Gusse:
Menar du femtifemte så är svaret SSK eller det lag som ersätter dem.
Gusse:
Går de upp, så kommer de att vara på besök endera den 7/10 eller den 21/10. Båda två är lördagar.
Frisco:
Ja, det är lite synd. Men det ser bättre ut i oktober. Tre raka lördagsmatcher hemma. 7/10 möter vi det lag som ersätter Leksand (Leksand och SSK är inlottade, de lag som går upp ersätter dessa. Om både LIF och SSK åker ur så är det enligt detta papper inte bestämt vem som ersätter vem). Den 14/10 möter vi HV 71 hemma och den 21/10 är det SSK (eller det lag som ersätter).
...så sitter jag här och håller i min hand det preliminära spelschemat för nästa säsong. Helt säkert är det inte, men det mesta talar för att detta är det som kommer att användas.
Omgång 1 spelas över två dagar, den 18:e och 19:e september. MODO:s första match är borta mot Timrå tisdagen den 19/9. Första hemmamatchen är mot Linköpings HC torsdagen den 21:a.
Paddan: Nu fick Salo en 10:a för missconduct. Vad f-n spelar det för roll. Nån bänknötare tvingas åka tvärs över rinken och sitta på en annan bänk. Huuva va vilket straff.
Får målisen ett personligt straff så borde åtminstone man ta nån av dom spelare som var på isen som tvingas sitta av de 10.
Salle: Äh, in med Sören Persson och Pehr Claesson, då jäklar blir det stämning i matcherna...
Undrar förresten om inte Frisco hade kunnat hitta någon vettigare sysselsättning när han väntade på att F1-loppet skulle börja.
Paddan: Tror gör man i kyrkan. Dom visste nog. :-/
Men dom bestämde sig väl för att turas om, mixa runt och riktigt stöka till det med bedömningsnivåerna för spelarna. I finalerna så kommer dom väl gå ett steg till och byta domare några gånger under själva matchen.
Portello: Faan, nu gjorde du mig hungrig på bruna bönor med fläsk!
Vilken tur då att jag är nöjd med att titta på "sugarfyran" så jag får se någon hockey överhuvudtaget.
Poffa: En annan skridsko jag också kommer ihåg är Alavaaras -99 ;-)
Ser onekligen bra ut för LHC men än har nog inte publiken i Götet slutat skrikit sig hesa för db-mätaren istället för att heja på sitt lag. Dom hinner nog även vifta lite till med sina små vita tvättlappar ;-)
Ååååh, Peter Högardh, åååhåå Peter Högard...
Han avgjorde matchen med en bredsida. I eget mål. Varför får jag för mig att Linköping kommer spela SM-final?
Wow, med såna här generösa hyresvärdar så skulle jag inte tveka att lämna lägenheten i ett år.
"A COUPLE were treated to a £50,000 year-long sunshine holiday - so that builders could go to work on the block of flats where they live.
And as part of the dream deal they even did up the couple's home."
Ni som ville dricka ur flaska kan ju köpa denna. Leffe är förövrigt ett gott Öl.
Lite joobigt om man skall släpa på ett par flaskor bara ;-)
Och här kommer ett alkoholfritt alternativ.
[url=www.neave.com/pinwheel/]Lets get dizzy[/url]
Poffa: Blir detta nästa alkoholrelaterade inköp dårå.
[url=www.lazydrinker.com/Index.htm]PC-styrd drinkblandare[/url]
Poffa: Håller med att detta är den ultimata prylen hemma nu. Särskilt eftersom den håller kyla samt att den termetiskt tillsluten vilket gör att den inte blir avslagen. Enda problemet är att man inte kan byta sort när man väl har tillsatt ett plastfat till pumpen. Vore kul om Carlsberg kan sätta lite tryck på dom andra bryggarna som dom är agent åt. Guinnnes vore ju inte dumt.
Blir en sådan i inköp efter påsk eftersom Vemdalskrögarna kommer att stödjas till fullo då under den kyrkliga högtiden.
Fast det ultimata vore om man kunde ha en riktig Cask Ale hemma :-)