Detta är inget för din dator Paddan, men ni andra kanske vill följapresskonferensen rörande NHL:s vara eller inter vara. Det kan man görapå följande länk:
...så kan jag meddela att HS-ligan på xperteleven numera består av 9 lag. Ja det gjorde den förra säsongen också men ett lag har fallit ifrån, nämligen Utd Kings som trappar ner och ska nästa säsong spela i Piteås korpserie. Nykomlingar i ligan är Fat Bastards. Ett lag vars coach trivs bra i Globen men har Fuskbygget i närheten av Söråker som hemmaplan.
knaskamilla: Jag väljer då att se det lite mer negativt. Det blir jäkligt dyrt att köpa alla slutspelsbiljetter bara för att få se MoDo vinna SM-finalen denna säsong. Dessutom blir det ju fruktansvärt dyrt med alla SM-guldsfester mm. Nästan så man borde börja studera...
Ska man se saker och ting positivt så skulle man spara ganska mycket pengar om MoDo inte gick långt i slutspelet. Pengar man kan köpa en bil för, eller sådär. Alltså gör det mig inget om NHL-konflikten tar slut. Seriöst. Ärligt. Jorå.
TIKbiff: Ok, jag "tvingas" väl tro dig då efter att ha läst på USA Today.
Goodenow said his group has moved off its anti-cap stance because "we too believe that our sport will be damaged greatly by the cancellation of this season and the continuation of the lockout through next season."
Metal Guru: Jag tycker själv att det är konstigt hur många slutbud det varit i denna förhandling. Att man helt plötsligt anser sig har råd med 49 miljoner USD när man så sent som igår inte kunde tänka sig en cent över 40 miljoner, mycket märkligt. Kanske har att göra med att undersökningar visar att NHL tappat 40% av sitt stöd bland amerikanerna, och att man nu är riktigt desperata att få igång en säsong.
Fast med tanke på hur märklig hela den här säsongen varit så skall man väl inte bli förvånad ifall de beslutar sig för att spela en form av Instant-Stanley Cup, där borta på andra sidan Atlanten.
Lumber Jack: Förstår att du hakat upp dig på det där "...hang around in bars". Men tyvärr hittade de tydligen inget bra ord för halvljuskontroll på engelska.
Lumber Jack: Så då har NHLPA alltså godtagit ett lönetak till slut, men ett lönetak vars miniminivå ligger drygt 25% högre än så långt som NHL kunde tänka sig att sträcka sig. Ett litet steg framåt, men en skillnad i 12 miljoner USD är trots allt en jäkla skillnad.