NuMo: Ja, men har du inte sett hur man allt oftare backar hem, man ger bort ytor, man är medvetet passiva.
Det är inte så att vi är dåliga för att vi går bort oss, hamnar fel osv för att vi inte riktigt lärt oss. Man ser ju att det är ett aktivt val att spela såhär och då kommer det inte bli mycket bättre.
henkeiskogen: Löven kommer leka hem den här serien. Karlin kommer fortsätta hävda att han "behöver tid' för att få ihop gruppen. Vi får nog vänta till februari innan någon slags spelidé sitter. Om ens tränartrojkan har någon idé?
Costanza: Exakt! Första ändringen jag skulle göra vore att spela Seinfeld i pausen så man slipper se mål från Vimmerby på repeat. Tror mycket skulle släppa då
Vikingmodo : Det kommer inte hjälpa att slänga om i kedjorna, det behövs en spelidé som är bra, en idé vi klarar va och en idé som gör att vi får ut så mycket som möjligt av materialet. Det enda Karlin gör nu är att sminka grisen!
Willow: Det är ju det jag har sagt hela tiden. Första säsongen med Karlin var inte perfekt. Andra hade han rättat till problemen. Första året i SHL var kanske hans bästa säsong, trots formsvacka runt jul.
Sedan skulle man bli stabilare genom att sätta ett nytt försvarsspel - och här är vi nu.
Laget är tillräckligt bra. Men tränarstaben får inte ihop det - igen. Hinken måste förbereda sig på att fatta mindre bekväma beslut...
Tuppen: Jag tycker att du har fel insikt. Jag tycker inte att de är loja/bekväma, utan att de framstår som loja och bekväma då man är stillastående. Prova löpa mot en motståndare som har farten uppe, men du måste starta från stillastående. Du kommer hela tiden komma på efterkälken. När man vinner pucken, så är man stillastående och möter motståndare som har fart.
Oavsett hur mycket man vill, så kommer man förlora varenda duell och varenda åkning för man blir svag/långsam om man alltid startar stillastående mot spelare som har fart.
Gavelo: Idag har vi ju slängt om kedjorna också vilket kanske inte slagit ut väl. Men hade hoppats att Modo skulle vara mer taktisk den här matchen då vi dels har lite fler juniorer i laget samt att vi möter en helt grön målvakt som flera vart inne på. Hade velat se lite mer puckar och folk på mål
Även jag ser genom ett sugrör ibland.