Poffa: Fri cola med andra ord. En cuba libre kan alltså innehålla vad som helst till colan om man ska ta det bokstavligt? Det rätta namnet borde vara Cola med nånting. Intressant.
Ta och kolla in matchklippet från den matchen en gång till så ser du tydligt att det INTE sparkas undan några skridskor utan att det är Werner som med en perfekt överkroppslåsning välter omkull Sanny så han faller rätt på ryggen. I judo hade Werner vunnit matchen direkt på en klockren "Ippon".
Styf och Lindström kan på sin höjd få fylla på vattenflaskorna åt landslaget, men det är allt.
65Selander: ...och vad dricker du? Jag sa just att de tog fel på herr- och dambussen - förstör nu inte det här genom att uppträda som en genomsnittlig modoit.
westerlind: Imman kanske var lite "steamy windows" när dom såg våra damspelare i bussen. Undrar om damerna fick lika mycket imma på sina fönster vid åsynen av de tre marodörernas verktyg? Skulle inte tro det...
Frisco: Inte behöver du väl censurera 3 graggar som står och spelar luftgitarr framför vår spelarbuss. Dom tycker naturligtvis att Brynäs rockar som fan....
Frisco: Lägg av nu va och löjla dig själv va. I bägge fallen så sparkas skridskorna undan. Fjoll-Werner tycker jag är absolut fjolligast av dem alla. Han skulle inte vinna en fajt mot min famma och hon har varit kall bak i röva i många år nu.
Hoppas nu bara att "gummitrollet" också får upp cyklopögat och inser att Sanny Lindström är värdig en plats i landslaget framgenom. Styf har en bit kvar men tar nog en plats bara formen kommer smygandes.
Frisco: Annars kan dom få lektioner av Kupan, vår finske elegant och pugilist. Han vände upp och ner på en Mif:are, men tappade visst handskarna i hastigheten.....
scim: Som ibland har du rätt - naturligtvis ska Frisco nomineras.
Jag har ju oerhört svårt att värja mig emot knas charm (vilken kvinna!)och beundrar den energi Lumber Jack lägger ner på att följa i mina fotspår - han har t o m flyttat till Östersund (respect). Ändå känns valet av Frisco självklart - han andas, äter och lever Brynäs!
mike: Såg just fight från omgång 4 mellan Styf och Magnus Österby i Percys Pågar. Styf löjlar sig med knytnävarna och ligger 1 sekund senare på rygg. Precis som Sanny Lindström gjorde mot Werner och låg 1 sekund senare på ryggen. Hoppas att Timråspelarna lär sig nånting nångång.
F.ö. så registreras det väldigt många nya Rögle-signaturer just nu, någon som vill testa på att vara smygskåning med många MoDo-kopplingar kanske skulle testa på detta?
Hehe, nu såg det väldigt freudianskt ut, får hoppas att ingen kommer och tillstyrker ditt erkännande, också. Själv erkänner jag att jag håller på Brynäs i det genomsnittliga Gävle/Dala-derbyt, och känner mig ganska stolt när jag nu går ut med det.
Som ni nyfikna modoiter säkert redan sett så har jag föreslagit en utmärkelse - "Månadens Brynäsare". Tanken bakom det är att alla som visat att de älskar Brynäs ska få en utmärkelse. Naturligtvis gäller det inte bara de som är registrerade medlemmar. Jag tycker det vore skamligt att utelämna er, så jag vill nu ha ert omdöme - vem ska jag nominera: 1) knaskamilla? Kvinnan som med oförställd glädje och stolthet drog på sig Selanders Brynäströja och som alltid älskar att bjuda oss Brynäsare att smaka på hennes underbara välsmakande muffins. 2) Frisco? Mannen som alltid ställer upp och bjuder på mat, dryck och husrum till gästande brynäsare - och dessutom i hemlighet begärt och fått en dedikerad autograf av Ove Molin. 3) Lumber Jack? Den hårfagre hårdrockaren från Sollefteå som vigt sitt liv till att introducera gästande Brynässupportrar i hemligheten bakom hur man får sitt lyse att sluta fungera lagom till periodpausen.
...eller ska det vara Poffa, scim, Björn VII eller NuMo - alla lika hängivna smygbrynäsare?
Eftersom du nog vet att jag alltid ska ha rätt hela tiden så blir det nu så att jag får lov att avslöja dig. Killen till vänster på den andra raden har ju t.o.m. figurerat i din presentation under vidlyftiga ögonblick - därmed kan du anse dig som fastnaglad, agent o-färglagd har haffat dig!
westerlind: Hmm, tycker att det verkar som att B1 och B2, aka Bananer i Pyjamas, har mognat till högst betänkligt. Dessutom så är B2 tydligen lite halvlik Ingemar Stenmark nuförtiden.
Tycker Frisco kunde gjort det lite lättare med att ge rutorna koordinater typ i spelet "Sänka Kempis", dvs siffror lodrätt uppifrån och ned och bokstäver vågrätt från vänster:
Dvs jag tror att: - C2 är Knaskamilla - D3 är Frisco (han hade inte lika mycket hår när jag sist såg honom, men här finns säkert MoDos återväxt) - C3 är scim. Inte hade han denna coola Leningrad Cowboy-frilla sist, men han är ju alltid lite wild and crazy.
Frisco: Jag gillar dina hårda och tuffa trävlingar, kul att de är tillbaka. Jag gissar på att den blonda tjejen i mitten är Knaskamilla. Eftersom jag redan har träffat dig Frisco så avslöjar jag inte vem du är.
Poffa: Kul TIK-tråd: visar sig att man behöver speciella 'håkky'-bilar där, utan nödvändigheter som lås , stereo o X-lys.... Redo att bli tömda på ev.prylar, påkörda o rammade, allt i Jakten på Röd Oktober...nej,Utfart!!
Intressant.