Robin Ztorken L: förra säsongen vann vi 16 matcher och hade -22 i mål, så jag håller inte med. Denna säsong har vi förlorat med uddamål väldigt många matcher pga osäkerhet i grundspel eller otrygghet. Fan vet, men vi har haft ett mkt högre såväl högsta som lägsta. Vore snyggt med två vinster nu för att få med sig en positiv avslutning
KRM: Sett över hela säsongen har vi varit lika dåliga som förra, nästan ännu sämre med tanke på att vi hade en bättre trupp denna. Skillnaden är att vi slapp kvalmonstret med två omgångar kvar , förra slogs vi in i kaklet och överlevde mirakulöst.
Robin Ztorken L: Frågan om Säcken blir kvar som tränare nästa säsong eller om det är Karlin, som ser ut att ha skänkt pengar till fonden(om det är den Mattias karlin), som tar över.
KRM: Nu kan vi lägga ner denna säsong och låta Sundlöv visa ad han kan, inför nästa. Överlycklig att vi slapp negokval, för där hade vi aldrig överlevt. Huva så skönt!
{5647}: Missade första fem, men va fan vi hade riktigt bra uppspel i första perioden och nu är det tillbaka till osynliga forwards och chansade backar..
Robin Ztorken L: Ja nu borde vi rent tekniskt undvika negokval. Förutsatt inte BIK o TAIF gör målrekord de två sista. Jävligt märkligt att alla bottenlag storvinner. Och AIK fortätter vika ner sig.
{5647}: typ när Almtuna vinner pucken och våra två backar är tio meter närmare vårt mål än deras forwards. De kan få lätt ta emot en passning och komma mot våra backar som måste bromsa in för att inte hamna i knä på hanses. Gång på gång på gång...
KRM: det är samma försvarsspel som tidigare i matchen. Passivt, helt utan att sätta någon press. Dessutom byter man inte markering alls om motståndarna gör ett platsbyte.
Jag hade höga förväntningar på Säcken, men han har fullständigt misslyckats att få varken ett anfallsspel eller ett försvarsspel på hela säsongen.
Gavelo: försvarsspelet är dock väldigt passivt där man ofta står med flera spelare och väntar på motståndarna i mittzon. Sedan fortsätter förlamningen i egen zon där man låter motståndarna snurra och klumpar ihop sig framför mål.
Nåja, vi släpper in få mål och kanske ska man vara nöjd, men man får verkligen känslan att Modo ska kunna vara så mycket bättre än man är. Aggressivare försvarsspel. Spelvändningar utan att ta burskydd. Mer fart och mindre väntan...
KRM: Tycker Almtuna har en del puck men kommer sällan nära modos kasse, har väl inte ens kännts farligt en enda gång, var väl något tillfälle då Hanses gör en fin plock på ett ganska bra läge, men Modo har skapat bättre lägen och det könns ändå närmare 4-1 än 3-2, MEN jag vill poängtera att det spelmässigt är ganska jämt även om jag kanske med färgade ögon tycker att Modo ändå dikterar villkoren på isen.
Överlag en mycket bra match men bra skridskoåkning och ett bra passningsspel, framförallt checkar Modo bra och har en bra idé i sina anfall. Karlkvist mål och spelet i PP visar verkligen hur fint man drar isär Almtunas Box och får krosspass genom densamma, Karla är het 15kassar hittills !!
Confusius: men den ska tas också. Vill gärna slippa att det är borta mot Tingsryd som det ska avgöras. Men om vi kör på idag och gör ett par tre till snabba, då blir jag lugn.
{7639}: fast lite kluven blir man, Tingsryd leder klart Karlskoga leder, sitter och både är glad och orolig, allt hänger på modevinst el poäng o då tänker j införstå hand på att slippa kval
Hur bra är der🤤🤤🤤