Robin Ztorken L: Tja för att det finns bara 2 alternativ och det är han eller Rockwood, och sett till spelet så gör Theodore väldigt mycket bättre saker på isen än Rockwood. Men jag hade gärna sett att man centrat Rockwood i 1:a för att få lite mer offensiv spets.
Bad_Brett: Ja och tyckte inte det var en bra period, men ser ändå ett annat spel jämfört med tidigare. Jag tror att man ”bygga” vidare på detta dock kort tid kvar och vår kort om spelare.
Ok, jag tolkade som att det var ok om man skrev för hela säsongen, men du har nog rätt. Men den sista spelaren kan man ju konvertera till ett riktigt kontrakt, han är ju inte lånad än.
Rytter: Så kan man dock inte göra, om en spelare har varit ett lån räknas det som ett lån hur man än gör med kontraktet... Twitter bråkar vidare om det i alla fall.
modomille: Måste ändå säga att Gladers bästa genidrag måste ju vara denne Piva. Han har ju lyckats med allt sen han dök upp som vår försvarsfrälsare😄😄😄
Jag blir förbannad på hur man misshandlar Rockwood. Vi värvar alltså in en playmaker som center som har passningsspel och kreativitet som ingen annan i laget besitter (ja ok Karla då).
Sedan sätter man honom som ytter i fjärde, vad fan är det tänkt att han ska uträtta där? Ger man honom förutsättningarna till sitt spel? Varför värvade honom en om vi inte tänkt använda hans spetskvalitet?
Jag kan faktiskt inte se att Niderbach är speciellt mycket bättre men han får förtroende att lira i första. Tror faktiskt Rockwood hade lyft den kedjan mer. Vad är logiken i hur man sätter ihop kedjorna?
Man hade ju iaf kunnat testa Rockwood som center i andra när vi tagit in Haag som ska vara stabil defensivt och fysisk för att väga upp för Rockwoods svagheter.
I övrigt är detta en skitmatch och Styf ska inte spela i a-laget utan snarare J20. Han på egen hand har ju slarvat och gett AIK mängder med chanser.
Robin Ztorken L: han har tyvärr varit kass, men man tycker ju synd om honom. Han är ju egentligen inte tänkt som en ordinarie spelare. Får nog spela lite ofrivilligt.
modomille: Inte nått jättefan av Lavoie. Försvann både i Karlskoga och Timrå när det vankades tightare spel i slutspel/kval. Rätt mjuk i spelet tyvärr, funkar mest i PP när han får ytor.
JanneG: Såhär brukar våra matcher se ut. försvarsspelet är så sinnessjukt dåligt att spelarna inte vet hur de ska göra, vilket är en stor anledning till att de ser loja ut. sedan att sådana som Styf och Boivin glider in i situationer kan dock inte försvaras.
{5647}: Mikkelson är en 33-årig föredetting som är marginellt bättre än en 18-årig Styf som bara spelar pga skadesituationen. Du tycker inte man borde ha högre krav på vår ”general”?
Steken84: Men va i h..... händer, har dom tagit tidigt sportlov. Sunkan pratar om att det glöder om spelarna, det enda det glöder om är väl handbromsen de har glömt att lägga ur