Bad_Brett: Bernhardt hade vart gött att få hem. Tror dock inte han vill tillbaks till Allsvenskan då han hade en så pass bra säsong i fjol. Så han vet ju om att han kan spela i SHL.
JoJo2613: I grunden skulle det kunna fungera att låta spelarna ta hand om powerplay. Så länge man vet vem som ska skjuta så tycker jag det ska gå. Men Kelleher fick inte så mycket pass i PP så då föll ju mycket av den tanken. Han stats första tio matcherna var väl typ 1+6
SpecterV2: Han är lite svår att tolka. I SHL fungerar bara Luleå, men hans avslutning där var optimal. HA lockar inte tillräckligt. Han vill inte spela utomlands. Jo, och så är han för bra för att kunna lägga av.
Luleå har Shinnimin och Bromé på skadelistan och öppnar nu för att prata med Omark om en återkomst. Nog lockar väl spel i Luleå mer än spel i bottenlaget SSK? Luleå säger att det är upp till Omark.
Även Lugano är öppna för att förlänga med Linus.
Blir spännande att se vart han landar nu i November.
Willow: Om det nu fanns någon som helst tvekan: Efter ett kontrakt på drygt två månader väljer nu SHL-klubben att förlänga avtalet med backstjärnan Ronald Knot. Den tjeckiska backen blir nämligen kvar i Färjestad säsongen ut, skriver klubben på sin hemsida.
JoJo2613: Va? Är inte alls supportrar dysterkvistar som villkorslöst dömer ut MoDo som dödsdömda för att man har fel ledare?
Nu var väl Östersundsmatchen starkt bidragande och första matchen hemma för säsongen hade nog inte kunnat vara bättre än den? Att spela ut en garanterad fullsatt hall mot Löven i inledningen hade varit onödigt.
Allehanda radar upp de NHL spelare som har förlutet i MoDo. Adrian Kempe är alltså den NHL spelare som gjort flest A-lags matcher med MoDo. Det hade jag nog inte gissat på förhand ändå. :-)
DIFFEN: Jag punktmarkerar honom, det är därför jag följer (och hejar på) MoDo. Bäst när det gäller och mot tuffare motstånd. Får enligt mig för lite cred för det han gör när han är ”osynlig”. Framförallt de många perfekt tajmade passningarna direkt på bladet och genom trafik. Så samma som i Djurgården hehe.
DIFFEN: En klockren beskrivning av honom Han är sig lik,. Veckan som var, Var han våran hjälte. Men före det har han haft det tufft! Ingen lycka med sig, Men nu har han hittat en lekkamrat i Svetlikoff.
Silly: Pulli har faktiskt spelat upp sig men han lär fortfarande få svårt att platsa nu med Kylington i laget. Det förutsätter förstås att Kylington är så pass bra som alla hoppas för han har ju trots allt spelat extremt lite senaste säsongerna.
Hur sköter Kelleher sig? När han spelade med oss kunde han blanda rätt friskt, vissa matcher var han galet bra medan han försvann i andra matcher.
Silly: Nja, vi blir ofta tillbakatryckta men de är rätt ok på att hålla motståndarna längs med sargerna, åtminstone mot de sämre lagen. (det har varit total kaos stundtals framförallt mot Skellefteå och Frölunda) När det gäller mer defensivt inriktade backar så är det nog Berg och Pettersson som hamnar i det facket, tillsammans med Blixt men han har ju begränsat med speltid.
Schöönt: Han fick spela i tredje backpar senast i lördags så helt utan speltid är han inte. Däremot är det som du säger att han nog klassas som 8:e och speltiden kommer bli begränsad. Jag tror inte de planerar att släppa honom, så fort som vi saknar en back är han ju med i truppen. Möjligen kan en utlåning bli aktuell.
Heyerdal: Japp. Hinsight är 20/20 förstås men är det något man kan vara kritisk till så är det matchningen av spelare de sista matcherna. Både målvakt och även att man spelade Ranta såpass mkt.
OEE är ju lite knepig att greppa men han kanske helt enkelt behövde miljöombyte?
Saleva: Ja man vill iaf inte ha en målvakt med utgående kontrakt när man ska kriga sig kvar, det är för riskabelt att motståndaren gör precis det man misstänker här, ger ett monsterkontrakt kommande säsong. Det är en billig försäkran men fn vad slugt.
Iofs skrivs väl alla kontrakt om ifall man åker ut så risken finns ju alltid. Man kanske ska skriva in det i kontrakten med målvakter att man inte har rätten att gå till den som eventuellt slår ut en från SHL.
Monno: Då är det konstigt att de värvade honom efter att ha sett hur han klappade igenom under press, nej jag tror att de gav honom ett bud efter 2:a matchen.
Vikingmodo : Kan ju vara så enkelt att Karlin och company inte tycker att dom behöver hjälp från någon utifrån. Dom kanske känner att dom har full kontroll.
Vikingmodo : Blir Gradin kvar efter att vi går upp så kommer han stå där och slå ut med armarna igen vid juluppehållet och säga att marknaden är död. Han är nöjd att va i toppen av Allsvenskan//Botten av SHL.. så länge budget hålls för MoDo AB. Han är inte rätt man att värva ihop ett lag för toppen av SHL, tyvärr.