Vikingmodo : Ja fast tycker vi håller dom utanför hyfsat ändå men. Det var ju perioden när vi inte kom ur zon på typ 2min. Men det var Näsén x2 som hade sämre ingripande. Först var det väl missad utrensning sen slår han ett 1m pass till Bernhardt som såklart knappt hinner få den på bladet innan han har någon på sig.
Vikingmodo : Japp, man rensar inte pucken när det behövs, blir fast i egen zon eftersom man inte vinner närkamperna. Otroligt att vi har noll insläppta i paus. Det är bara att hoppas på att vi steppar upp och kapitaliserar på det här
Sigge: ja mittzonen är bättre idag men egen zon är fortfarande katastrof om jag ska lita på mitt hockeyöga. Vi ger upp närkamper alldeles för lätt. Men offensivt mycket bra i första. Kul att Olofsson gör poäng
Hoppas verkligen verkligen vi kan hålla ihop det här... Risken är tyvärr att Rögle laddar på som fan för att få ett tidigt mål och får dom det lär vi få punka direkt...
{10015}: Framförallt så lyckas han ha så sjukt bra kontroll på pucken i trånga situationer, den är som limmad på bladet.
Hemsk kommentator detta....
Gillar Everberg, tycker alltid han ser ut att vara 2dm och 40kg tyngre än alla motståndare i kombination med fin teknik. Synd han lär va svårvärvad hit upp.
Gusse: Vår gameplan håller bra än så länge. Backarna vågar stå högre i mittzon för att få ner farten. Vi har utnyttjat ett PP och fått några kontringar. Fortsätt så!
Kul att känna igen många som åkt från Örnsköldsvik när de zoomar in bortaklacken. Alla som åkt de här 107 milen är hjältar! Hoppas bara att vi håller ledningen så att de får något tillbaka.