Mattias Weinhandl.. Oj oj oj.. jag säger bara det. Han har allt.. Klart MODOs bäste spelare!! Om ni inte tror mig så får ni se nu i slutspelet.. just nu har han 2 poäng på 2 matcher.. snittet kommer nog att ligga på 2 poäng per match!! WEINHANDL RULES!!!
Jag gjorde själv ett besök på den allmänt röriga Luleåsidan och dess än rörigare forum, och det ingen angenäm upplevelse. Jag lyckades med svårhet (deras trådlogik är väldigt underlig) följa de tre senaste trådarna och det var mest diverse påhopp på oss stackars modoiter...
Har följt några av trådarna i Luleås gästbok och måste säga att jag häpnar. Vanligtvis ligger nivån där på den enögde hockeynovisens, men ny undrar jag om inte Luleå kommun har satsat på ABC för daghemen. Inte många där som ens kommer upp med näsan över sandlådekanten...
Har även hittat Ångermanlands ishockeydomarklubbs hemsida. Där kan man bland annat läsa följande:
Strullista Datum Arena 2002-03-08 Rinken i gavle 2002-03-05 Kempehallen 2002-03-05 Kempis 2002-02-01 Husumhallen 2002-02-01 Husumhallen 2002-02-01 Husumhallen 2001-11-15 Kempis 2001-11-01 Kempis 2001-10-22 Kempis 2001-10-18 Kempehallen 2001-10-02 Kempis . Ja där ser man. 11 gånger har Lillåke ramlat på isen denna säsong:-))))
LJ: GARY ERIKSSON, Skellefteå - Elitseriedomare mellan 1976-1987 - 127 elitseriematcher och 14 slutspelsmatcher, varav 5 SM-finaler - Vinnare av Guldpipan 1982, 1983 och 1986 Internationella mästerskap VM 1986 JVM 1981, 1984 B-VM 1983 B-JEM 1982
Ja, inte för att jag har något mot Åke men nog skulle jag också vilja byta ibland. Problemet är nog bara att det ser likadant ut i övriga arenor och att SHL inte orkar ta på sig spenderarbyxorna och bekosta längre resor för våra huvuddomar-wannabes.
Poffa: Jag bara hoppades att NHL var intresserad av hans tjänster då storleken på hans lekamen borde passa de rinkarna bra. Nej då, ingen fara med att ha Åke som linjeslav, men nog är det lite tråkigt när det endera är Näslund/Andersson eller Nilsson/Andersson som går på linjen i Kempis match efter match efter match efter...........
puffe: Jag förstod allt att Åke var uppsatt på reservlistan och fick kasta sig på bussen söderut för att hjälpa till och laga isen i Kempis. Till nästa säsong ser jag gärna honom på transferlistan också...
Linjedomarna räknas inte som jäviga i grundserien men i slutspelet försöker man undvika sådana situationer. Vad det gäller gårdagens match så fick Åke hoppa in då en av de tänkta linjedomarna inte kom iväg från STHLM.
Underskatta inte mannen som håller både lagen och vattenflaskan i händerna. Ingen hade ju väntat sig att han skulle dyka upp i Kempis i Söndags heller :-)
Om jag inte missminner mig så skulle Rådbjer ta över "Slaget om Norrland" efter två matcher. Däremot kan jag inte tänka mig att isfixar-Åke är linjeryttare i Delfinen i morgon.
Vi får nästan hoppas på att P. Andersson fortsätter, han trots allt skött sig halvhyfsat. Ny domare och spelarna söker nya nivåer, tänka om "tänkarna" i Luleå får för sig att prova att höja sin destruktionsnivå ett steg till, typ cross-checking i halshöjd, spearing inunfer visiren. Troligen Taavolas uppfattning om hårt men inte över gränsen.
Förövrigt jävligt skönt att MoDO visar att de är betydligt hårdare än renskötarna. Kliver på med sjysta krafttag och lockas inte in i Luleås anti-hockey.
:-)