Dragan 2k: Hmm ingen dum idé det där att skaffa tillstånd för att få prata med MIG. Jag undrar om jag måste göra det själv också, fast egentligen inte, eftersom jag redan gör det nu.
knaskamilla: Är du främlingsfientlig eller? Nope, jag skriver där jag känner för det! om dom saknar mig, ja det får du fråga TIKarna om... Nej, tror inte jag skrivit en rad på VF boken än... det beror mer på att FBK inte mött FRÖ än medans jag varit medlem här. (tror jag iaf:) PS: Jag tror inte nån här på HS skrivit miljarder inlägg än? jag kan ju ha fel... den här knasiga kanske skrivit så många?
Dragan 2k: Jovisst, men jag såg ju sista 10, plus att jag lyssnade på radio lite på jobbet! hah konstigt... jag kommer inte ihåg att jag diskuterade med dig: Dragan 2k?
Kan du inte återgå till att skriva miljarder inlägg i TIK-boken i stället? Jag tror de saknar dig. Ett annat alternativ är att leta dig till VF-boken. Där har du väl inte skrivit alls än, va?
Var väl närmre att trean tilldelades Frölunda om du frågar mig, Frölunda dominerade de avslutande 40 minutrarna bortsett från utvisningarna i slutet. I förlängningen satt man och hoppades att inget lag skulle göra mål, en mållös förlängning är ju en vunnen poäng åt alla andra lag...
Äh. Jag rekommenderar Gaelic Football. Lustigare sport har jag aldrig sett, tror jag. Några irländska tjejers kommentar om den senaste finalen i sporten: "Det var en skitbra match. Två av spelarna bröt benet."
Frisco: Precis! TV3 (PA Gullö) förklarade namnet en gång i historien.
Det är ursprungligen en variant av rugby & soccer där man mestadels passade med fötterna och sprang med bollen i famnen. Sedan (lus)läste nån reglerna och insåg att man fick passa bollen med händerna. Det gav en ny dimension til spelet och skrevs in som tillåtet men bara en framåtpassning per spel (bakåtpassningar är obegränsat). Och på den vägen utvecklades det till dagens spel.
Paddan: Själv ska man spela Poker på Expekt.com om några minuter.Bara hoppas att det går bäätre än sist.Då tog det väl si så där fem minuter innan jag var utslagen.
AM: Jag kommer inte på någon bra slutsats, så då drar jag till med att det handlar om att SVT 2 ikväll visar del 1 av 2 av julavsnitten från serien The Office. Väldigt sevärt.
Det här tyckte jag var smått humoristiskt: "– Eftersom Isstadion är en gammal hall som byggdes 1969 är det så klart mycket svårt att bedöma hur mycket storm taket klarar av. Jag ville i alla fall inte riskera människors liv, säger Ekholm. När ishallen var på väg att utrymmas konstaterade Paul Bjarnevik på Parat Bygg i Malmö: – Taket är så konstruerat att det ska röra på sig vid starka vindar. Jag anser att det inte kunde hända något. I så fall är det farligare att vara utomhus. Göran Ekholm svarar med skärpt stämma: – Det är djäkligt lätt att leka expert och påstå att inget kan hända. Eftersom vi pratar om en gammal ishall är det mycket svårt att veta hur mycket storm taket tål efter alla år. Som ansvarig känner jag att mitt beslut tillsammans med domaren var helt rätt."
Ooh...inget livar upp hockeyn så som lite hallhållbarhetsbråk!
Dragan 2k: Jag var i Bäpa i torsdags och köpte passionsfruktsläsk på Nordhallen. Fast de har tagit bort skylten de stollarna, så därför är det svårare att hitta dit nuförtiden. När jag frågade varför så sa de att de hette "ICA Supermarket" istället. "Jamen", sa jag: "i Stockholm har alla tagit tillbaka sina riktiga namn igen eftersom det blev helt förvirrande när alla hette likadant".
Då sa expediterna: "Haha, det är i Stockholm det, här finns det bara en butik - och till Stockholm åker man inte om man inte måste."
Du har inte missat något. Alla i Bäpa är ligister (förutom gulle-Albin och hans föräldrar och kanske Padd...nä, inte han, förresten). Jag har varit i Bäpa tillräckligt många gånger för att det ska jämna ut sig att du aldrig varit där, skulle jag tro.
Så har man tydligen tagit fram nya souvenirer för supportrar till LHF och BIF, som gärna vill visa vilket lag de håller på men som samtidigt vill vara lite anonyma.
Frisco: Statistik ljuger aldrig vet du väl. Men däremot kan man ju bevusa vad som helst med hjälp av statistik beroende på hur man vinklar det. Zajkowski har ju gjort ett strålande jobb dom matcherna han stått inget snack om det men han får nog stå ett gäng till innan han skall med på en sådanhär lista :)
Frisco: Etanolångorna och metangasen låg tät över stadion, kan nog ha gjort sitt till. Eller så var det helt enkelt så att jag bara var totalt överlägsen.
Frisco: Apropå ingenting så käkade jag trerätters lunch på ditt ställe idag. Väldigt gott, crabcake med en massa kräftinläggningar till förrätt, lagom rosa filet mignon med onyttiga tillbehör till huvudrätt och en gigantisk cheesecake till efterrätt som jag mest bara tittade på. Nedsköljt med tunnt californskt vin och lika tunnt kaffe. Säkert snordyrt men jag betalade inte.
Jag måste säga att du fått till stället fint. Det kan inte vara Mamma Mia som är förebilden va?