1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505707 inlägg · 4102 ämnen

MoDo - Göteborg 27/2-2016

« · 1730429 Till forumet

Sv: MoDo - Göteborg 27/2-2016
J F K:

Håller med.

Welch behöver som sagt vila, som ni säger. De onödiga utvisningarna är säkerligen också frustration, han får ju den största tyngden på sina axlar.

Modo är bättre än Frölunda denna period. Vi är värda att göra ett mål och slappna av resten. Nu är det nervdaller ändå och då kan vad som helst hända.
Kommentera

NuMo: måste säga att Rantakari spelat upp sig efter den första halvan..
Kommentera

Monno:

AJ sa ju intervjun innan att han Tamme...! hade pratat med killarna om onödiga utvisningar. Noas uppvisning förra matchen var ingen föredömlig sådan.
Kommentera

J F K: Okok ja det är nog klokt att han får vila. Vare sig det är frivilligt eller inte.
Kommentera

Monno: Welch är tydligen småskadad och man valde att visa honom.
Kommentera

Monno: Welch monterar ner NHL-tavlan idag. Gör skäl för lönen....
Kommentera

J F K: Jag kom in lite sent och har en tös som kräver uppmärksamhet. Men är Welch bänkad idag lr?
Kommentera

NuMo: modo sprattlar ju som värsta shl lag, ikv. Visseligen mot ett lagom motiverat motstånd, men skoj att se att man kan prestera lite kvalitet under ngn min per sässong.
Kommentera

J F K: Tror inte att AJ står och beundrar NHL-tavlan varje dag. Han lever i verkligheten, tack gode gud! Det finns hopp. Blåslampa i röven på hela föreningen. Rör på arslet!!!!!!
Kommentera

NuMo: Ja,vad fasen har hänt? Butler och Skröder i bästa kedjan för kvällen? Det känns fullständigt främmande.

Samtidigt kan jag inte låta bli att älska AJs coaching. Butler har varit bänkad ett par matcher, men gör han en bra match så får han istid. AJ skiter i vad som hpnt tidigare och vad som står på tröjan. Bäst för dagen spelar.
Kommentera

Monno:

Vi lyckas på ett bra sätt störa deras uppspelsfas i deras zon. Värre blir det när de lyckas komma in i vår zon. Frölunda gör ingen bra match, vi har flyt. Skröder har en bra kväll med sina amerikaner, men framförallt Calle, Emil, Gustav är bra. Victor likaså.

Finnarna har däremot ingen framträdande kväll.
Kommentera

Monno: Ja självklart är det väl lite så. Men kval är kval och tyvärr brukar enkla misstag leda till något som heter allsvenskan och dit hoppas jag verkligen vi inte hamnar.
Kommentera

Dundee: Fast nu är väl Frölunda en aning bättre som lag än valfritt lag ur allsvenskan.
Kostar mer att göra misstag mot helt enkelt. :-)

Rantakari med Djuse känns som rätt risky uppställning.
Kommentera

Bert Robertsons tvillingbror Roger cry baby Rönnberg.....
Kommentera

Dundee:
Kan bara hålla med på den kommentaren.
Kommentera

Dundee: Sjukt viktigt att Skörder och Butler kommer igång med målskyttet.
Kommentera

9_TNT: Ja det var verkligen ett grant mål av Skörder. Och hans pass till Butlers 4-2 var bra den med.
Kommentera

Dundee:
Ser inte matchen, låter ju bra att Skröder fortfarande kan.
Hoppas han levererar bra i kommande kvalspel.

-------------------

Klubbnålar & pins från Alfredshems IK till MODO HOCKEY
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Dundee: Hahaha helt sjuk nu 4-2 till oss vad fan är det frågan om???. Så här får det inte se ut i kvalet då överlever då inte jag.
Kommentera

Dundee: Haha vad pratar ni om ;)
Kommentera

modomille:

Grundström styr in en, så nu har vi en friplåt igen.

SKRÖDER TILL BUTLER!

Vi är tillbaks!
Kommentera

Dundee: Jag har väldigt svårt att se oss i kvalet jag. Jag förstår ej hur alla kan vara så lugna? Fan fortsätter vi slarva som vi gör varje match kommer vi garanterat åka ur. Är inte ett dugg säker på målvaktssidan heller.
Kommentera

Vad är det för jävla fel på detta jävla lag?????
Misstag på misstag. Hur ska man klara en kvalserie med misstag varje jävla match?
Kommentera

Dundee: Djuse våran sämsta back,även om det inte var han som gjorde passningen.
Kommentera

Dundee: Men Reideborn.... det är helt otroligt att vi alltid måste släppa en groda varje match.

Och som ett brev på posten kommer 2-2 helvete. Man ska fan inte berömma detta gäng allså det är så jävla dåligt fy fan.
Kommentera

Rantafuck!

Sen måste ju Djuse gå på kropp i det läget. Nu förvandlade han sig till en kon.
Kommentera

Fruktansvärt öppet.

Kom igen nu Modo. Vi kan väl vinna en match för en gångs skull.
Kommentera

NuMo: Riktig Nostalgi känsla instämmer. Nu har vi fått upp farten lite mer. Fortsätt så här nu så har vi en chans på poäng idag.
Kommentera

Dundee:

SKRÖDER! DET VAR FAN SNYGGT! NOSTALGIKÄNSLOR!

MÅL 200!
Kommentera

Dundee: Ojoj vilken passning av Torp och Skörder kan fortfarande :)
Kommentera

J F K: Absolut vi förtjänar lite tur vi med med all motstuts vi haft under säsongen. Men vi måste upp spelmässigt om vi ska kunna göra ett bra kval.
Kommentera

Bedrövligt powerplay. Man måste komma med fart in i zonen och upp till back och in på returer. Kolla Skellefteå! Ta returer
Kommentera

Dundee: 5/5 tycker jag det varit rätt jämnt, medan det känns väldigt oroligt när Modo ska spela PP..
Kommentera

Dundee: Fast vi ska fan inte be om ursäkt för att vi leder trots att motståndarna varit bättre. Det har varit tvärtom så många gånger efter nyår...
Kommentera

modomille: Jag kan förstå att man vill spela Olofsson som back i pp tack vare hans skott, men han är ju lika dålig i den positionen defensivt som pavel Brendel var ungefär. En mot en när han är back är som ett friläge.
Kommentera

modomille: Ja vi leder ju inte för att vi är bättre. Vi har otrolig tur att det står 1-0 efter första. Tycker faktiskt vi gått ned oss i spelet sista matcherna och det lovar inte gott inför kvalet. Vi måste upp i nivå om man ska göra något bra i kvalet.
Kommentera

J F K: Herregud vad Modo är dåliga i uppspelsfasen. Det är största bristen i Modo.
Kommentera

NuMo: Ett Skellefteåmål. Ned med pucken, jaga och plötsligt kommer pucken till en fri spelare framför mål. Enkelt.
Kommentera

NuMo:

Fan, vi sågade oss fram och Calle spikar in pucken så det dånar.
Kommentera

hockey_21:

Vi har ju verkligen börjat tveksamt, med flera potenta möjligheter för Frölunda på en gång.
Kommentera

MoDo - Göteborg 27/2-2016
DÅ KÖR VI!

LAGUPPSTÄLLNING

Målvakt:
Kanske

Backar:
Knappast:

Forwards:
Tveksamt
Kommentera

« · 1730429