Frisco: Hmm, Wernblom...är det inte någon seriefigur?
Naturligtvis seriens huvudperson som allt kretsar kring. Wernblom är en levnadskonstnär som tar dagen som den kommer. Han försörjer sig på diverse ströjobb hos bl.a. Skellefteå AIK. Wernblom försöker hänga med i samhällets utveckling. En TV finns i stugan även video och datorer har synts i det Wernblomska hemmet. Wernblom tillbringar större dagen liggande antingen i sängen eller på den klassiska kökssoffan. Om vädret tillåter fiskar han. Trav tillhör de stora intressena i livet dock utan större framgång. Någon tia på travet har det väl blivit. Han fasar för Svärmors besök som ibland kan bli långa vistelser. Det blir inte samma ro i huset med kärringen där tycker Wernblom. Svärmor sätter honom i arbete och soffliggandet kan han glömma. Både Svärmor och Wernblom gillar att munhuggas en hel del, ibland slutar det med att Svärmor åker hem. Då intar han sofflocket omedelbart.
Paddan: Vadå? Varför inte förära detta vackra inlägg med en egen rubrik. Appropå ingenting... känns inte helt rätt, det handlar ju om födelsen av skapelsens krona för böfeln!
Paddan: Fruktansvärt vackert. Det var som VII-tton att du har den texten. Har för mig att jag under glöggliknande former hade högläsning i lördags med just den texten.
Vad får jag för könummer i sådana fall? Jag kan nämligen tänka mig att klä mig och äta frukost innan jag beger mig till biljardbordet, så det vore bra om det var ett ganska högt nummer.
Frisco: "Enligt uppgift ville SSKs målvakt byta men de sa till honom att stana kvar."
Den vitsen var så dålig att det tog drygt en och en halv timme innan reaktionen kom...
Undrar förresten när den dagen kommer då Magnus Lindqvist måste klippas loss ur målvaktsmasken för att skägget fastnat i masken. ...och med skägget menar jag inte Kent Forsberg...
Nu finns bilder från Familjedagen på nätet. Lite småkul att titta på. Det slog mig när jag kollade igenom dem att det lär vara hur stort som helst för kidsen att få öva skott tillsammans med Foppa. Det slog mig också att utan hockeyutrustningen på kan även den bäste hockeyspelaren se ut som en vinglig amatör på isen (ja, på stillbilder i alla fall).
Hörru, Frisco, nästa år köper vi skridskor åt Abbe och tar med honom dit, va?
Tror för övrigt att Morten Green kan vara gravid. Ehm...eller nå't.
Lumber Jack: Jag mötte Lassie! Jag berättade för Anette Norberg att det fanns ett psykologiskt begrepp som kallades "Curlingföräldrar" i vintras. Förmodligen är det det hon funderar på eftersom de spelar så dåligt i EM. Hon ser glad ut ändå.
Janken: i Malmö stod det; MALMÖ FF TRÄNAR IDAG, OCKSÅ! FAST MED NYA OVERALLER! Samt en liiiiiiten liiiiiiten blänkare längst ner; NHL-lockouten kan vara över...om mot förmodan någon bryr sig när Malmö FF tränar.
Stod inte det på löpsedeln för typ en vecka sen? Det kanske var ABs, iofs. Eller, vänta...det var något om "chockbesked gällande Modos sex NHL-proffs", typ.
Expressens löpsedel i medelpad. "CHOCKBESKED FÖR TIMRÅ!" (NHL- konflikten kan ta slut)
Samma tidning i Linköping.... "CHOCKBESKED FÖR LHC!" (Samma scoop)
Samma emminenta blaska i Dalarna... "CHOCKBESKED FÖR HOCKEYSVERIGE!" (Nyheten man kan tolka in är att Expressen ännu inte fattat att Mora är i elitserien)
FRÅGA! Vad står det på Expressens löpsedlar i Ö- vik i kväll????
Naturligtvis seriens huvudperson som allt kretsar kring. Wernblom är en levnadskonstnär som tar dagen som den kommer. Han försörjer sig på diverse ströjobb hos bl.a. Skellefteå AIK. Wernblom försöker hänga med i samhällets utveckling. En TV finns i stugan även video och datorer har synts i det Wernblomska hemmet. Wernblom tillbringar större dagen liggande antingen i sängen eller på den klassiska kökssoffan. Om vädret tillåter fiskar han. Trav tillhör de stora intressena i livet dock utan större framgång. Någon tia på travet har det väl blivit. Han fasar för Svärmors besök som ibland kan bli långa vistelser. Det blir inte samma ro i huset med kärringen där tycker Wernblom. Svärmor sätter honom i arbete och soffliggandet kan han glömma. Både Svärmor och Wernblom gillar att munhuggas en hel del, ibland slutar det med att Svärmor åker hem. Då intar han sofflocket omedelbart.