1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498231 inlägg · 4180 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Japp, man undrar ju mest vilket stadium i förhandlingarna dom är i nuläget.

Salle: Åfan, så då blir det alltså ett Stadium Stadium ;)

knaskamilla: Tja, det verkar då vara väldigt få byggjobbare där just nu så jag skulle kunna tänka mig att så är fallet.

knaskamilla: Var det nåt han tvunget måste viska om. Arenan skall ju inte vara klar på ett bra tag.

Däremot viskades det i mitt öra om att Stadium är på tapeten (igen) om huvudsponseriet.

Paddan:

Är det sant som Martin S viskade i mitt öra alltså, att de som bygger arena har semester?

Poffa: Inte behöver du väl ta till så drastiska åtgärder som att gå med i PRO bara för att du ska ha något att göra på semestern.

Själv var jag nere vid arenan idag och studerade ickearbetandet. Den här gången slapp jag åtminstone väldigt lågsniffande fiskmåsar.

Poffa: Hoppas att han inte ifrågasätter varför du slår åt "fel" håll bara. Så att du måste börja om från scratch (OBS lägg märke till golfskämtet jag smög in där.)

...så är det dags för golf. Nu jäklar ska PRO:n få säga vad jag gör för fel. Usch, vad länge han kommer babbla.

Poffa: The field of debts, där har du väl ändå rätt term...

Poffa:

Solen skiner på The Milky Way också. Eller, ja, nästan. Rackarns att det inte regnar - jag saknar mina bilder och min musik.

Paddan:

Aj faan. Är det så enkelt? Det ska jag ha i åtanke nästa gång. På tal om inget, nu skiner solen i Gullänget. Det gör den ju iofs jämt på Rundvägen, vi är trots allt lite närmare allting, här uppe på the cream shelf.

Poffa: Beror väl på när drycken tyckte att den inbyggda rullgardinen behövde dras ner för kvällen, har jag hört sägas.

Paddan:

En dryck som borde gett mig mer sovtimmar än så här. Eller är det tvärtom, ju mer man dricker, destom mindre timmar får man sova?

Poffa: Äh vadå, vad tror du att det där Timebeer egentligen innebär?

...så kan jag inte begripa att jag trots att jag kommer i säng sent så vaknar jag "tidigt". Min kropp, eller om det är knopp, har en allvarlig felinställning.

Frisco: AJAJAJ!

Paddan: Åkte nyss längs norrlandskusten men såg inte skymten av någon barfota person i Bjästa. Hmm.. kan ju ha berott på regnet oxå.

Salle: Har för mig att det fanns någon film också där de ägnade sig åt sporten att "läsa" spåren på LP-skivor och komma fram till rätt artist och låt.

Paddan: Vadå. Kommer du inte ihåg den killen i 10000kr-frågan som kunde "läsa" LP-räfflorna på klassiska verk och säga vilken kompositör/låt/mm. Detta är bara den nya generationen av detta.

Frisco: Hmm, den här var intressant på något sätt.

...så är det ute med kameramobil för länge sen.
13gb.com/content/gallery/index.php?id=456

Poffa:

Dyrt att gå på lokal nuförtiden.

Här går man ut på Statt för att äta en bit och dricka 3 öl. Så kommer notan på 56:-.

Timefood och timebeer fanns inte på min tid. Det var bättre förr.

Poffa: Tänk vad människan är uppfinningsrik ibland...

...så blir det Time-Beer nu på Statt. 14 riksdaler för en 33:a. Nog hinner man med en fyra-fem stycken innan nästa timme? Ha en trevlig kväll.

Frisco: Juniorer, dom kör säkert inte ens med träskor. Att dom lägger tallrikarna behöver väl inte ens nämnas...

knaskamilla, Portello: När jag jobbade på flyttfirma tog det inte lång tid med någon flyttpackning. Mycket snack för lite arbete, eller hur Lumber Jack.

Portello:

Det är jobbigt att veta att man ska flytta, inte ha något att göra på dagarna men ändå inte kunna börja flyttpacka p.g.a. att det dröjer tills man får flytta också.

...Så är det jobbigt att packa inför en flytt.Men nu är det mesta avklarat, så nu återstår bara att flytta lådorna till första anhalten.

Fö kommer man bli inneboende hos mor och far ett tag.Eller närmare bestämt till den 1 augusti.Tur att dom har bredband.

...Så fyller Foppa år idag!

Och här i Värmland ser det ut att bli regn.

...så regnar det på Nygatan.

Dream Team: Stor skillnad på en snurrfint i hockey och att pga en skålad klubba och lite handleder kunna dra bollen fram och tillbaka i innebandy.

Bollar inom mini/bangolf är a och o. Man får välja en boll per bana om man vill. mjuka, hårda, studsiga, mindre studsiga. Men inom filtspel så gäller det nästan alltid att kunna slå rakt. Då har bollar ingen betydelse.

Intressant diskussion förresten. Redan i juli.

Frisco:

Det var stängd träning i dag. :-)

Poffa: Och fotografen var inte inbjuden. Svagt!

Dream Team:

Zorrofinterna är skit, pest och kolera på samma gång. Om ett par år kommer vi ha dagens 16-åringar i elitserien. Samtliga kommer att ta bollen på Zorromanér, springa över hela planen och kan endast stoppas med rena regelbrott. Innebandyn kommer sakta men säkert möta sin egen giljotin om man inte förbjuder det.

Det är snyggt att se två sådana mål per säsong, att se det försökas tjugo gånger per match kommer bara få en att hata det hela.

