1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505702 inlägg · 4102 ämnen

Modo - BIK 170225

« · 1803787 · » Till forumet

Sv: Modo - BIK 170225
Amitiel: Om han går ner 10 kg, ja. Det finns klart mer att hämta ut ur honom.
Låst ämne

En stundtals riktigt bra match, tyvärr är backarna för svaga runt egen kasse och misstagen som görs resulterar ofta tyvärr i baklängesmål.

Modo är mentalt lite för svaga för att kunna hålla spelet i 60 minuter, förhoppningsvis är detta något man jobbat på till nästa säsong
Låst ämne

Domsjö: ja, någonstans måste det ju vara fel när det blir så.
Låst ämne

Otto1: Tycker jag nog ändå då det väldigt ofta är så att spelaren som dumpar har en kille på sig som bromsar upp honom.
Låst ämne

Steken84: det syns att det blivit bättre, men det är lite för sent. Domaren var ett ut sagt ingergalaktiskt usel, men vi förlorade inte av den anledningen. Karlskoga håller ihop laget bättre och slipper så otäcka kontringar vi får emot oss...
Låst ämne

Domsjö: Inte så märkligt då han har farten med sig.
Låst ämne

Modo har så jävla tur att Björklöven och Västerås inte tar några poäng heller
Låst ämne

Domsjö: Klart värda ett bättre öde!
Låst ämne

Eller: Tyvärr inte, nu är förhoppningsvis säsongen över, så vi slipper kvala i fel ände.
Hoppas skiten är över och att vi slipper spela mer om tre omgångar.
Ta vila och bygg nytt. Fem sex spelare är vad som bör vara kvar till nästa säsong resten måste bytas ut .
Ta in några spelare som kan slå en pass längre än tre meter, det blir en bra början
Låst ämne

Eller: Jaja det var det! Märkligt att samma spelare som lägger dump också är den som 9ggr av 10 också är den som går den.
Låst ämne

Rytter: ska 44 fixa ett hat trick?
Låst ämne

Rytter:
Hoppas på en förlängning på Smotherman, skulle nog kunna bli viktig om han inte fick halva säsongen förstörd utan fick köra på från start.
Låst ämne

Sådär ja, ska vi orka med att ta poäng?

Mycket tid kvar så, se till att forcera nu.
Låst ämne

Eller: Haha :)
Låst ämne

Domsjö: SModoman :-)
Låst ämne

Eller:

Ja så är det ju, men inga rapporter om hur det går med rehab.

Fan vi har inte haft tur i år med skador på Enström, Byron och Edblom som är tänkt att vara bärande.

Nej bara glömma denna säsong nu, vi kommer inte nå topp 8, bara börja bygga för nästa år. Tur vi har en ok stomme att starta med.
Låst ämne

Eller: Sätt in smotherman i 1 PP som gubbe framför mål.
Låst ämne

Rytter: Det låter ju konstigt, han måste ju vara skadad.
Låst ämne

Rytter: Och Enström ?!
Låst ämne

Eller:

Har varit väldigt tyst om Byron, drog han samtidigt som AJ?
Låst ämne

Rytter: har inte hört att det jämförs med spearing. Vilket fall som helst så är det dåligt av domaren att inte ta båda.
Låst ämne

J F K: Malmös mv Pontus Sjögren 2 matchers avstängning 2012, Frölundas Norrena 3 matchers avstängning 2010.
Låst ämne

Eller: jo, det blev en rejäl avstängning då stöten är ett riktigt farligt vapen. Hade han träffar ordenligt skulle det med all säkerhet blivit ett par matcher. Att han ens försöker är i nittionio fall av tio utvisning.
Låst ämne

Domsjö: Matchen känns ändå inte avgjord, är inte ett dugg imponerad av Karlskoga, Modo är mycket vassare när spelet stämmer och man kommer med fart i anfallszonen, Karlskoga leder endast pga av individuella misstag och en del medstuds, kan man minimera misstagen så har vi chans på poäng.
Även fast Modo måste framåt så tror jag att man måste ha tålamod, Karlskoga är mer desperat av poängen och kommer bevaka, kan Modo sätta press så tror jag absolut vi kan sätta några kassar till.
Låst ämne

Eller:

Tror att detta ska räknas på samma sätt som en spearing gör.
Låst ämne

J F K: har för mig att det har blivit avstängningar när målvakterna har använt stöten som tillhygge.
Låst ämne

Otto1:

Precis, hade målisen tagit detta och inte gjort något och backen hade get fan i Janne så hade BIK kunnat haft ett rättvist PP.

