Wewillwintoday: Jag tycker Ni hetsar upp er. Tat lugnt vet ja, det kommer segrar och bra matcher. Kanske redan imorgon? Annars får vi vänta till tisdag=)
En sån här dag känns det som att MODOs uppträdande på rinken i Globen var väldigt kallt och eländigt, eller som de skulle sagt i New York, Isbister(t) ;)
Undrar ifall AB och XP också drabbats av den där krisen som drabbat DIF då båda tidningarna har exakt samma artikel, om publikkris i DIF, på internetsidorna.
Warg kommer inte att petas eller flyttas nedåt i "femsystemet" så länge Brithén basar. Han verkar ha mer förtroende än t.o.m. Z hade i Timrå i fjol. Helt obegripligt. Det ska dock bli skönt att se den totala scenförändringen på torsdag mot Södertälje, 6-1.
Björn VII: Tror det var Djurgården som bara hade sju! skott på mål en match. Kan det ha varit mot Färjestad? Vi kan faktiskt fortfarande slå det och ändå vinna matchen.
Nu är det dags att man kammar till sig i MODO och går ut och bjuder upp till hockey... Gå ned på manskapet rejält och får man ett mål i början finns det helt klart chans.
Jo, plocka upp...en ÖSK-kedja? Nej, men det låter som skithåkky hur som helst, om man får lägga någon slags tilltro till Beavis & Butthead så verkar det trots allt som vi inte spelar så usel bortahockey (relativt sett) och har en chans att sega oss ikapp. Skulle dock vara användbart med åtminstone ett skott på mål under detta PP. Damgaard?
Förresten tycker jag att det är smått fantastiskt hur usel Werner brukar vara i diverse Sthlms-arenor, eller är det bara en känsla jag har?
Björn VII: Skotten är 22-5 just nu. Det betyder att Modo har förbättrat sig 150% jämfört med första perioden. Men det har DIF gjort också. Man hade 9 skott i första.
Matchen har börjat igen. Frågan är om det är någon mening att kommentera i förskott. Det var i alla fall dåligt med skott i första kan jag avlöja så här i efterskott. Äre inte skottår snart?
Björn VII: Inget kan väl slå Frölundas kommentatorer som pratade "galla" över Modo när de trodde att de slagit av micken i periodpausen. Inte ens de klarade de av Kal å ADA. I en kvart fick man verligen höra dessa puckons innersta tankar om vårat hjärtelag.
Björn VII: Jag lyssnade på nån match från Globen förra säsongen, och då sade jag för mig "ALDRIG IGEN". Comhem har grävt upp två stycken riktigt dåliga kommentatorer...
Säsongens sämsta måste då utan tvekan gå till dagens HockeyLive-kommentatorer. Har aldrig lyckats kommentera en situation annat än i efterhand, sitter och längtar efter fotboll, är tysta i halvminutslånga sekvenser.
När Pierre Hedin fick en puck i ansiktet och fick utgå: "Han svalde en puck". När han inte kommer tillbaka i andra perioden: "jaa, de flesta es-spelare brukar ju komma tillbaka även om de tappar tio tänder, så den där tog nog i ögat...nu kan ni börja oroa er på allvar MODOiter."
Är detta sanktionerat av comhem kan de nog lägga ner tjänsten per omgående.
Wewillwintoday: Jag är inte ens säker på att han kommer att nämna att det var just Modo som DIF vann emot, om man nu gör det. Däremot så kommer säkert Modo att uppskrivas till potentiella SM-vinnare om DIF förlorar. Fast kanske mera blir det fokuseringen på att DIF inte kommer att ta guld om man förlorar mot lag som Modo. Jo, så blir det nog.