Bad_Brett: Eftersom det nu verkar som att Berg som var klar ändå inte kommer så tror jag Hinken kommer lösa 1 eller 2 backar i desperation som kommer in och gör 0 skillnad.
grimiss: Ja nog önskar man att MoDo lyckas vända på detta. För alla inblandade inklusive Gradin. Jag hade gärna sett Gradin som SC i en annan klubb eftersom han antydde att han hade intresse från annat håll innan han förlängde. Att Karlin har intresse från annat håll känns genuint. Gradin kanske också har det. Men kändes ändå som nån form av förhandlingstaktik som jag inte direkt högaktade. Eftersom han är modoit och bryr sig om klubben känns väl det lite för beräknande och egoistiskt för min del.
modomille: Långt ifrån ett bra jobb. Men jag tycker också att kraven ofta är högre än vad truppen faktiskt borde kunna prestera. Det är väl bara i år vi har underpresterat rejält. Annars har nog Modos lag allt som ofta hamnat på ungefärligt rätt placering sett till den trupp man har haft på pappret.
Zource: SAOB: Naiv: om person l. ngns sinnelag, handlingssätt o. d.: okonstlad, omedelbar; om person äv.: öppenhjärtig, troskyldig, oskuldsfull; rättfram; ursprunglig, ”osammansatt”; ofta (o. numera vanl.) med klandrande bibet.: alltför omedelbar, öppenhjärtig osv., barnslig, godtrogen, lättrogen; enfaldig; menlös.
Från Hörnefors: Alltså det är ju trots allt ett diskussionsforum. Modos herrlag är pinsamt uselt med tanke på vilka förutsättningar som finns. Därför är det inte konstigt att många är missnöjda. Tycker ändå de allra flesta undviker personangrepp. Finns några här som gör det men där hoppas jag moderatorerna plockar bort de som upprepar hat/elaka personangrepp.
Men jag tycker man bör tåla att det svingas lite grann
Blake: Jag brukar ha läst allt på det här forumet, men har dom senaste dagarna tappat lusten att hänga med här. Jag tycker att det har blivit mer och mer en kräkhink för några få som upprepar sitt missnöje i absurdum. Hej svejs på er.
Costanza: jag är helt enig. Börja med att sätta bella, rundblad, Norén och jeppe.på akassa / pension. Hinken kan gott få plocka skräp tills kontraktet är över. Det är han ju duktig på.
Vad har hinken ens åstadkommit under hela säsongen? Snackat om minst en back in - ersätter Rönningen med Anderson. Vad betalar vi honom för egentligen?
Kalmar hittar spelare att ta in och Löven lyckas låna in otroliga juniorer som levererar.
Tuppen: Det är ungefär som om du står på ruinens brant och säger "Vem vet, jag kanske vinner på Triss! Hoppet är det sista som överger en!".
Det blir rätt töntigt. MoDo lär åka ut med 4-1 i matcher i kvartsfinalen. Sedan kommer optimisterna säga "Det var ändå orealistiskt att vi skulle gå upp direkt! Går vi upp inom 5 år så är vi nöjda!".