Tarasov: Det får man väl verkligen hoppas på !! Sen har vi ju 4 vinster av 5 möjliga o kan man hålla den poäng trenden så kommer vi ju att stiga i tabellen. Det känns ju ändå som om det mest stabila spelet kommer på bortaplan, så varför inte?
Monno: Själv har jag svårt för sådana saker som spångbergs tackling. Han vet mycket väl att Lindgren inte har balansen, men visar exakt noll respekt när han trycker till och förstår att det myclet troligt leder till att Lindgren får ont.
{5647}: ytterligare en gigantisk miss av domarna. Tre halvblind människor ser inte det som hela resten av hallen ser. Björlund skjuter pucken i ansiktet på aikaren. Hans klubba är aldrig närmare än tre decimeter från aikarens ansiktet...
Det är liksom så sinnessjukt dåligt. Två utvisningar som inte ens är tveksamma, utan ohyggligt felaktiga.
{5647}: Håller med. Han kan lika gärna bara låsa upp Lindgren mot sargen. Oerhörd skaderisk på det där. Sen kanske han fick in mer kraft/Lindgren stod emot sämre än väntat.
Topp 2 tror jag kan bli svårt, lämnat mycket handicap. Men vi har skaffat bra läge för play off iaf.
Men vi växer in i det mer och mer iaf, försvaret blir stabilare, juniorerna blir stabilare och spelet blir stabilare. In med skadade spelare och en bra center så ska vi göra en bra andra halva av året.
Så jävla viktigt att vi vågar vinna i tredje. Det är så här vi ska spela, tight defensivt och sätt sedan chanserna.
Fan vad chef Janne är, eftersom Paris inte duger till att göra poäng så byt ut honom mot Janne. Janne är fan mycket snabbare på rören också och växer match för match tycker jag. Vill verkligen inte tappa honom.
Igelkott tycker jag det är fel att kalla det. Det vi gjort är att vi hjälper och avlastar varandra mycket bättre, vi är fortfarande rätt aggressiva i egenzon men på ett smartare sätt. Igelkott för mig är mycket mer passivt och krypa ihop framför mål.
Sedan är spelet i mittzon också bättre, vi stoppar upp bättre och detta gör att vi blir tätare.
leo: tycker det här ser riktigt bra ut! Skönt att se att fler kedjor kan gå in och avgöra matcher. En annan sak jag la märke till är att det inte måste va så jäkla snyggt hela tiden, det är ok att lägga en sarg ut...4 av fem ugglor säger jag!
Skröder har verkligen gett oss rutin, han gör inte många poäng än men han stabiliserar upp sin kedja. Tycker att Byron,Skröder passar bra tillsammans och känns stabila och tillför rutin.
Byron gör en sjukt bra match idag, ligger rätt hela tiden, vinner tekningar och är 0+2.
Får vi in en riktigt bra center till så har vi grymma kedjor.
Saknar verkligen inte DP just nu, kan vi frigöra pengar så gör det nu.
{7225}: olausson är verkligen sjuk och Styfs inträde var en tillfällighet. Sedan tror jag att Styf är starkare än olausson när det kommer att ställa krav på AJ.
Grymt imponerad av defensiven idag, Tycker fortfarande att några backar slänger iväg pucken i onödan när det finns spelare i fickan man lugnt kan spelar upp till.och komma ur zonen med puck.
Tja tänk om vi hade fått Hanses när 1:a ryktet gick om honom, Då hade vi garanterat haft 10 poäng till i denna serie.