JoJo2613: Jo, första perioden den bästa hittills och vi får inte glömma att vi möter ett av Sveriges bästa lag med mycket bättre förutsättningar i form av vila.
{10837}: Varför hamnar Faökenhäll framför eget mål? Två personer på samma spelare och så glömde Falkenhäll sin, men frågan är egentligen varför han hamnade där i första läget.
Vi har fullständigt gått ned oss nu. Bra lektion. Perfekt att använda som instruktionsbok för hur vi inte kan spela.
Som Jäger säger. Spelade sent fredag och tidigt lördag mot ett utvilad lag som redan med samma förutsättningar är bättre. Tröttheten brukar mest synas i huvudet och besluten. Inte lika mycket fysiskt för det orkar man.
Bryr mig egentligen inte så mycket om denna match. Dom spelade match igår kväll, sen dagen efter kl 12 på dagen. Ju längre matchen går så kommer orken försvinna. Jävla pajas planering för en så kallad "final" match.
Smurfen: Svårt att tro att han spelade för Modo med tanke på hans insatser här.
Jag tycker våra backar eller egentligen alla spelare är för långsamma med pucken i egen zon. Vi har inte tid att hitta den perfekta passningen, för då äter Luleå upp oss.
Modo4321: Mattsson ser stark ut. Just nu så är ju han tokgiven bland 12 forwards. Hugo Hallin ser ut att ha en spelförståelse av hög klass, han rör sig rätt typ hela tiden. Här kan vi ha en riktigt bra back framöver
alfredshem1921: Sjukt snyggt pass av Bjersa. Slår den medvetet så lös så Mattsson hinner åka in i passet istället för ett stenhårt pass innan Mattsson hunnit åka sig ren.
Costanza: Satan vad man ser att det är ringrostigt. Gäller bägge lagen. Det är ju i princip omöjligt att dra några som helst slutsatser av dom här försäsongsmatcherna.
Möjligtvis sista träningsmatchen inför premiären som kan se om det börjar finnas några mönster.
smyl: Så sant.. Det var inte min mening att såga honom totalt... Jag tror också mycket på honom. Han kommer vara våran tongivande spelare i vår 3: e lina ihop med Svetlikoff 😉
Foppatofflan: Jag tycker man måste se lite nyktert på det. Hallin har mest att spela för och har en liten kropp. Precis som Kelleher har han ett försprång såhär tidigt. Med det sagt så har jag gillat honom länge. Sjukt spelsinne och en fantastisk rörlighet. En lightversion av Toby "Orr" Enström.
Jag skulle inte ha någonting emot att testa honom ordentligt i pp.
Silly: jo alltså han var ju inte fullständigt lysande direkt men tyckte att det var tydligt att om han får in lite fingertoppskänsla och får åka in grejerna så kmr han ligga rätt bra i position istället för precis lite för sent som igår.
Gillade ändå puckblocken och hans offensiv.
Jag kanske har alldeles för låga förväntningar men det får stå för mig.
{10837}: Det är just det, vet vi om Linus ens gick för fullt?
Med tanke på att Modo bara spelat försvarsspel så kanske spelare som bara skall vara offensiva kommit lite på efterkälken. Det är nog ingen slump att backarna såg mest bekväma ut.
smyl: Nja ...? MC såg väkdigt seg ut... Såg inte ut att åka 100% på hemjobbet Eller vid spelvändningarna, Gästrin var ju oftast före honom in i zon. Han fick ju också kritik för det att han inte riktigt var där!
Jag gillar varken den här Andreas eller Mauri men här tillsammans med AJ och Georgsson så blir det rätt underhållande. Intressant att lyssna på även för andra lags supportrar då AJ och Georgsson är väldigt öppna så man får lite inside på ligan, marknaden och hur saker och ting fungerar. Rekommenderar faktiskt.