1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503777 inlägg · 4188 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
enligt aftonbladet så har Johan Ryno nobbat Modo

....så snöar det just nu, jag hoppas verkligen att det där vita möglet övergår i regn snarast.

...så förlorade vi semifinalen. Och jag har ONT! Blir lätt så då man blir översprungen.

Paddan: Magnus Bäckstedt tyvärr i studion och inte som deltagare detta år

Lumber Jack: Så kan man då ladda upp inför hockeyn... eller Hattrickmatchandet om man så vill... , eller om man bara vill få en dos av briljant kommenterande allmänbildning och munhuggande, genom att kika på endagarsloppet Paris-Roubaix på Eurosport

Frisco: En fin ramsa.

(Anrell) Veckans ramsa:
”Silvret ska hem, silvret ska hem till Karlstad igen.”
Frölundas klack efter att finallagen blivit klara.

Huge: Äh, han visar bara en bild på Dag Olsson och säger "Sköter ni er inte så får ni Gunde Svan på halsen i något sånt där himla käckt tävlingsprogram"... och efter det så bjuder han på surströmming.

Paddan: "Årets domarvärd, Bert-Erik Johansson, MoDo: En stor människa i en liten kropp. Bert-Erik gör alltid allt som står i hans makt för att domarna skall trivas i arenan och att domarna skall kunna utöva ett bra ledarskap på isen."

"Allt i sin makt" ??

Men är det inte att gå lite väl långt, när Bert-Erik preparerar kakorna med LSD, eller vad det nu är han brukar använda.
Nu begriper jag ert ständiga missnöje med domarna....

Paddan: Det är därför dom flesta missnöjesnissarna hamnar i inglasade loger... "I logen kan ingen höra dig skrika"

...så är det semifinal i morgon 11.30.

65selander: Äh, att döma ut domaren hör ju till en av trivselfaktorerna i arenan. Får man inte bua på domaren och vråla ut sitt missnöje så har det helt enkelt inte varit en bra match. Ja, så måste det vara.

Paddan: ang domarvärden så har det nog mera på att MoDo måste fjäska för att kompensera att publiken redan har dömt ut domarna innan ens matchen har börjat.

Huge: Jag som trodde att Boorken hade mer kontroll över laget än så. Fast, det är klart det kan ju vara svårt att veta vilka kakor man ska välja för spelarna de måste ju vara lätta att blöta upp så inte Molin och Sjödin skadar tänderna

Salle: Ja, det måste kännas betydligt mer hedrande att ha en funktionär som ställer fram rätt sorts kakor i pausen... ;-)

så tycker jag att detta är kul läsning. Ni kan dock skippa det där om Boorken.

[url=www.aftonbladet.se/blogg/hockeyblogg/080406111927_leif_boork__rets_trnare.html]Elitdomarföreningen har utsett...[/url]

Kuligast är det om Bert-Erik Johansson (Nickes bror förresten). Vi brukar råkas på Coop Forum titt som tätt och vi snackar ofta om matcherna och hockey i allmänhet. Har har berättat en hel del sköna grejer som hänt i de inre regionerna av Kempis under året/åren.

Frisco: Märkligt fenomen. Eller har man kanske övertagit webkameran som satt på Cementasilon.

Paddan: Det verkar vara lokal solförmörkelse upp vid ÖA-huset. Nere på Nygatan söder om E4 skiner solen.

allehanda.se/vaglag/index.php?action=1

så snokade jag runt i Poffas gömmor och hittade detta som han har sparat.... Hoppas man får höra hur det gick med cyklingen. En cykeltur runt Högakusten är ju inte fy skam med tanke på utsikten

MoDo Hockey Sv: Längre pauser
knaskamilla:
Jag kan säga så här.

Den dag det är invigning av en ev. ny arena nere i hamnen, så lovar jag att jag skall cykla upp dit från Sydkraft Arena.

Med en Modo-t-shirt på mig.
Per HApps   2004-01-22 13:29   Besvara Visa ämne

Äntligen! Det är så skönt med helg..!

...så var det nyss en lysande insats av FBK-backarna på HVs 2-1 mål.
Rhodin åkte ner bakom eget mål. Silversurfarn var 12 meter för sen när den fria HV spelaren fick slå in sin 14:e retur.
Nu gjorde Ulla 3-1 också.

