1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499331 inlägg · 4183 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:

Verkligen, det håller jag med om. Jag hann till och med bli glad för att de skulle hålla öppet på jul, midsommar, sjätte juni och sådär...

knaskamilla: Skriva först och tänka sen är en gammal klassiker.

knaskamilla:

Tänkte väl det. Jag blev orolig att du plötsligt blivit lyselektrisk.

knaskamilla:

Haha. Vid närmare eftertanke stod det ett "utom" innan "jul, nyår, midsommar och sjätte juni, nationaldagen". =) Nåväl, längre öppettider är ju väldigt positivt, i alla fall.

Hmm. Hur många dagar är det egentligen på ett år? Just nu börjar jag oroa mig för att jag lärt mig fel.

...så verkar folks tangentbord krångla.

Frisco: Läste i tidningen Ångermanland att bland annat Hasse Jonsson och Zacke skulle få vara med och träna med landslaget inför Ceska Pojistovna Cup.

...så har jag äntligen fått tillbaka min jobbdator. Skönt, nu ska jag kolla tidrapporten ifall jag varit ledig för lite eller för mycket på sistone.

(Mitt kontor är för övrigt extremt välstädat, efter flera datorlösa dagar på jobbet.)

...så har A-laget träningar denna veckan.

Tisdag 23/8: 15,00-16,20

Onsdag 24/8: 10,00-11,50, 16,30-17,50

Torsdag 25/8: 09,00-10,20

Fredag 26/8: 10,00-11,50, 16,30-17,50

...så kom man i säng 04.00 i natt. Efter 24 timmar med jobb. 3½ timmes sömn är inte mycket att skryta om då. Men mer jobb väntar i Nässjö, så via frukosten och sedan ut på motorvägen.

Dream Team: Då var mer en mästarcup Luleå spelade i helgen. Både finska och ryska mästarna var med där.

Dream Team: Jag menar naturligtvis FM-liigavinnare, och inget annat.

Frisco: Kan ju vara så att ingen annan ville ställa upp. och att det stämde tidsmässigt bra för TIK.

Frisco: Frågorna man ställer är ju då - hur pass länge har den här turneringen som kallas för Mästarcupen spelats? Hur många av dessa år har enbart lag som är mästare deltagit? 

För övrigt kanske det räcker om det finns ett eller flera mästarlag med i turneringen samtidigt, ja, att inte alla lag nödvändigvis behöver vara mästare för att kunna deltaga. Sedan är väl frågan också vad kravet är vad gäller vilken sorts mästare man behöver vara. Tanken att bara SM-guldvinnare är godkända faller ju på att finska lag deltar. Måste det då vara SM-liigavinnare som spelar? Är man kvalificerad om man är DM-mästare, t.ex. Det är ju en form av mästerskap det med.

El Aka Ali: [De ersätter väl Färjestad som utfyllnadslag]

Ja men varför ha ett sånt utfyllnadslag i en mästarturnering. Kanske ett namnbyte vore på sin plats?

Frisco: De ersätter väl Färjestad som utfyllnadslag.

LingaN: Kan aftonbladets sportredaktion ha nyhetstorka?

... Foppas mardrömmar är konstiga.

...så undrar jag varför Timrå får vara med i Mästarcupen?

Frisco:

Ja'me. Ja, rent folkbokföringsmässigt alltså, men inte det slutliga valet.

...så är jag hemma igen.

...så är det här mitt 10002:a inlägg på HS. Den kommande veckan blir det dock sparsamt med inlägg. Hotellet i Nässjö har, enligt uppgift ingen bredbandsuppkoppling. Ett enda hotell verkar de ha i stan också. Frågan är väl om GSM-nätet är utbyggt där, annars får jag väl skicka röksignaler om det är så att jag skulle vilja höra av mig till någon.

Nu byter jag snart tråd.

Icing-Ove: Antagligen samma som skrev "Pensionärer fick laxermedel - sina i öron".

En liten lek, gissa från vilken tidning dessa hockeyrubriker kommer ifrån:

Livlös efter rått överfall....Deras dom: Livstid....Huselius flyr till USA...Jag har försökt träffas, med de vill inte ses....Sundin: Jag vill gifta mig.....Det visste du inte om Mats Sundin...Ursäkten kan få dem fria....

