1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502286 inlägg · 4187 ämnen
« · 3025193 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season
puffe4:

Det räcker ju att lyssna på Henrik Gradin i Modo – då blir det nästan rörande tydligt att krav och förväntningar är något man tar hand om… om det finns tid över. Prioriteringarna verkar ligga någon helt annanstans. Det verkar ha varit viktigare prioriterat att vara en fin medspelare och kompis….

Smurfen: Ja, så är det nog,tycker hela kravbilden från styrelse och nedåt ska granskas. Utan att veta exakt, finns osunda relationer uppifrån och ner, som bör åskådliggöras,
lite för mycket kompis-relationer alltså

puffe4: Mitt eget svar varje gång jag ställer mig själv denna fråga : Kravbilden i föreningen är för dålig helt enkelt !!

Smurfen: Inavel är det första man kommer att tänka på, men högmod också. Tror vissa falanger styr mer än vad som är sunt. Hoppas verkligen vi kommer ut med nya vindar kommande säsong. Jag vill inte hetsa mot Hinken(eftersom jag har hans matchtröja, haha) men tycker det var sorgligt när Karlin fick lämna och Hinken fick långt kontrakt. Lite där gnaver det i MoDo-skutan

Zource: Med Modos ambitionsnivå så är ju Vimmerby och Visby på vår nivå. Så inget konstigt alls.

Smurfen: ”Om vi kan komma hem från en bortaturné mot Visby, Oskarshamn, Vimmerby, Kalmar med 3 poäng. Då är det godkänt.”

puffe4: Men vad är det som gör att allt blir bara fel i denna förening då ?

En fråga som jag själv har funderat på tusentals gånger

Smurfen:Hudik tar detta, men angående MoDo, fanns citat från Hinken om att vi kan gå upp i flera steg(kanske inte just denna säsong), vi bygger vidare, bla bla.. Men just nu är ju bygget på noll-läge igen. Nya tränare, halva laget försvinner, jävla pajasförening just nu, ursäkta ordvalet, ska tvätta munnen med tvål, men MoDo
är en förening som harvar för en plats , kanske topp åtta kommande säsong. Så synd hur allt blir fel i denna gamla anrika fina förening

Smurfen: ordet INTE skulle ju stå med där också , men det fattade ni väl ha ha

puffe4: Blir det nu då istället för bussen " Vi har klivit av båten än ", klassiska MoDo citatet efter typ 5 min in på matchen mot Visby å när vi ligger under med 2-0

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Imorgon börjar det årliga U18-VM. Sveriges första match är 12:00 mot Tyskland, med Elton i spetsen:

Från Steven Ellis på DailyFaceoff:

”Hermansson väntas vara Sveriges främsta offensiva hot. Han har dominerat denna säsong med ett målsnitt på ett mål per match i U18-landslaget. Offensivt finns mycket att gilla, särskilt i numerärt överläge. Spelet utan puck är däremot mer medelmåttigt. Han behöver visa mer intensitet i återerövringen av pucken. Det positiva är att han behärskar det svåraste i hockey – att göra mål. Sverige kommer vara beroende av hans målskytte.”

Trist att Helber fick en stroke så Björck inte får spela dock.

ante08: Kan hända, hudik spelade bättre hockey nästan hela matchen tycker jag men saknar konkreta avslut.

ante08: Hoppas och tror du har rätt, Du är en ikon bland skribenter härinne.. Hudik är det mest värdiga laget att få gå upp, efter lång och trogen tjänst i ettan

Något säger mig Visby sumpar chansen att stänga serien på hemmaplan imorgon och att det blir en avgörande match i Hudik på Lördag. Tror att nerverna kan spela spratt för Visby imorgon. Den som lever får se.

Zource: Ännu ett traktorgarage till hall i klass med Västervik och Vimmerby.

Zource: Visby arena vs Hägglunds arena 😂😂🤣🤣🤣

DrCox: Vimmerby och Visby. Vilka arenor vi får besöka!

DrCox: Ja tyvärr.

Zource: Visby vann matchen med 1-0 och har matchboll i morgon börjar mer och mer se ut som om vi får åka till Visby nästa säsong

M Horava: Borde vara krav på att ha läktare på minst två sidor av arenan i HA.

Zource: Skulle Hudik kunna begära att de får spela i södra serien? Det borde ju öka deras chans att göra en satsning på en mer rätt nivå, tänker jag..

Sigge: Fast, det var ju Östersund som stal Hudiks rejälaste chans, så hoppas Hudik äntligen får sin plats i solen

Sigge: Så är det verkligen. ”Experterna” fattar inte det. Sen kan ju Hudiksvall fortfarande gå upp givetvis.

Zource: Hudik kommer aldrig gå upp. Det är alltid klang och jubel i grundserien när man sopar banan med strykgängen. Sen kommer verkligheten ikapp när man möter riktiga lag från söder.

DrCox: slutspelet i hockeyettan borde slå ihop södra med norra redan i kvarten. Då bli ju chansen mer rättvis om det är så att en serie är bättre än den andra. Visst det blir längre resor och dyrare men det blir ju enbart 4 lag från varje serie som det blir så för och det borde väl topp 4 i varje serie klara av rent ekonomiskt? Alternativt att ligan skickar in ett bidrag?

DrCox: Gubben som kommenterar har kallat Hudiksvall för både Sundsvall och Karlskrona. Han verkar rött trött 😅

Smurfen: Helt inne på det också.

