Modo4321: Samtliga utespelare kan tacka Olofsson i mål för tre poäng. Sättet vi går ner i intensitet i tredjeperioden på gör man inte som topplag, särskilt inte när man märker att Vimmerby fortfarande kör 100%.
En bra period gör vi, det ska spelarna ha. Men de sista 20 måste hanteras bättre, man kan inte lämna hela ödet åt sin målvakt. Tur nog så räckte det den här gången.
SPOODI: Överlägset sämsta domarna för säsongen. Crosscheckingar, interference, fasthållningar och slashingar så det bara visslade. Nu släppte de nästa. Bisarrt mycket åt båda håll och var tillbaka till clutch and grab
Sigge: Vad tycker du han ska göra då? Gå på den som är sopren mitt i slottet eller stanna kvar på kanten? Jag undrar vad din kritik bygger på i det där läget.
Sigge: han verkar ha svårt att bedöma hur långt ut i sidled han kan gå. Får inte glömma bort att han är van med 4m smalare bana. Ge honom 5-10 matcher tror de kan bli bra!
Framnäs: bra med en bred trupp! 16 forwards att tillgå kommer behövas om vi ska gå långt i slutspel. Bara Elton och Gästrin som håller från u20 som fått testa
Framnäs: Man kör en HV dvs ett såpass brett lag och spetsigt lag att man i princip har 5 kedjor av rätt hög allsvensk klass. Tror det kan bli två backar till.
Willow: Fitz strax tillbaka, och det trodde jag Gästrin skulle vara också. Men måste vara där skon klämmer, tror ingen sportchef skulle lösa ett lån pga endast Bjerselius.
Paninaro: Skrattade när jag såg detta typot: ”MoDo Hockey och Luleå Hockey har kommit överens om ett låneavtal som gäller den 20-årige centern David Granberg. Om allt faller på plats spelar han för MoDo i Oskarshamn på fredag. ”En spelskicklig center”, säger sportchef David Granberg.”
Sjukt att vi kickade Hinken och tog in Granberg som spelande sportchef
Heyerdal: Det är fortsatt väldigt rörigt i egen zon. Forwards ramlar för djupt ned så deras backar är alltid spelbara. Sedan är det så djävla otydligt vem som ska markera vilken motståndare. Det är alldeles för dåligt. Det måste vi reda ut.
Stabil idag tycker jag. Inte lika flängig.