1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 492287 inlägg · 4168 ämnen
2988863 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JonteD: Vid en avblåsning i matchen mellan Sverige och USA började organisten spela någonting som lät som "I Viljans Vackra Namn". MoDo finns överallt, eller...?

Nej, likt en Melodifestival-låtstöld, blev det uppenbart vilken låt Micke Ericson har plagierat.

Nu är det visserligen en enkel ackordföljd och en enkel melodi, men det är så oerhört likt att det omöjligt kan vara en slump. Medvetet eller omedvetet, det låter jag vara osagt. Men likväl lite pinsamt när organister på landskamper något som låter exakt som MoDos "egna" anthem.

Lyssna från 50 sekunder:

www.youtube.com/watch?v=zN_WtazHQTM&t=49

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vikingmodo : riktig krigarmatch faktiskt, känns ändå skönt att man gjorde det trots att offensiven inte riktigt var där.

Hägglundsmaffian: Han säger det efter matchen också så ta och sitt ner!

Gavelo: ja en hockeycoach skulle ju aldrig fara med osanning i en intervju.

NuMo: varför kör ni OS-snack i Almtuna-tråden? ;)

NuMo: Oavsett hur det blir så har Sverige gjort en jäkla bra match mot Amerikat. Det är såhär man vill se ett svenskt landslag oavsett sport. Krigar hela vägen

Nu gör vi som alla säger, i studion, Loob, spelare oh ledare. Släpp lös den inre kreativiteten. Alla vet, men vi är fångna i vårt eget tänk.

Vi i Sverige har organisationen oh lagsammanhållningen som ledord.

Men, tyvärr är det vårt aber också.De som är bäst som skall bryta mönster sänker ner sig i taktikens gråa rum. Då blir de menlösa.

Sen kommer ursäkterna/förklaringarna efteråt som alla gömmer sig bakom ledarnas mantra. Ingen egen reflektion kommer ut att jag själv hade kunnat vara 150% bättre om inte....Jag lade mig på 75% av min egna kompetens, för jag blev tvungen, i lagets anda.

Vi kan inte vara tillräckligt kaxiga i vår individuella kompetens. Det m vara ledningens eller spelarens ansvar.

2988863 · »