Frisco:

Väggen bakom målet är på väg in på elitnivå. Man kommer utvärdera den i Herrarnas Elitserie, damernas Elitserie och herrarnas Division ett.

Den här träningen var vansinnig. Jag har aldrig förut spelat innebandy i en ångbastu. Högt tempo, hårt spel, 28 grader i lokalen och en luftfuktighet någonstans i närheten av 300% fick alla att svettas hinkvis. Krampkänning på i princip alla spelare och förmodligen lär man väl vakna i natt med dubbelsidig kramp.

Skoj var det i alla fall.

Frisco: Nej, det gör ju tillräckligt ont med den vikt/storlek som bollen har redan nu att få ett skott på insidan låret. Någon annan form av plast som fungerar ungefär som i minigolfen där vissa material är helt stumma, kanske...

"Förlöjligar sporten"?? Det är väl istället ett utmärkt prov på den utveckling som sporten haft de senaste åren. Det är väl något man bara kan beundra...? 
För att dra en liten parallell på ett liknande område så är övertygad om att backarna i Timrå IK fullkomligt hatade Alexander Beljavskij när han gång på gång snurrade upp dom med sina snurrfinter. Det var frustrerande, visst, men samtidigt väldigt snyggt att se..

Helt klart drar sig spelarna för att skjuta för att göra mål då avsluten då ofta kommer för högt upp och det är förstås ett problem. Med en så pass mycket högre sarg är jag dock rädd att spelarna till slut drar det fysiska spelet så långt att det blir regelrätta och farliga(re) tacklingar mot sarg.

Dream Team: Det jag inte gillar med innebandy är att bollen studsar för mkt. Självklart studsar bollen olika på olika golv såsom i fotboll beroende av underlag. Sen kan ju inte bollen väga mer för då kan jag tänka mig att målvakterna måste utrustas med en massa skydd.

Jag tycker jag att man ska förbjuda zorrofinter. Det förlöjligar bara sporten.

Jag tycker om att se på innebandy och har sett ganska många elitmatcher både dam och herr. Ja jag har även sett Poffas korpenhjältar spela flera ggr. En sak jag skulle vilja se är en tre meter hög vägg på kortsidan istället för den löjligt låga sargen som gör att en massa spelare inte törs skjuta av rädsla för att bollen ska motståndarnas.

Frisco: Hur mycket eller hur lite bollen studsar i innebandy har ju mycket att göra med vilket golv man spelar på och påverkas inte bara av bollen i sig. 

Det är väl skillnad även i fotboll hur mycket studs det blir? Ja, konstgräs kontra vanligt gräs...?

65selander: Jo, man har ju hört den där ramsan komma farande med vinden neröver, hela vägen från Bäpa, jag vet ;)

Men om man som mig har ägnat sporten närmare tio år som spelare/ledare är det svårt att kapa den jäms med fotknölarna. Även om jag var grymt less när jag väl slutade. Dock var det saker som inte alls funkade på ledarsidan som gjorde att jag la ner, inte sporten i sig.

Sodastream = rock´n´roll!
Jag får väl läsa gonattsaga för mig själv, om det ska bli nåt sånt...

Dream Team: Borde inte bollen vara lite mindre studsig i innebandy?

Dream Team: Äähhh allt som Poffa sysslar med är skit. Gammalt Bjästa ordspråk enl Paddan :-)

Nej nu blir det Mineralvatten alá Sodastream och en godnattsaga från TV

modo_foppa: Varför nicka bollen i innebandy över huvud taget? Spelet gör sig väl bäst efter golvet? Ger du sporten en chans fullt ut lovar jag dig att du inte finner så mycket att gnälla på..

Dream Team:
ja men vad säger du om nick och allt med att nuda bollen så åker man ut

modo_foppa: Så du menar att det inte finns någon form av prestige alls inom innebandyn? 

Du har inte föjt med innebandyns utveckling de senaste 7-8 åren, eller hur? Om du hade gjort det hade du nog inte heller tyckt att reglerna varit speciellt "fjutiga". Jag skulle säga att sporten är tämligen fysisk sett till närkamper och markeringsspel. Det är ju inte speciellt rättvist att jämföra med hur hockeyn ser ut med tacklingar mot sarg, o.s.v. Spelet runt sargen i innebandy är väl frånsett att spelarna saknar de skydd som hockeyspelare gör ibland på gränsen till det tillåtna, sett till att det smäller mycket mer än man kanske tror.

Dream Team:
men korpenhockey har alltid vart prestige fyllt till skilnad mot inebandy som har många bra moment

men en sak med den sporten sänker allt och det är dom fjutiga reglerna

modo_foppa: Möjligt. Innebandy på sin högsta nivå når dock mycket högre än vad korphockey gör. Hur högt ens egen prestige når ligger väl dessutom i vilken idrott man sätter före. Spelar man innebandy kommer det alltid att ligga före o.s.v...

Poffa:

du det är mer prestige och spela korpen hockey en innebandy

...så är det äntligen dags igen. Mitt i stekheta sommaren så är det säsongspremiär. Som nyutsläppta kalvar på grönbete. Med leenden som man kan hitta på katter som just trillat ner i gräddskålen. I morgon med en träningsvärk som om man deltagit i Touren på en bergsetapp med mål i L'Alpe D'Huez.

Innebandypremiär, mina vänner. ÄNTLIGEN!!!

...så borde folk som drar husvagn lära sig att köra omgivningsvänligt. Att måsta köra 80-90 hela vägen till Bjästa gör nog fler än mig irriterade.

« · 557281 · »