Jag ger dig fem solar av fem möjliga för ditt dryckesval. Man tycker att "storstan" borde ha haft det före Övik, men det handlar kanske bara om viljan att driva en sportsbar.
Senast när jag var på Mucky Duck och hinkade i mig Staropramen så frågade jag min bordskamrat varför så var fallet, enligt honom var ett O'Learys i Umeå "På G".
Det är pinsamt att en sån stor stad inte har O'Learys. Lilla Övik har det. Sundsvall har det. Men inte Umeå. Illa. Men Mucky Duck är ju ett alternativ.
Rätt nöjd med min planering. Missar ju första kvarten, men den kanske går på C+, nån som vet hur C+ sänder på Fredag? För övrigt så är det andra året som jag pluggar i Lule och andra året Modo möter Lule i kvarten, så det är kanske mitt "fel" att det blir Modo mot LHF hela tiden.
Jag tror ärligt att Brynäs tvålar till FBK. Det har gått för lätt och Förjestad har ridit på sin framgångsvåg. Nu är det glömt och man är nere på noll igen. Det tillsammans med pressen från hela hockeysverige gör att de blir lite fega och då tar Brynäs hand om det.
Rent logiskt så känns det ju som om tvåan Modo borde slå ut sjuan Luleå rätt lätt, men det trodde man ju ifjol också så jag vågar inte säga annat än att jag tror att det blir väldigt jämnt. Men det måste ju finnas en ganska stor revanchlust i Modo som till slut kommer fälla avgörandet till Modos fördel.
Poffa:
Om Brynäs slår Färjestad så måste det ju vara en skräll i klass med Vitrysslandsmatchen. Men om ditt tips skulle gå in känns det som om vägen ligger öppen för ett SM-guld för Modo.
Sitter man vid hedersbordet tillsammans med gräddan av H Höger så har man vissa rättigheter. Ett av dem är att få se på vad man vill på en TV utav tjugo.
Okej. Som den enda i gänget blev du alltså lessen då bartendern bytte kanal på den TV och visade reprisen av F1 istället för att du fick följa reprisen av Nordisk Kombination från OS. Att du inte sa till då vi ändrade kanal.