1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505704 inlägg · 4102 ämnen

Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.

« · 1776880 Till forumet

Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Derby och fullsatt? Trevligt med över 7000 iaf
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2016-11-18 Skröders återtåg.
Tarasov: verkar vara stort intresse för matchen och det är ju härligt. Vad som däremot är beklämmande är att det måste till visitering vid insläppet. Men det är väl förra mötets incident i T3-arena som någon/några Modofans ställde till med som ligger till grund för visiteringen. Några sådana fans vill vi inte se ikväll, ej heller i framtiden.
Kommentera

Eller: Jag vet inte vem som vinner hockeymatchen, men läktarmatchen är jag rätt säker på att Lövenfansen tar hem.
Kommentera

Jag har mer eller mindre hela tiden fått känslan av att plocka in Skröder inte är helt rätt. Men måste säga att det börjar bli dags nu, jag är mer eller mindre säker på att han kommer i år frågan är bara när.

Men tänk om han hade plockats in till idag och speakern presenterar hans namn till någon gammal rockdänga som vanligt. Arenan hade exploderat och vilken jäkla energi det hade givit laget idag. 6-1 slutar matchen Skröder står för 2+2.

Åh våta tankar haha.
Kommentera

Tarasov: Ser fram emot AJ, s "inför matchen" taggade, sett bra ut på träning, full energi, och så vidare...
För att sen falla ihop som en pannkaka.
Kom upp ur diket nu Modo!!!
Kommentera

jeensen: Måste tillägga att jag är fullt medveten om att en Center är prio 1, menar bara att en Skröder idag hade kunnat tända hela laget och stan nå kolossalt vid framgång.

Så slipper alla upprepa återigen att det är en center vi behöver.
Kommentera

jeensen: Skröder är liksom dagens MR Modo men han spelar ju i fel lag.
Kommentera

Sawchuk: jag har dåliga vibbar vad det gäller resultatet men hoppas att jag har fel. Var i Umeå och såg matchen på T3 när Modo vann senast men det var ingen övertygande seger, löven ägde ju i stort sett sista perioden och hade bud på kvittering. Gällande läktarmatchen så tror jag nog som du.
Kommentera

jeensen:
Tror säkert att Skröder skulle kunna kortsiktigt tända till laget, eller så inte!
Han har ett imponerande Cv visst, vilka har inte haft det i MoDo under senare tid?
Vi i Löven har gjort exakt samma misstag och tittat på deras Cv och inte insett att deras tid är förbi!
Säger INTE att han är slut och INTE skulle göra skillnad, men att se honom som en messias vore inte rätt!
En fluga gör inte en sommar, däremot att kanske kortsiktig ta hjälp av honom inte vore fel, även om jag personligen är lite allergisk mot att spelare som nyss sluttat befinner sig i båset!
Släpp honom och minns hans insatser som han gjorde, MoDo har flera hungriga spelare som kommer underifrån, t.ex. Alba!
Ge dom plats, utrymme för att lyckas istället!
Detta säger jag som hockey nörd och inte som fan av kvällens motståndare och inte med något ont eller som ett hån mot MoDo.

Det bästa som skulle kunna hända vore att vi i Löven med MoDo och Timrå gick upp till SHL, Tänk vilka norrlans derbyn vi skulle få!
Snacka om en våt dröm :D
Kommentera

Jaca: Ser och förstår helt vad du säger. Som jag sa i tidigare inlägg har jag vart emot att plocka in Skröder. Men jag får en känsla av att han kommer dyka upp under säsongen dom väntar bara på rätt läge.

Enligt min mening så hade dagens match helt klart vart ett klockrent läge, vi börjar tappa till lagen över oss och målsättningen verkar ju från föreningen vara att spela allsvensk final eller iallafall vara topp 5 när det är slutspelat.

Då behöver vi börja vinna idag och anser att Skröder hade gett oss 10-15% bättre chans. Framförallt när vårat PP är uselt.
Kommentera

Jaca:
Skönt att nån kan se nyktert på det hela , visst han va bra för några år sedan , men vad ska han bidra med nu? Snabbhet?? Passningar??
Sen rent spelmässigt känns det ju som modo har 4 man på plan när han är inne .

Ja jösses , inte konstigt att det går som det gör för Modo när så många inte verkar inse att det finns ett bästföre datum på spelare.
Kommentera

Kom igen nu Modo för fan, krossa röbäckstattarna ifrån Umeå!
Kommentera

Jaca: den våta drömmen hade vi väl i början på 2000-talet, förutom att Skellefteå inte var där. Guldkusten.
Men nu sitter vi i en verklighet med flera lag från småland, Blekinge och Skåne, och tittar man i HA så är det lika där med Västervik, Tingsryd, Oskarshamn, Pantern. Norrland får svårare och svårare att hävda sig.
Kommentera

dempa: Samtidigt går ju sånt där i cykler...jag är övertygad om att alla tre nämnda Norrlandslag har framtida storhetstider att se fram emot. Åtminstone framgångsrikare än vad som är fallet nu. Återstår att se om dessa eror kan synkas bara 😉
Kommentera

Gregurt:
Han kommer vara en murbräcka in mot mål, likt en varm kniv genom smör :p
Kommentera

Tarasov: Tror på en mycket intressant drabbning ikväll och med en adrenalinstinn Skröder så kan det kanske gå bra. Hanses måste nog stänga till igen också.
Kommentera

Som utomstående så ser jag fram emot en spännande tillställning.
Kommentera

Hälge:
Gör det inte via cmore stream iaf..... Skall inte klaga fick se målet
Kommentera

MODO Hockey - IF Björklöven 1-0
Kommentera

(tredje försöket.)

