Gavelo: Jag håller inte med Olofsson om att första perioden var bättre. Tycker vi fick ett helt annat tempo i passningsspelet och spelet utan puck efter knappt halva matchen. Sedan blir det rätt mycket felpass, men den biten går att rätta till.
Gavelo: Spelare som Berg är viktiga. Ger energi och galenskap som MoDo behöveri! Hoppas han kan tända upp forwards också. Elden finns dock att hämta hos Milton och Elton framöver. Vi får se om Plånkan öppnas och det blir tungt export och import via Vandeley Industries framöver.
Vargen: Andra kan säkert ge dig en bättre analys, men MoDo måste ju kämpa för sina poäng och jag gråter inte över det. 2-0 ledning för våra grabbar borta.
Vargen: Modo rör på benen. Berg spelar riktigt bra, så även Rundblad. 0-2 är inte orättvist. Modo släpper inte alls mittzonen som tidigare, forecheckar bra och har alla gubbar med sig i hemjobbet. Olofsson väldigt väldigt bra. Fortfarande svajar prestationerna lite för mycket men detta är 4 steg framåt från Troja matchen.
Märks att det finns mer stabilitet bakifrån med Berg och Sverre in i truppen.
Karlin kan vara nöjd efter 40 spelade men inget är klart och Öik har inte varit ofarliga när dom fått chansen men Modo är bättre, skapar mer och stoppar republiken rätt bra i mitt och defensiv zon.
Costanza: Åhh... Extra fint nu när low-rise har gjort comeback. Löven-donnorna behöver nog lite nattliga utvecklingssamtal med George nu när sötebrödsdagarna är över och doften av avföring blir svårare och svårare att förtränga.
Bad_Brett: Om du bara visste hur många det är som går runt med magtröjor här, Brett! Bomulls-Brett! Idag regnade det tungt på Vasaplan och George blev ännu gladare av resultatet.
Blake: Finns ju iaf en plan den här matchen vad som ska göras. Mer kollektiv forecheck som vi lyckats bra med hittills. Särskilt defensiven ser bra ut. Fortfarande lite trubbigt framåt men två bra avslut gör att vi leder rättvist!
Framnäs: Det kan nog ställa till problem att han ska vara "den ledande spelaren" och vara den som sätter upp spelet, han borde ju bara stå i bumper-position och bomba in puckar i pp som han gjorde när han var hos oss i SHL.
Bättre om han får fokusera mer på att vara en avslutare istället för att driva spelet.
Framnäs: Ibland vet man inte om några toppspelare bara smart konserverar kraft till andra bataljer. De kan vara lappsjuka också. Löser sig då i februari.
NuMo: Jag vill hävda att detta inte var någon tillfällighet. Benen har gått som trumpinnar hela matchen, han har spelat på ett tillslag vid flera tillfällen och då är det naturligt att poängen kommer.
Gavelo: Tyckte det var exakt samma sak med Grewe; spelade blekt som tusan efter sina avstängnings-streaks. Han hittade ju tillslut rätt men tog sin tid.
NuMo: Undrar hur mycket avstängningen satt sina spår i Sverre? Första tiden spelade han med god fart, rejält och småfult, nu känns det som att han är 1 skär bakom, går inte in i situationerna och lägger mest bara bort pucken.