modomille: Vi får väl se. Om jag minns rätt var du tvärsäker på att Brynäs skulle bli ett bottenlag förra säsongen också, men du tippar väl helt enkelt med hjärtat.
modomille: Kan man verkligen se dessa två matcher som en stark indikation på att förra året var än lyckträff? Att det inte kommer gå lika bra för Brynäs i år som förra året ser även jag som mer sannolikt än att det går lika bra eller bättre, men det baserar jag inte på hur de spelar nu. Det baserar jag på hur mycket som ska gå vägen för att man ska gå så långt överhuvudtaget.
Jag är faktiskt rätt glad för att jag hejar på en underdog i SHL. Rätt skönt, det blir inte samma snack om det går dåligt.
SpecterV2: Haha ja det är både smärtsamt och kul samtidigt att se ett lag misslyckats totalt på en okänd målvakt. Han lär väl knappast få stå så mycket mer. Mike Morrison hade väl åtminstone 75% under sin tid i Modo
Gusse: Oscar Lindberg verkar haft mellanår förra säsongen för att istället försöka varva SHL i år. Hade jag fått välja en enda spelare att värva är det nog han. Sinnessjukt bra på det mesta.
modomille: Silverberg, Rödin, Bäckström, Larsson m.fl. är ju helt klart en stark fw uppsättning så bottenlag är hårt kanske. Men dom får lära sig den hårda vägen att det är viktigt med en duglig målvakt... Kanske blir en repris på vårt uttåg 2016. Än om jag tror dom agerar än bara sitter lugn i båten som vi gjorde...
JoJo2613: Förstod inte varför dom tippades så högt. Ganska tydligt att förra säsongen var en lyckträff och att dom egentligen är ett lag för botten av SHL/HA. Varnade för detta inför säsongen.
Framnäs: Jo, LP är lurad upp på läktaren. Han skulle spela i pp och få mycket istid i fem mot fem, men hamnade hos en snake-oil-charlatan som ljög honom upp på läktaren.
Vikingmodo : Effektiv timeout av Bulan minst sagt.
Tror Brynäs slappnade av lite och Luleå tvingades chansa allt framåt, något som sällan bär frukt i 4-0 underläge, men Bulans grabbar är av det rätt virket tydligen.
Gavelo: Kan nån Brynäsare som är mer insatt förklara vad som havererar hos dom? Vi vet ju att målvakterna är halvers men nåt mer måste det vara. Kan inte enbart vara Norlinders fel även om defensiven inte är hans styrka
Saleva: De har rätt dock. ÖA är uttalat liberaler och det genomsyrar artiklarna som publiceras. Tunnelseendet i rapporteringen blir rätt lustig. Tror på riktigt 90% handlar om företagande, investeringar och så bevakande av varumärkena Hägglunds samt MoDo Hockey.
SPOODI: Han är född sent 07, nästan 08. Rankad av flera i första rundan. Gör han en bra säsong (som han börjat) så kommer han gå rätt högt i första rundan. Han kan bli lika bra som Hedman, läs kan!
Silly: LP med minst istid för Brynäs i premiären, bortsett från extraspelaren. Av de i själva uppställningen kom han sist och tränarna där verkar se honom mer som en "energispelare" som ska in och ta boxplay. Fick spela i BP matchen igenom där Växjö gjorde fyra mål på dem. Inte så många byten i fem mot fem.
jonsson: NEJ, men har Postnord, så hoppas den dyker upp som en julklapp.
Någon som har länk eller info om var man kan se upptaktsträffen inför säsongens hockeyallsvenska? Den gick av stapeln igår, men hittar inget sätt att se den
Willow: Minst lika bra som Hedman på rören, kanske inte lika offensiv även om det är svårt att säga just nu men definitivt lika skicklig med puck och lika stark defensivt. Fortsätter han som han börjat så kommer han gå högt i första rundan för som han spelar nu så är han lika bra som Hedman var på sin tid.
Smurfen: sett lite av både bif-lhf o lhc-tik och efter tråkig HA försäsong så känns det som båda matcherna gått på snabbspolning. Får hoppas även vi speedar upp rejält. Men kanske inte ska jämföra för mycket med öhf o bif. 😀