Steken84: Samtidigt ligger vi ju 5 meter från puckförarna så skotten går ju på mål i stort sett vartenda ett. Skulle vi ligga närmare så skulle säkert hälften av skotten inte ens komma för då skulle vi ligga i skottlinjen men det verkar modos coacher inte bry sig om. Det är ju ingen tillfällighet att Modo släpper till flest skott och då får man räkna med många mål i arslet.
Hade jag varit Karlin hade jag börjat där, att ligga ännu tightare i egen zon
{10015}: MoDo kommer hitta ett sätt att förlora den här matchen. Frågan är bara hur. Ditt scenario känns ganska troligt men jag tror att LHC drar ifrån tidigt. Vår push kommer sista minuten med tre skott i magplattan.
Gavelo: precis, Holmström måste bort tycker jag, men problemet är att den sportsliga ledningen från Gradin till tränarna till många av spelarna är att de är ditplockade för att fullfölja den filosofi som Modo har. Dvs spela naiv hawaii-hockey som egentligen inte passar i den här ligan. Problemen sitter egentligen djupare än Holmström
Gavelo: Fast…även om Woods är iskall tycker jag att det ser rätt bra ut med jasek mellan aagaard och riley. Tredje och fjärde ser ok ut. Om jeppe/nieder börjar priducera så kanske, men då får man inte bjuda som 2-1 o 2-2