Sverre såg extremt påkopplad ut, vilket man kunde se i den situationen. Men nog får han lida lite för sin storlek. Jag hade en bra liknelse innan jag somnade igår, typ "jätte som leker i ett dockhus".
En normalsizad spelare hade väl kunnat åka ut för interference men absolut inte blivit anmäld i efterhand.
Sett till HA-meriter har de kanske fler etablerade namn på HA-nivå, men ser man till spelare med erfarenhet från andra ligor är jag rätt övertygad om att vi har ett namnstarkare lag utan att ögna igenom lagen.
Bad_Brett: Så du menar att poängsprutan Stakkestad som mäktat med 2 mål och 4 assist på 53 matcher i SHL fördelat på 2 säsonger är bättre offensivt än Jeppe? Tror jag synar dig på den
Silly: Haha! minne från två branta trappor i Gävle. CH och ställe nere vid ån. Blå grottan? Goya och Brända Bocken satt man bara och gapade när damerna vällde in.
Costanza: usch gävle med ? norrlands detroit 🤣 men de är bra kämpa på george hoppas lite ni går upp o vi håller oss kvar så vi har hat matcher nästa säsong . så skickar vi ner plastköping
Silly: Jag är trots visst missnöje under själva matchen ändå nöjd med seger. Med förra gången vi åkte ner i Ha i relativt färskt minne så tog det 10 matcher innan vi tog första 3:an.
Nucky: nu kunde jag bara se sista perioden men det första jag tänkte på var att det här är ett lag byggt för slutspel? Svårt att sakta ner med en triljard interference.
Vargen: hahahaha! Jag undrar om det varit så att Ranta genom hela uppväxten levt så hårt på sina skills att han aldrig behövt bry sig om spelet eller spelsystem. Isf kommer han aldrig komma ikapp.
Costanza: Gabriel Chicoine känns som en Joey La Leggia typ.
🇨🇦 Gabriel Chicoine, b, 28 Kommentar: Offensiv back som öst in poäng i de nordamerikanska ligorna. Hans ECHL-säsong 2022/23 sticker ut rejält – där noterades han för 61 poäng på 66 matcher som back, vilket vittnar om både spelsinne och ett vasst skott. Kommer närmast från spel i Slovakien där han stod för 42 poäng på 52 matcher. Har ännu inte testats på högre europeisk nivå, men kan bli ett fynd för rätt lag som söker powerplaykraft och rörlighet bakifrå
- Eklind med 248 SHL-matcher är såklart mycket bättre än Swetlikoff - Stakkestad lär göra fler poäng än Olofsson denna säsong (någon som vill slå vad?) - Kelleher är såklart bättre än Edvardsen (men Kelleher är å andra sidan vår stora stjärna)
Om något, så skrämmer du upp mig ännu mer, när jag inser att 2/3 av BIK Karlskogas andrakedja är starkare än vår.
Med reservation för fel, klockan är mycket (ska nog korra lite imorgon).
Nu har jag uppdaterat sidan med både "Först att ..."-tipsen och tabelltipsen. För det senare se länken med gul bakgrund. Tabelltipsen funkar inte jättebra i mobilen, men tabellerna finns även som bilder.
Fantastiskt att flera fick helt rätt i vissa kategorier! Och så några halvrätt dessutom.
Bad_Brett: Så en andra kedja med Edvardsen, Eklind och Stakkestad är lika namnkunnig som Kelleher, Swetlikoff och Olofsson? Skämtar du med mig? Gå och lägg dig
Dexter : Min förhoppning är att Bäckström, Silfverberg, Larsson, Djoos och gänget kan ge våra "stjärnor" en tankeställare. Typ att det inte per automatik är ett misslyckande att sprida lite glädje i glädje i sin hemstad i ett år eller två innan man har blivit helt värdelös.
Chamez: Varför fick Goalofsson ens en artikel om sig i medlemstidningen? Trodde vi hade kommit över NHL-miljonärer som lattjar med MoDo på sommaren men som aldrig ger något tillbaka till föreningen. Men kommer Victor tillbaka till MoDo så är han givetvis förlåten. Men trenden sedan tvillingarna Sedin är tydlig…