Jaaa!!!! 1-0

Mäktig stämning i arenan. TRYCK!

Rysningar när Skröder presenterades
Kommentera

MODO Hockey - IF Björklöven 2-0
Kommentera

Webmaster:
Men fya vad härligt med 2-0.
Kommentera

Stitch:
Asså är det här det laget man brukar kolla på ?!?!!!?!
Kommentera

NuMo: Löven försvarar sig väl inte super bra, men skoj för oss.
Kommentera

Tarasov: Det ser ut som spänningen uteblir.
Kommentera

Hälge: Kom ihåg vilket lag du tittar på.
Kommentera

MODO Hockey - IF Björklöven 3-0
Kommentera

hk: Jadå. Visst kan allting hända, men det ser bra ut nu iaf.
Kommentera

Hälge:
Det är spännande hela vägen in vid mindre än 5 måls ledning
Kommentera

Tarasov: Men hur kan man vara så bra ena dagen, och så usla den andra?
Bra Modo, så långt...
Kommentera

Tarasov: Ni ser ut att hantera derbyn bättre än oss och löven
Kommentera

Robin Ztorken L: känns som Modo måste ha fullsatt, derby eller möta ett topplag för att kunna steppa upp
Kommentera

Som sagt, skröder kommer in och säger till pojkarna hur det ska liras.
Kommentera

Robin Ztorken L: Om du skulle ha tittat en del på hockey så har till och med Saik såna säsonger.
Kommentera

Ben Perrault: Alltså precis tvärt emot vad man gjort tidigare år typ...
Det är ju positivt för säsongsavslutningen det. :-P
Kommentera

jeensen: Nu har vi ännu yngre backar.
Kommentera

hk: haha, riktigt derby nu, matchstraff o heta känslor, härligt
Kommentera

Ben Perrault: Aa detta är ju ett jävla mysterium alltså. RIng Sherlock hans konster verkar behövas. Varför inte alltid detta spel ? då förlorar vi aldrig.
Kommentera

Domaren hittad på Ica maxi i Umeå.
Lindgren slår bort pucken och blir utvisad???
Kommentera

jeensen: Fan! Nästan att vi klarade det BP. Nu gäller det att vi börjar göra något av våra chanser.
Kommentera

Steken84: Tror aldrig varken lagen eller domarna varit sämre än så här i allsvenskan
Kommentera

MODO Hockey - IF Björklöven 3-1
Kommentera

NuMo: Phuuuuu hur tusan kan det inte bli 4-1.... är det en sån här dag O_o hjälp stolpe - stolpe -ut om jag inte såg fel.
Kommentera

jeensen: 3dje perioden kan bli riktigt jäkla hemsk...
Kommentera

I vanlig ordning kommer Modo nu försöka kör tredje på resultat och vi vet alla hur det kommer sluta.
Kommentera

Knerten: Visst men på en långt högre nivå
Kommentera

Monno:

Ja det kommer bli nerver. Fan vi skapar läge på läge och hade kunnat gjort ett par mål till, denna match skulle redan varit död.

Man är ju orolig att vår dåliga form och nerver ska börja spöka i tredje. Ett snabbt mål emot oss i tredje så kan vi tappa alla 3p idag vilket vore surt eftersom vi skapat många kvalificerade lägen idag och varit ganska stabila i egenzon.
Kommentera

Monno: Minst sagt, skulle kunna säga att 3:e perioden är mer eller mindre avgörande för hela säsongen. Skulle vi tappa detta idag hur tusan ska vi vända det snabbt ?

Då blir det 2-3 förluster till efter denna och det har vi inte råd med, vinner vi har vi chans på 2-3 matcher med poäng efter vilket kan betyda mycket.
Kommentera

eltifoso:

Man ska ju inte gnälla på domarna egentligen. Men nivån är så usel så det går inte att vara tyst. Detta dödar verkligen intresset. Och tyvärr är denna match inget undantag.

-Molin hugger klubban ur händerna på Öhman - Inget
-Rapp rakt över händerna på Jakobsson i friläge - Inget
-Eidstedt och Murphy kramas lite, ingen kastar handskarna - Matchstraff
-Lindgren gör en skitsnygg brytning, klubban ej i närheten av skridskorna, Ottosson får felskär och ramlar - 2 minuter
-Stenqvist står för en solklar tripping - Inget

Och sådär fortsätter det, detta var bara från andra perioden.

Nej detta med endast en dommare gör att nivån är skrattretande och det finns ingen konsekvens eller jämn nivå. Ni som följt allsvenskan länge, är det så här det ser ut?
Kommentera

« · 1776880