{7225}: Tror du och AJ tänker lika där :) Känner mig iaf tryggare när Hanses anv klubban än när Bjurö väljer att gör detsamma. Känns som att det saknas ödmjukhet i försvarsspelet...
{7225}: helvete vad svårt vi spelar. Hur djävla många gånger har vi passat bort vara lägen? Hakningen där tog på handsken såg jag på reprisen, men den kan jag köpa att domaren missade.
{7810}: Jag gör en halv pudel angående Byron, jag överdrev där. Han är duktig absolut och bara en liten besvikelse, jag trodde han skulle vara med dominant.
Rytter: Tkr Ritchie gjort det bra, däremot tycker DP och OH kunde varit betydligt bättre. Har inte sett de två senaste matcherna men upplever att vi faktiskt kommer till avslut lite lättare än tidigare, men man har hjärtat i halsgropen när Uppsala anfaller
{5647}: Nu får vi skärpa oss. De två utvisningarna domaren faktiskt tog på oss var riktiga och att domaren missar två han bara ska ta är bara att glömma.
Sjukt tydlig fasthållning där nyss också. Domaren, vakna nu för Fan.
Rytter: Idag var han en stor anledning till målet då han skymmer målvakten, men inte får poäng (mål eller ass) för det. Otacksam uppgift, men det är rätt typiskt Ritchie. Är det något jag kan bli lite besviken på är det att han ibland väljer fel spelare eller gör fel i egen zon, men offensivt tillför han mycket även om han inte får poäng jämt...
Jo det är ju det. Kollar extra på honom efter detta bara för det. Han kämpar och sliter och jobbar stenhårt i bägge riktningar, hade alla haft hans inställning hade vi definitivt inte legat runt plats 10.
Han är ju inne och tekar jämnt gör oss och ligger på över 56%, har tagit 281 tekningar och den som tagit näst mest i tekningstoppen har tagit 212st. Idag var han inne och tog viktigt tekningar i egenzon och sedan ut och bytte, så att han är viktig för oss är inget snack.
Och 9p på 12 matcher är också ok, så som jag sa, vet verkligen inte vad som gör att han är en "ruggigt stor besvikelse", visst kan han bli bättre men det är inte han som är vårt problem.
Skulle verkligen vara en mardröm om han går sönder och blir borta länge.
Nog vet jag det, men det var vår kära brynäsare som skriver här som tyckte han var "en ruggigt stor besvikelse" och han kunde inte motivera det på något annat sätt än "jag hade förväntat mig mer av honom " när jag försökte få honom att motivera det.
{7810}: AJ menade i en intervju att BR, OH o DP inte klivit fram på det sätt han förväntat, nu gillar jag inte ord som besvikelse/värdelös osv, men nog kan det tolkad som att AJ förväntade sig mer av dessa spelare.
{5647}: Tycker ändå att vi spelar bra, kontrollerat. Almtuna är farliga i omställningarna men får inga långa anfall på oss. Bara vi slutar slarva på blå så ser det bra ut.
Richie är en ruggigt stor besvikelse har jag hört. Fan Steen har börjat bra, gillar det jag ser av honom, kreativ och rapp i tanken. Hoppas han kan dra med Wahlgren och Lyrenäs.
Där sätter Sellgren 1-1 efter ett bra anfall, där vi vårdar puck på blå och lägger ett skott från backplats. Modo har varit ok trots det tidiga insläppta målet.
-Kommer Hanses fortsätta se lugn och trygg ut och sprida detta till våra försvarare? -Kommer Rundqvist att bygga vidare på sin form från förra matchen? -Kommer vi ut lika intensivt och fokuserat som senast mot Timrå? -Kommer Steen att bidra direkt? -Kommer publiken att sluta upp efter den fina segern senast?
bj21: Spelmässigt var den andra matchserien jämnare, men då ett kval är ett kval och inte alltid logiskt så är det viktigaste att man har en riktigt glödhet målvakt, vara mentalt på "rätt plats" samt en massa flyt. Det är långt ifrån tillräckligt många matcher för att bli rättvist, men hade alltid det bättre laget vunnit så hade det givetvis inte varit så spännande som det nu är heller:) Leksand kommer att vara det "lättaste" laget att vinna mot, men som sagt är det även andra faktorer som spelar in.
{5647}: att komma top 2 och vinna allsvenska finalen är chansen för att gå upp iår. Hittills känns det som Leksand måste vara den svagaste potentiella motståndare på många år.
{5647}: Kanske skulle allsvenska klubbar standardisera sina kontrakt, klubben har rätt att bryta dem vid uppgång. Både KHK och Lif var lite fast med stora trupper.
Sen försvaret, nä detta kan bli typ 1-5