Så trötta Allehanda känner nu för att att göra ett HemmaHos-reportage med Woods. Tala om att vara korkade. Gör detta nu då i så fall med spelare vi har i laget, jävla muppar!
Skämt att Stenberg med sina 3 poäng i finalen och poängbäst i laget inte blev med i team of the tournament. Han om någon var bäst när det gäller.
Istället togs Frondell ut, som hade vad jag kan se noll poäng i finalen. Tog dom ut det laget innan finalen spelades?
Har personligen svårt att vara glad för ett guld utan MoDoiter på isen (LP är ju tydligen brynäsare enl svt). Men jag ogillar djurgårdsförbundet och tre kronor överlag, är nog därför.
Om Hedman missar OS pga skadan (hoppas inte) och Ullmark med paus från hockeyn har jag svårt att känna något för os-laget med.
k1m: En skillnad mot tidigare år tycker jag är att de bästa spelarna blev bättre och gjorde sin bästa match i finalen. Otroligt imponerad av Stenberg. Han inledde turneringen lite sisådär men blev bättre och bättre och spelade med enorm pondus i finalen.
Bad_Brett: Nu lämnar han väl ändå med att han vunnit guld. Stod över en träning inför semifinalen pga skadekänning, lite oroväckande med tanke på att han haft en hel del skadeproblematik innan. Jag kan tycka att det är bäst att vara försiktig, men det är inte jag som har sista ordet heller.
k1m: Det blev tydligt ju längre turneringen led att Gästrin inte riktigt hade det som krävdes, speltid och prestationen blev sämre ju längre turneringen led, från 13 min speltid första matchen till 6 min i sin sista match innan han helt fick sitta på läktaren. Inte för att han på något sätt var dålig, men i ett så här pass bra svenskt lag så är det många som går före.
Men grattis Milton och grattis Sverige , alla är delaktiga oavsett speltid.
Tuppen: Det som är skönt med sånt här är alla självutnämnda experter som får fel och en själv får rätt. Hävelid var grym, Sverige tog Guld, och Gästrin är INTE Sveriges bästa spelare. God natt på er.