Costanza: Samt Öhman ihop med Tommy Enström och Hedman med Wallinder, vilket skulle kunna betyda att Hedman och Walle är extra. (När Norlinder är tllbaka)
Modo kommer garanterat komma ut med hänghuvud och förlora kvällens match. Det är tyvärr det som brukar hända när modo har chans att knappa in på toppen.
Om vi säger såhär, med tanke på att Sylwander stod och bad om ursäkt till fansen efter matchen mot Timrå och dessutom signat 2 nya år så förväntar jag mig att Modo kör över Almtuna och Sylwander är en av dom bästa på isen.
hockey_21: Ikväll blir en bra kväll, jag känner det på mig! Har haft en kanonbra dag på jobbet, känner mig utvilad & taggad som f*n! Åker ner från Hörnefors & ställer mig i klacken, nu ska det sjungas, tjoho vad kul det ska bli!
Rytter: Fredagsmatch hemma mot ett sämre lag, det vet vi hur det brukar sluta. Kristianstad efter det, skulle inte förvåna mig om vi blir nollade poängmässigt.
Gavelo: Tveksamt om han ska ha den där assisten, men kedjan är helt överlägsna. Ser faktiskt ut som om andra är på väg ut ur svackan. Lite tendenser på det i alla fall.
Tarasov: Det går bra för oss, Björklöven verkar statistiskt i alla fall helt överlägsna Karlskoga, men bara 1-0 än så länge. Karlskoga har ju däremot en sån spelstil har jag reflekterat över tidigare under säsongen. Timrå är statistiskt underlägsna mot Västerås. Att de kvitterade känns logiskt, men jag ser ju bara siffror såklart.
Gavelo: 3-0 speglar ju inte spelet men fina mål och Modo har förvaltat chanserna , lite oroligt i egen zon tycker Ais får dominera alldeles för lätt i vår zon, rätt vad det är slinker det in några puckar
NuMo: Löven har också haft många fler pp. Deras mål var ett rätt löst dragskott från blå oskymt. Ska man vinna mot dem får inte målvakten släppa in sådana där.
Vi känns slarviga, men när vi skapar chanser så är det riktigt bra chanser iaf.
Wallinder är lite valpig än så länge. Håller inte att spela honom mycket mot ett topplag.
Ska inte övriga spelare vara utanför tekningscirkeln när tekningen går? Störde mig på hur mycket Almtuna tjuvade på detta, man stod inte ens på linjen utan helt innanför. Almtunas tekare blev varnad flera gånger och när tek togs om stod dom ändå innanför. Borde renderat i en tvåa pga två felaktiga tekningar. Modo spelarna pekade och uppmärksammade linjeman på detta men ingen reaktion. Har man fått direktiv att inte vara så petiga eller är man helt enkelt värdelösa eller har reglerna gjorts om?
Man ska inte gnälla när man leder med 3-0. MEN slutar första femman att producera ligger vi pyrt till. Dom andra tre kedjorna skapar inget alls. In med Linus Petterson även om det är en fjärde femma och peta Hägga nu.
Håller med angående Wallinder. Han ser ut att endast försöka spela säkert, få offensiva initiativ och i sargspelet är han ganska valpig.
Glädjande dock att Öhman ser bättre och bättre ut, slarvar inte lika mycket och vårdar pucken bättre, kan vara på väg att spela till sig en helt ordinarie tröja.
Sund att inte wahlgren fick sätta friläget. Vilken fart han fick upp, trodde först att det var from och blev förvånad när det var max, bra tryck i den åkningen.
Just wahlgren bröderna tycker jag spelar en mogen hockey och tar kampen och jobbar klart situationerna, speciellt i defensiven. Förstår att dom går före LP i dagsläget även om de inte är lika flashiga offensivt.
Rytter: har lite funderingar om Hellkvist har tänkt till ang taktiken, oftast då lagen på nedre halvan kommer hit spelar de strikt defensivt och kontrar nu känns det som det är Modo som kontrar, iaf får mycket isyta i deras zon, men antar det snabba 1-0 målet hade betydelse
Gusse: Helt rätt! Vi lever väldigt mycket på en osannolik första kedja, våran defensiv är faktiskt ganska svag, målvaktsspelet överlag är sådär, och dom 3 andra formationerna är mer eller mindre kalla, det är väl därför vi kan leda dessa matcher mot dåligt motstånd medans vi förlorar stort mot bra motstånd
Tambellni-Johnson-Karlkvist
Rosdahl-Olofsson-Forsberg
From-Jellvert-Max Wahlgren
Björklund-Häggström-Sylwander
Joel Wahlgren