Salle: Ett förslag till nästa gång är ju att vänta 5 minuter till det fungerar igen. Det är korta avbrott i X11 när det väl är avbrott.

Frisco: Frågan om vilka MoDo byter server med kom ju upp härinne häromdagen. Jag nominerar X11:an som tänkbar bytespartner för det tog 7 försök att få till laguppställningen och 4 försök med taktiken innan de sparades.

En bild från tidigare idag, tagen under tiden man höll på att sminka Arne Hegerfors inför kvällens sändning.

Poffa: Coolt! Timmy är kung! :-)

Vart lite smått överraskad att han ens tackade ja... Satsar han på utlandsspel och/eller VM? Eller vill han bara ha lite bekräftelse på sin fina säsong?

Timmy stannar i Modo :-)

Poffa: Aha, så han har alltså flytt landet den jäveln... och räknar väl med att smyga in i höjd med Skellefteå...

Intressanta formationer, skulle nästan kunna tänka mig att se hela laget i MoDo-tröjor.

Poffa: Och Sverige verkar dominera.

...så är Timander kapten i det Tre Kronor som spelar mot Norge just nu. 

Dragan 2k: Äh, du råkade ju länka fel. Vilken tur att jag hittade den rätta länken.

Dragan 2k:

Ni sillstrypare har konstig smak.

Poffa: Den skulle sitta alldeles ypperligt fint som sommarbil och glida nerför avenyn i. Som bonus kan man sätta i en fin Gunnar Bunker CD.

Dragan 2k:

Jaha, så har då Shelby gjort en ful bil. Snabb, men fy så ful. Så här ska en Shelby se ut...

Poffa: Jag, å min sida är besviken. Inte på skattesedeln men att Aftonbladet nu har publicerat en bild på den bil jag köpte under förutsättning att den var exklusiv.

Nu visar det sig att den kan vara serietillverkad.

...så kom skattsedeln idag. Trevlig läsning. Mycket trevlig läsning. Mer sånt, tack.

Paddan: ...och där fick också Wikegård någon gång av glädjefnatt, tippar redan MIF minst i semifinal nästa säsong.

Poffa: ...och ungefär nu får hela Skellefteå glädjefnatt medan Percy Nilsson tänder en cigarr...

Metal Guru:

Nu tänker jag inte vänta längre:

GRATTIS till MALMÖ och SKELLEFTEÅ! Välkommen tillbaka till Elitserien.

65selander: 4-7 med 4 minuter kvar att spela, nu vore det väl själva den om det inte skulle vara klart att Skellefteå Kraft Arena blir ny elitseriearena nästa säsong.

65selander:

...och Leksand stretar emot i Malmö.
dock lite för sent. 4-3.

Metal Guru: hehe. Nu är det nog klart 6-4 till SAIK och ännu en konstigt målvaktsingripande.

65selander:

ja, här kan vi härja ostörda.
vad ska vi smida för planer? ska vi sälja bort Lule till någon rik schejk kanske?

hans schejke?

Metal Guru: Kul att härja i MoDos gb. 4-5 nu. Är det någon mer än jag som tycker att BIK's målis rör sig som om han vore nybörjare eller som en utespelare med målvaktsutrustning

65selander:

Ja, isses.
Våren är här, och säkert som Amen i kyrkan visar SAIK tendenser till att krackelera i limningen.

Frisco: Sluta tjafsa BIK har gjort ett 4:e mål nu (4-4) :-))

mattias - 74: Nej. Har man 3-2 så har man 3-2. Då leder man med 3-2.

Frisco:

Om Leksand spelar borta och har 3 - 2 så ligger dom väl under eller hur ??

mattias - 74: Om det mellan Malmö och Leksand står 3-2 till hemmalaget Malmö är det inte speciellt besserwissermetodiskt att påpeka om nån skriver att Leksand har 3-2. En total felskrivning skulle jag säga. Vad skulle Horras säga?

Frisco:

Jaja besserwisser.. :)

mattias - 74: Malmö har 3-2. Leksand....... HMM

Metal Guru:

Leksand har 3 - 2 nu. Malmö gör en Skellefteå :)

« · 704571 · »