1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498856 inlägg · 4181 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Hmm, det är ju något att tänka på inför säsongsstarten.

Dubbelhäftande blå- och mållinje. Lite omständigare kanske att spola isen, men några uppoffringar får man väl göra.

NuMo:

Inget världsrekord, men som hon hoppar. Helt osant.

Hon skulle ha nöjt med sig 2.09

Paddan: Fastnar på en sådan så blir det svårt. Sudda-sudda-sudda-sudda ut...

NuMo: Det fungerar tydligen inte med dubbelhäftande.

Frisco: Hon yhar upptäckt felet. Det är fel på tejpen som ligger där.

NuMo: Jag är så besviken på Börje.

Paddan: Hon kan ju ta det. Det är sant det!

Poffa: Friidrott vete fasen om jag är någon höjdare i, däremot i fri tolkning av idrottande, sägs det.

NuMo:

Ja, mycket roligt. Kan hon ladda om nu så tar hon det. Så högt över som hon var på 2.04.

Poffa:

Alla tre medalj...öserna är riktigt värdiga vinnare av respektive valör. Fantastisk avslutning på tävlingen.

Poffa: Kul att se Norskor som gråter å svenskarnas vägnar..

Paddan:

Guld och brons i höjdhopp. Vi är ruskigt bra i friidrott just nu.

knaskamilla: Herrej-vlar vilket höjdhopp av Kajsa! Hur kul som helst att det trots ett ganska stort bortfall av riktiga utmanare ändå blev en duell om guldet.

NuMo: Eller en sån här

Lumber Jack: Nu vare oppåt igen. Synd att man inte har en flaska Calvert så man hade något att fira.

Lumber Jack: Här har ni en dagsfärsk bild på våran GREEN!!!

www.frisco.se/hs/green.jpg

Poffa: Kajsa hoppade neråt för första gången ikväll. Fan! Glömma elementariteter...

Poffa: Den bästa kvinnorörelsen är den höjdhoppande.

NuMo:

Bragdguld till Gren, banne mig.

Paddan: Det är drag under dem.

NuMo: Har hon galoscher?

NuMo:

Ja, vilken tävling hittills!

Världsrekordvarning på Kajsa.

Frisco: Med tanke på namnet så borde ju ett korrekt säkerhetstänkande ha inneburit kondomer på skorna, eller så är jag felinformerad

Paddan: Typiskt Vittula. Satsar på tröjor men glömmer viktiga stabila skodon.

Frisco: Det vimlar av stafettpinnar men inte en enda spiksko i närheten. Vad menas?

Frisco: Hur var det nu. var de övriga lagen tvungna att ha ett säkerhetsavstånd på två meter när Poffa vickade på höfterna, eller har jag blandat ihop det med något annat?

K U B B var det!!!!

Här har ni bilder från Vittula Kubb Klubbs Sidensjöäventyr.
Ja det finns även en film som är värd att se.

www.frisco.se/bilder/050806/

Frisco: "Det där emellan borde väkl vara svårighet och inte ögongodis."

Ja, för vissa är det faktiskt ren ögongodis:
För Tiger Woods som dammar till bollen förbi alla hinder eller för den som slår spikrakt.
Som undertecknad....

Huge: Håller med dig att det inte borde spela nån roll. Golf borde väl vara att transportera en boll från utslag till hål med så få slag som möjligt. Ganska töntigt med välklippta fairways, nykrattade bunkrar och extremt finklippt green. Golf borde bestå av ett utslag och ett hål några hundra meter längre bort tycker jag. Det där emellan borde väkl vara svårighet och inte ögongodis.

Poffa: "Veckefjärden går det inte att spela på. Greenerna är som gräsmattan hemma och fairway är som päråkern"

Spelar roll.
Du håller väl ändå mest till i skogen.... ;-))

Paddan: Jag var ju peronligen på plats i Sidensjö så jag kan härmed skvallra om vad jag såg laget inmundiga.

5/6 av laget stod i glasskön medan Moström besökte badrummet.
En kille i laget, vill inte nämna vem (men rykten säger att han är världsbäst) åt halvaprisetmakaronsallad från Widmarks.

I övrigt tycker jag att kubb klubb är snyggt. Vittula KK blir det ju då. Vittula KK, ja jag säger då det.

Så har då ytterligare en arbetsdag gått. Regnet är dock ihärdigt, något som inte alls passar in i min golfkalender. Jag får väl spela lite Tiger Woods på X-boxen istället.

TIKbiff:

Veckefjärden går det inte att spela på. Greenerna är som gräsmattan hemma och fairway är som päråkern. Puttom däremot är fin, gräset perfekt och ruffen är nyklippt.

Poffa:
Bah.kubb..ska det vara en sport för män det...
Kom ner till Timrå i helgen så skall jag krossa dig ute på Timrå GK,,eller varför inte Timrå en dag å puttom eller den där amatörbanan Veckefjärden en dag..
Svinga lungt

Paddan:

Sådana seriösa saker beblandar vi inte med alkohol. Du tror visst avv vi är ett gäng suputer. Där har du fel.

Poffa: Tja, BHK måste väl ha några sammankomster när man kan känna sig innovativa och tävla om bästa "sågningen".

Paddan:

Som tur är så tävlar vi ju inte själva då.

Poffa: Väldigt rödkindade under lördagsmatcher ;)

Paddan:

Bahf! Inte en droppe alkohol under seriöst tävlande. Vad tror du att vi är, va?

Poffa: Det kanske var så att ni ändå var så intoxikerade av någon form av alkoholhaltiga ämnen så att det eventuella medlet inte fick någon chans att penetrera "dimman"...

Paddan:

Den typen av kubb bjöds vi på av våra motståndare i gruppspelet. En viss oro för att de skulle vara preparerade fanns, men vi chansade och avnjöt dem ändå. Ingen har än så länge rapporterat att de mår illa, men man vet ju inte hur det skulle gått om dopingpolisen varit på plats.

Poffa: Kasta kubb, det där förstår jag inte. Den avnjuts ju bäst nybakad, med ett glas kall mjölk därtill.

knaskamilla:

Potatisen var jag lika gärna utan. Men 10 000 hade jag inte tackat nej till. Inte ens en sjättedel av 10 000.

Poffa:

Ove borde lära sig skrivaihopsaker. Det var ju synd att ni inte vann någon potatis i år, när ÖA följde er och allt.

knaskamilla:

Tröjorna har Ove fixat. Lagnamnet är Kubbklubb, trots detta. Sedan ska du inte tro på allt du hör. Du ska tro på mig.

« · 561415 · »