Frisco: Urkarvat med diamantkniv ur text-tv s. 328:
"FOTBOLL Den kvinnliga domaren Silvia de Oliveira fick föras av planen med poliseskort efter att ha dömt matchen Atl Mineiro-Criciuma i brasilianska ligan. "
Sambaorkestrar, barmagade strandnymfer i fisklinegrov string och böljande hav av supportrar i sina lags färger på läktarna till trots, det enda brasilianarna vill är nå upp till en ordinär Kempehallstämning.
scim: Tja, jag antar att NR22 kommer att se till att bli inte bara den förste skribenten som avstängts från forumet utan även den förste som stängts av två gånger. Tålamodet brukar ju inte räcka hur länge som helst.
Oj. Det var intressant. Men jag har lite svårt för att bestämma mig - ska man välja 28 eller 56 när man tittar på video? Eller, det kanske Paddan är rätt man att svara på, förresten...
Spännande värre, är han den talang som det ofta pratas om är det dax att han ställs på prov. Titta på Malmö där han Nihlstorp har fått chansen och Djurgården som lyckats göra en ES-målis av Bjurling. Det kan omöjligt bli sämre.
Hittade detta i dagens ÖA. Vem är Mårten frågar jag dock..Kan vi våga hoppas att Zakke är med i MODOs nästa elitseriematch och Vesa går i andra riktningen?
Utlånade spelare som Jonas Almtorp, Mårten Green och målvakten Michael Zajkowski har kallats tillbaka och kompletterar truppen under matchuppehållet. – Vi får jämföra och se. Alla måste kriga den här veckan och visa att de vill vara med och spela när det drar igång igen
Efter att ha läst Martin Sedins krönika NHL Kollen #1 på www.modohockey.se/start.cfm så var jag tvungen att leta på Pierre Hedins lag St John´s Maple Leafs. Faktum är att han är halvvägs hem när han spelar farmarligehockey. St John´s ligger i Newfoundland absolut så österut man kan komma på den Nordamerikanska kontinenten. Lagen som är där och spelar har alltid dubbelmatcher mot dem. Så ska nån på resa till New York så passerar ni St John´s ungefär halvvägs, ja nästan.
Frisco: Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan ADSL-uppkoppling kommer att bli möjlig i området. Tydligen håller de också på att lägga ner fiber, men den uppkopplingen lär man väl bara få drömma om med de här stofilerna i pensionärsghettot.
Paddan: Inte behöver väl du nån cyklist så mycket längre? Skulle inte Bjästa få ett alternativ till smalbandet innan Botniabanan dras alldeles utanför samhället?
westerlind: Jo, jag har förstått att det finns riktiga experter på belysningsfrågor, lämplig musik för aftonsoarén och även personer som sitter inne med en omfattande kunskap vad gäller nya och innovativa drinkrecept.
Frisco: Tja, men det borde väl finnas någon form av vett och etikett även för fyllefester. Hmm, det låter som en bok som man borde skriva. Kan inte direkt se Magdalena Ribbing, eller vad det nu är hon heter, svarandes på såna frågor.
Nej nej nej, jag försöker att få de att köra så mycket spinning som möjligt, för att eventuellt kunna hitta någon lovande modemcyklist.
Frisco: Jag tror att en liten duvning i vett och etikett skulle sitta bra denna vecka. Det gäller ju att de vet hur de skall bete sig när det är dags för SM-guldsbanketten.
Dessutom så skulle de kunna träna på att koka kaffe.
Frisco: Precis, en kanske inte helt purung kille, utan en man på väg mot sina bästa år. Kan garanterat tända till och göra sitt livs säsong. Talangscout vid Stångån, är det en värdig uppgift för denne man?
Frisco: Då svarar jag med ett 20-tal bilder med en gråaktig underton. Inga lustiga bildtexter den här gången, istället rekommenderar jag bara Johnny Cashs "Hurt" i hörlurarna och sedan ett långsamt scrollande mot botten (japp, mångtydigt där).
"FOTBOLL Den kvinnliga domaren Silvia
de Oliveira fick föras av planen med
poliseskort efter att ha dömt matchen
Atl Mineiro-Criciuma i brasilianska
ligan. "
Sambaorkestrar, barmagade strandnymfer i fisklinegrov string och böljande hav av supportrar i sina lags färger på läktarna till trots, det enda brasilianarna vill är nå upp till en ordinär Kempehallstämning.