Jag argumenterar inte mot att man tar Janne för osportsligt uppträdande, utan att målisen får slå på honom och backen crosschecka honom i ryggen utan att det blir påföljd.

Ska man sedan ta för dessa snösprut så får domarna en hel del att göra i varje match.
Låst ämne

Domsjö: För att inte tala om hur många luftmissar som skett under matchen, om man får tala golfspråk.
Finna skottlägen där man inte ens träffa r pucken?

Man skäms fan i mig när man ser detta, det är synd om Hanses kan jag tycka.
Och som du sade passningspelet??? Är spelarna verkligen så urusla?
Låst ämne

Per HApps: normalt skulle jag säga att det är 5% chans att åka ut när man sprutar ned målvakten. Det brukar aldrig beivras. Det du säger är att modo inte ska kliva ut på banan då det alltid finns en risk att man åker ut.

Att hugga så med klubbhandske är dock utvisning varje gång med en domare på banan.
Låst ämne

J F K: Nu ser man ju att han åker in enbart för att skvätta snö i ansiktet på Hanses, solklar utv i mina ögon.
Låst ämne

Per HApps: ja han skulle ha kört över han istället
Låst ämne

Gavelo: Vore kul om nån av backarna kunde få träff från blå idag. Vare mkt bom idag.
Låst ämne

Rytter: Ja det var ett bedrövligt domslut. Inte att ta ut Brejcak utan att inte ta ut en BIK spelare alltså.
Låst ämne

J F K:
Det jag menar var att sprutet var sjukt onödigt i en utsatt situation.
Låst ämne

NuMo: Kan ingen gå och säga åt kärringen som skriker som en stycken gris att sätta sig någon annanstans.

Övrigt är Lindgren den enda i laget som missar pucken mer än han faktiskt träffar den!
Låst ämne

Robin Ztorken L:

Rinner igenom, var de rätta orden.
Låst ämne

Per HApps: Jag har sett massor av sprut på målvakten som aldrig beivrats, men hur man kan släppa målvaktens klubbhandske visar på att man inte har på en hockeybana att göra efter allmänhetens åkning stängt.
Låst ämne

Per HApps:

Stick och brinn och räkna på lite ekonomi och flytt av arena. Ser du inte vad målisen eller backen gör så har du diskvalificerat dig från att kommentera situationen.

Köper att man kan ta Janne, men då ska målis och back ut också, eller en av dom.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Uppspelen är under all kritik bitvis.
Låst ämne

Rytter: Släpper man 7-8 frilägen varje period, så smäller det förr eller senare, oavsett när och hur det blir till.
Det är som ett enda stort hål i mittförsvaret, och det gäller inte bara denna match.
Motståndarna tillåts bara rinna igenom, gång efter gång
Låst ämne

J F K: Tycker mest det var orutinerat av Brejca. 2-2 och sedan göra en idiotgrej som domaren valde att beivra.
Låst ämne

WarEvryPractice:

Kan köpa att man kan ta för osportsligt uppträdande om man sprutar snö på målisen sådär klart. Men då får man ju plocka målisen när han slår tillbaka eller backen som crosscheckar Janne i ryggen efteråt.

Nej det var det sämsta jag sett i år faktiskt.
Låst ämne

J F K: att detta får förekomma i svensk hockey, helt jävla otroligt
Låst ämne

NuMo: Mål i baken bara för det.

Jag har fan inget ljud i min stream och kan bara se i chrome. Vafan! ?
Låst ämne

Rytter: Brukar normal inte störa mig på domaren. Men detta var det jävligaste!
Låst ämne

Domsjö:
Hon blir snart en legend tkr jag hört henne skrika de senaste 4-5 matcher, hörs i tv tom:)
Låst ämne

Gavelo: japp. Domaren är så så fruktansvärt pinsam. Djävla idiot.
Låst ämne

Gavelo:

Grattis domarjävel till 2-3 målet. Så jävla löjligt.
Låst ämne

Ben Perrault: Domaren plockar ut Janne för att han sprutar snö på målvakten. MEN målvakten som satsar ett huvudslag med sin plock slipper represalier, vilket jävla skämt!
Låst ämne

Ben Perrault: vilken djävla idiot till domare. Är det ett dåligt skämt?
Låst ämne

« · 1803787 · »