MODO Hockey åker med följande trupp till Mästarcupen i Norrtälje:
Målvakter: Mikael Zajkowski - Karol Krizan. Tanken är att de skall stå två matcher var.
Backar: Hans Jonsson - Tobias Enström
Jesper Damgaard - Tobias Viklund
Mattias Timander - Vladimir Sicak
Tommy Wargh
Forwards: Pasi Tuominen - Per Svartvadet - Andreas Salomonsson
Miloslav Horava - Magnus Gästrin - Mikael Pettersson
Peter Öberg - Morten Green - Tommy Enström
Johan Dahlberg - Mattias Hellström - Johan Nilsson
Jesper Andersson
Tror att vi kommer att få höra att Horava- Gästrin-Pettersson gör poäng och den nya målvakten Krizan gör ett bra jobb. Får be en bön att ingen drabbas av någon skada, för truppen är ganska "tunn".
Ove Molin i 4:e femman, håller han möjligen på att varva ner. Jonas Almtorp kan man säga har kommit upp sig i stället, beror på hur man ser på saken.
Tommy Sjödin ger sig inte, han är en av profilerna i Brynäs som man får höja ögonbrynen för, fasten man småhatar laget. Håller på MODO och ibland pluppar 1999 upp.
westerlind: Jag hoppas innerligt att ni tar hem Mästarcupen. Det är en riktigt fin tradition. Verkligen. Mycket bättre än de vidriga traditioner ni har haft mot oss under 90-talet. Hoppas sedan att det går hela vägen (ner i Allsvenskan) för er den här gången : P
Dream Team: Oh, vilken manlig intuition du har, Anders. Bry dig nu inte om knas, hon liksom Kickan älskar Brynäs, men de har ännu inte vågat träda fram.
knaskamilla: Alltså sitter du ju samtidigt och hoppas på att Brynäs ska hamna i kvalserien. För dessa två saker har ju gått rätt mycket hand i hand de senaste säsongerna.
Jag lovar att sitta här hemma och hålla en liten tumme för att Brynäs ska ta hem cupen i år igen. Eller, ja, jag kanske inte kan lova att sitta hemma - men tumhållande ska jag nog kunna fixa.
Martin S: Oerhört, är du säker på att du bor i Ångermanland? Men du jobbar ju på SAS. Nåväl, alla otrogna är välkomna vad gäller mig. Hoppas nu att inte Brynäs åter igen krossar alllt motstånd och vinner Mästarcupen. Och varför det? Nja, sanningen att säga så har vi inte varit sådär fantastiskt nära SM-titeln de gånger vi gjort det.
knaskamilla: Haha, spelar ingen roll, härligt att det finns några trogna modoiter på plats. Förutom de som skådar världen från Framnäsudden/Vintergatan/Gullänget/Nygatan/Bjästa vill säga.
Frisco: Jaså, bara en åskådare? Tack och lov siktade de bättre på den tiden, nu får man vara glad varje gång man går från en MoDo-match med hälsan i behåll.
Nils Mesterton (C.F. Nils Mesterton), född 16 september 1888 i Stockholm, svensk militär; med kaptens grad befälhavare över den tropp från Sollefteå, vilken i händelserna i Ådalen 31 öppnade eld och dödade fyra demonstrerande arbetare och en åskådare. Ådömdes efter dessa händelser av krigsrätten i Sollefteå 8 dagars arrest utan bevakning.
...så ska det åter igen bli intressant att se hur många från Ådalen och Nolaskog som kommer till Mästarcupen i Norrtälje. Jaja, de härliga damerna Kerstin och Astrid kommer säkerligen, men någon modoit under 60 år skulle vara ett positivt tillskott.
"Center Samuel Pahlsson, a restricted free agent, did not accept his qualifying offer of $459,800. The team still retains his rights. "I want him back but I'm not jumping off a bridge if he doesn't come back," Burke said"
Nalle Sjuh: Förhandlingarna med Lill-Pröjsarn och Hedberg gick i stöpet, det blev för dyrt att flyga in Hedberg från Ottawa till varje hemmamatch så ni får nog nöja er med undertecknad och Tony S kommande säsong också.
Radion kommer förresten att sändas via www.sr.se kommande säsong.
Paddan: Imponerande med 17 av 22 spelare som gått vägen via hockeygymnasiet iallafall. Sedan kan man ställa sig frågan är när MODO senast använde sju juniorer i en trupp? Då räknar jag inte med diverse dm genom tiderna.
Vart är Hedman förresten? Skadad? Eftersom Hella och Wargh är med i truppen så är ju Hedman inte ute på landslagsuppdrag.
Hm..Dahlberg kanske får chansen i Elitserien redan till hösten.
Paddan: Va, ska Hedberg och Lill-pröjsarn webradiokommentera i höst, är det vad du försöker antyda, lite diskret?
Öviks djungeltrummor är allt oförbätterliga och har alltid rätt, de. Hoppas inte Martin S och Tony S kräver MBL-förhandlingar. Jag är trött på Bengt Hedinska pressmeddelanden om kontraktsrätt :-)
Nalle Sjuh: Ajdå, det smög sig alltså in ett "blev" istället för ett "blir". Tänk så det kan gå när man har sommarlov.
Vad gör Lill-Pröjsarn nuförtiden, kunde man inte få honom att skriva på för laget? Då återstår bara att lösa hur man får loss Anders "jag kommenterar snabbare än blixten" Hedberg från sitt nya jobb så har vi återförenat ett radarpar.
När jag läste ÖAs scouting av Santala fick jag det till en Lantz, men när jag läste Hockeycentralens ruta om densamme så blev det istället en Hjälm. Fascinerande.
Paddan: Fjolårets sponsorer antar jag, eftersom MQ och AXA oxå står kvar som guldisar. Det verkar i vilket fall som helst vara mer än madpaus i den skånska kalsongfabriken (länk).
Apropå paus så kanske man dessutom får hoppas att konkursboet moomin-reals uttåg ur kommunen kan ske så snabbt och smärtfritt som möjligt. Nordamerikaner brukar ju gilla att tanklöst gödsla pengar på hockey, om inte annat.
International Hockeyklubb? Smurfit Hockeyklubb? ...inget för Kemparna i sin himmel iofs, kanske.
Nalle Sjuh: Tja, uppenbarligen samma sak som Fjällrävens röda reklam, och text i vitt som man fick ha falkögon för att upptäcka, på hemmatröjorna förra säsongen.
Nu vet jag ju inte hur pass alerta föreningen har varit på att uppdatera sponsorförteckningen på hemsidan, men Tofta står fortfarande kvar som guldsponsor.
Reklamplaceringen har du väl ganska rätt om, men ändå vill jag lägga ut en enkel fundering om vad ColdSped hoppas uppnå med sin oläsliga klick? Måste vara någon subliminal effekt de är ute efter med tanke på vad de (antagligen) betalat för den. Vit text brukar annars funka ganska bra på ett mörkt underlag.
Trist att den tunga kassapjäsen Tofta-kalsongerna från Landskrona försvunnit från dräkten och föreningens plånbok också.
Danne_l: Tja, jag måste säga att jag är positivt överraskad av utseendet på det nya hemmastället även om jag faktiskt tror att det vita bortastället är ett strå vassare.