dominera i Allsvenskan.
M0D00000: Vi åkte ur med den taktiken och spelarna tyckte inte att rollfördelningen var tillräckligt tydlig. Så nej det är inte bra att ha 3 likvärdiga kedjor.
M0D00000: Det är väl inte omöjligt att man går ifrån det tänket då det varit katastrofalt? Att ha tre likvärdiga kedjor som är usla defensivt men kan snurra i anfallszon. Men det är möjligt att det funkar bättre i HA.
Tror inte att vi ska tänka andra/tredje etc så mycket. Hinken uttryckte det själv att dom har de senaste fyra säsongerna kört på tre "likvärdiga" lines med special teams som faktor för istiden och sen en gnuggarkedja. Ska man dock tänka så, så gissar jag på att LP kommer centra en tredje line och sen stå vid höger tekningscirkel i andra PP-uppställningen.
erjo: Bra skrivet! Här kommer en jämförelse av poäng per match mellan några bekanta namn den senast säsongen:
Fredric Weigel: 0,5 Linus Videll: 0,52 Kim Rosdahl: 0,56 Jordan Bellerive: 0,62 Arvid Costmar: 0,7 Lucas Pettersson: 0,73 Marcus Krüger: 0,75
Niederbach hade nyss fyllt 21 när han ledde vår andrakedja i det lag som tog oss till SHL. Lucas P, som är en större talang, kommer fylla 20 mitt under finalserien nästa år när han är med och leder oss tillbaka till SHL igen.
erjo: Dessutom kom poängen efter tunnsådd start. 2p på 8 första, ingen direkt hjälp från omgivningen heller utan tyckte han skapade dem själv. Bra utveckling på den utlåningen tror Anaheim är nöjda.
Det enda som man kan anföra är att i ett botten så kan det vara så att ”allt” går genom den bäste men tror inte det är så i detta fall.
Vad har vi då att bolla med hittills
X - X - Woods (?)
X - LP- Jesper (?)
Måns C - X - Gästrin
Ohlsson- Bjerselius - OP
Lerby (?) - Rundblad
X - Berglund
X - Viktor P
Norén + Ungdomar
X - Edvin O
Spontant känns det som konturer till ett topplag