:-)

Icing-Ove: Hahaha *asg* jäkligt rolig kommentar!

knaskamilla: "Så som i himmelen" är en väldigt bra film!!! Jag har sett den flera gånger, ingen film för "tuffa grabbar" då den är ganska känsloladdad!

Berätta gärna vad du tyckte om den.

Paddan:

Jag har bestämt mig för att se klart Ray en annan gång. Förmodligen inomhus den gången. Nu blir det dock Så som i himmelen. (Det var förresten ganska mycket folk på Videoteket, av någon anledning.)

knaskamilla: Det låter frestande, men jag tror jag föredrar tårtätande inomhus just nu...

...så är det gratisbio i Lugnviksparken nu. De säljer inte popcorn, men man kan njuta av den extra kryddan regn.

Jag måste få dela med mig av denna komiska kommentar från en snubbe på ett amerikansk hockeyforum:

“When I die, I want to die like my grandfather who died peacefully in His sleep. Not screaming like all the passengers in his car."

hahahaha!!

...97 mil i bil och nio timmar i buss på fyra dagar. Nästan så man blev less.

Frisco: "- Vi ska satsa väldigt hårt på fotboll de kommande åren och visar fotoboll hela söndagarna."

Fotoboll, det låter väl som något för dig ;)

Den här satsningen på Italienska Ligan från TV4s sida, handlade inte det om att man förvärvat rättigheterna att visa några bottenlags hemmamatcher?

Se här: Chara vs. Timander och lite trevliga lagkompisar i Foppas nya klubb:
rapidshare.de/files/4009380/FlyersVsSens.wmv.html

Frisco: Ett väldigt svårartat fall av beslutsångest, månne

Frisco:

Mobilfetischist?

...så såg det ut så här när Foppa var hos Gert med kamrater.

Lite kul var det när han skulle kommentera tröjorna de hade på sig.

Peter Forsberg var på rix Morgon zoo i morse å han sade att han ABSOLUT inte skulle vara nån jäkla staty i övik.....det skullle han se till om det fanns planer på det

Paddan:

Usch vad mycket fula tröjor det finns! Varför måste alltid hockeytröjor vara fullsmockade med diverse attiraljer när inte fotbollsdito behöver vara det?

Annars tycker jag att Modos nya är den snyggaste som klubben någonsin haft. Vilket i sig inte behöver betyda så mycket.

Nalle Sjuh: Hos tyskarna kan man hitta många intressanta kreationer.

Connys före detta klubb verkar ha supportrar som gillar stilrena tröjor utan en massa färger och klotter

Nalle Sjuh: En sån här?

Paddan: "Allt är redan uppfunnet" :-)

Undrar jag vilken hockeytröja Evel skulle behöva ha trätt på sig för att inte se så gay ut?

goldwest.visitmt.com/Pictures/big/9250h.jpg

Nalle Sjuh: Äh, nu ska vi inte vara sån.

Gillar en av kommentarerna runt Kanadas nya matchställ: "It looks like a gay Evel Knievel"

Paddan: Tycker mig ha sett spårvagnsidén i Düsseldorf och grundelementet i den där hockeytröjan i Kempehallen tidigare, men allt kan vara inbillning.

w1.660.telia.com/~u66005454/red87-88a.jpg

Frisco: Måste ha varit på den där ölodyssén runt Helsingfors som de kläckte designidén till Kanadas nya landslagsdräkter.

Han är grym Bruce nästan som Foppis.

I was bruised and battered and I couldn't tell
what I felt
I was unrecognizable to myself
Saw my reflection in a window I didn't know
my own face
Oh brother are you gonna leave me
wasting away
On the streets of Philadelphia...

Blir Hortavla eller vad Geflarna kallar honom vår bäste målskytt i vinter? Eller var det bara en lidnersk knäpp som Lindström brukade få på försäsongen?

Lyssna på senaste från Foppa själv.

...så kan man ta en öl runt hela Helsingfors.

www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=9902

« · 567709 · »