NuMo: Solklar tripping som domaren släppte. Även kommentatorerna tyckte den var solklar. Löven spelaren gjorde en glidtackling över halva plan men ändå så såg inte domaren...Vi hade annars fått en riktigt bra målchans.
Gavelo: haha! Ser på den matchen också, men modomatchen ser jag inte. Följer den här. Passade på att raka mig i pausen så jag missade lite av starten nu. Står det fortfarande 2-0?
I andra kommer vi upp i nivå, och då liknar matchbilden de första 40 minuterna i Umeå. Löven får försvara sig och kontra och lägga ner puckar djupt medan vi styr spelet.
Kommentatorerna sa att dom aldrig sett löven slå ifrån sig så mycket i årets matcher, så det är ett gott betyg till oss.
Imponerande hur starka vi varit framför kassen i denna match. Sedan vårt BP var ju grymt och hindrade löven från att komma in i matchen.
Steken84: Håller med, nåt jag stört mig på i år är att man Alltid ska vara kreativ. Om vi ska gå långt måste vi ha lite "smartness" i delar av matcherna, och köra "långa bollar på Bengt" 😀 ibland
Inte helt nöjd med passningsspelet, känns som att vi ger bort många lägen, löven hittar lite enklare lösningar. Men det var väl mest sista fem det uppstod problem igen.