Zource: ja det är ju inte så smart

Idiot i Hudik drar på sig 2+2 med 10 min kvar.

Bad_Brett: Jag har inga större problem med att det finns spelare som inte är beredd att offra en kindtand för att vinna. Jag har accepterat att egenskaper som vinnarskalle sitter mycket i personligheten och går inte att lära ut.

Men problemet i Modo är att vi haft så få såna spelare med grit och så oerhört svagt ledarskap på isen de senaste säsongerna. Ingen som går i bräschen eller sätter standarden. Ingen som sätter skräck i den som fuskar med träningen eller struntar i överenskomna spelsystem osv. Det är iaf känslan.

Det är fullständigt bedrövligt av Hinken att till synes inte tidigare identifierat denna egenskap. Det är bara att konstatera när vi ser värvningarna han har gjort de senaste åren. Tror fortfarande Emil Wahlberg är den största ledaren vi haft på isen sen 2021.

dempa: Hudik har glidit igenom slutspelet med enbart 3-0 i matcher och inte blivit utmanade medan Visby har har fått kämpa hårdare Mot Tranås,Tingsryd och Karlskrona

dempa: Därför att den norra serien suger. Hudik dammar hem den år efter år, medans det i södra serien finns 5-6 lag som skulle kunna gå upp i HA.

DrCox: nej nej nej!

Alltså, hudik hur KAN de ställa till det för sig så enormt varje år, när man bara ska skicka in den i öppen kasse i princip??

DrCox: Sant. Jag är kluven till vilka jag hejar på.

Zource: Det vore lite coolt om Visby gick upp men resemässigt så är det ju mindre bra.

1-0 Visby

Han kommer säkert vara rätt trött stora delar av grundserien, men blixtra till i slutspelet och bli solklar MVP. Däremot kommer alla lag scouta sönder den kedja han spelar i, så AIK måste också satsa på bredd.
Ifall ni får in en bra center med Pooley och Kovacs så har ni en toppkedja som skulle duga i SHL.

SpecterV2: kul om han kommer, men en spelare gör inget lag , Kovac är dessutom svår att hantera 😬

SpecterV2: är han helt klar?

Bad_Brett:

Wiktor Nilsson!

Znark: Japp. Och det smittar av sig snabbt. För efter ett tag kommer de som arbetar hårdast inse att de inte vinner någonting på det. Att göra "minsta möjliga" och komma undan med det har blivit en vedertagen strategi.

Det är uppenbart att en spelare som Olofsson ser ishockeyn mer som ett jobb. Pengar och familjesituationen är alltid viktigast. Att vinna är sekundärt. Och jag tror tyvärr vi har fler sådana spelare i laget...

Domsjö: Har sagt det förut och säger det igen , HOPPAS nu att Jocke Grundberg med fler i från föreningen åker upp till SAIK efter deras säsong är slut och kollar hur dom lägger upp allt som !!!
Framförallt hur dom tränar som

Bad_Brett: Tyvärr har hela samhället gått åt det hållet. Jag arbetar inom industrin och är en riktig "industrislusk". När jag var ny på jobbet efter lumpen så fick man jävlar i mig veta av gubbarna att man levde och gjort rätt eller fel. Idag är det helt tvärtom och facket blir säkerligen indraget om en gubbe som jag öppnar käften för mycket. Jag föredrar den upplärning jag hade av de äldre rutinerade gubbarna.

Janne G: Lindqvist är klar för Tappara.

Dexter : Min erfarenhet är att mentaliteten snabbt sprids i en grupp. Folk som kommer från kommun till konsultbranschen får panik av all stress. Konsulter som går till kommun klättrar på väggarna av tristess.

Jag tror MoDo har blivit det där lite "sköna" laget, där småbarn springer omkring i omklädningsrummet och där man alltid har en "family first"-mentalitet.

Men kan ni tänka er Peter Forsborg gråta ut i media för att förväntningarna är för höga? Det är så jäkla mycket soy det kan bli, och precis det vi alla har misstänkt, dvs spelarna är inte beredda att betala priset för att vara med och utmana. Kan ni förstå hur förnedrade vi hade blivit av Björklöven?

Det faktum att styrelsen faktiskt verkar ha slutat med saft och bullar ser jag bara som positivt.

Janne G: Nu ska jag inte förstöra din fest. Kovac är på pappret en grym värvning som lika gärna kan gråta ut i media redan i december och lämna för schweiz. Men profiler behövs även i ha och grattis iaf till en grym värvning.

pdy: Min poäng är väl att det finns alltid lag som satsar och det finns alltid lag som presterar (typ Bik).
MoDo har en del att jobba på. Läste att Lif skulle öka träningen med 10-15 % från föregående år.

Knafus: nu är ju inte Kovac officiellt presenterad ännu, men onekligen ett toppvärvning, AIK har ju inga intäkter på arena eller från kommunen, i detta fall kliver några finansiärer in och stöttar, Kovac är ju AIK i själen och kul att han kommer i sin prime, 29år, vi är inte bortskämda med sånt, ni brukar ju peka på de bästa och köpa.
Hoppas det ger ringar på vattnet så vi får hem Lindkvist, Nemeth mfl,

Knafus: Men får han köra bil?

Domsjö: Kovacs brinner på riktigt för AIK. Inte som Olofsson. Han har inte heller något glasspsyke utan har en jävla karaktär. Tror utan att veta att han blivit lovade omgivning. Folk kring AIK ser hur väldigt svag HA kommer vara nästa år så nu kör de all in.

« · 3025193 · »