1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505356 inlägg · 4102 ämnen

MODO Hockey – Brynäs FC 2013-01-10 19:02

1548300 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey – Brynäs FC 2013-01-10 19:02

zigge: Jag vet hur ung han är Zigge. Jag tyckte att han är jättebra för sin ålder, men det hjälper ju tyvärr inte ett skit hur lovande han än är om Starkbaum går sönder i slutspelet. Då är det hans kunskap nu som gäller. Då är han lite osäker, sprider returer och ger oss en mindre chans att vinna matcherna än om Starkbaum står.

Sedan är det som sagt oerhört trevligt för framtiden att han har så pass stor potential.

Kommentera

J F K: Jamen herre j:ar, han e 19 år! O har ändå rätt bra stats, över 90 % senaste åren,men man kan väl inte begära ett underbarn direkt? Måste ju få vara valpig ibalnd, hehe...

Skitkul för Kempe, han såg riktigt glad ut efter målet - har han specialtränat straffläggning inför kommande såna, månntro? Verkar ju trivas me Ritto, ömsesidigt.

O Janos verkar vilja ha en plats  - när hade vi senast 4 kedjor som verkligen VILL producera??

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Mullers igentligen enda problem är att han ofta tyvärr spelar med lite för små marginaler i offensiven, det kan lätt bli nån chanspuck och så blir det en farlig spelvändning.  Däremot så har han en märklig förmåga att ofta hamna rätt i banan och skulle han bara finslipa detaljerna så tror jag modo kommer få otrolig nytta av en sån kille i ett slutspel. 

Sen är han ju som hägg, cool lugn i alla lägen och det kan oxå vara tungan på vågen i en väl överhettat slutspelsmatch.

Kommentera

J F K: skrev ju inte att han var en högklassig es målvakt men han kommer bli och säkerligen mer därtill!
Kommentera

J F K: Jag tycker att Skröder och Müller fungerar riktigt bra. Visst sprider Müller lite puckar kring sig, men han är tung och faktiskt rätt ok på skridskorna när han fått upp farten. Ge dem lite mer tid och jag tror att den kedjan kommer att producera riktigt bra.
Kommentera

Berka: Själv är jag inte alls lika imponerad av Ulla. Han spred puckar och osäkerhet, även om han räddade skotten. Litegrand som Starkbaum i början förresten. Ulla har kapacitet, men än så länge är han lite valpig.
Kommentera

zigge: HAHA den där situationen, jag skrattar så jag gråter :;), vad menar domaren med de han gör susse står med utslagna armar och domaren ser faktiskt ut att typ mena "du måste dra hårdare" matchminut 9.
Övrigt har jag kritiserat kfop i många år när han varit blek så därför faller det på sin rätt att jag även hyllar när man förtjänar de, så då tar jag tillfället i akt och hyllar kfop för den senaste tiden då han spelat sin bästa hockey i Modo sen han kom och hela den linan med kfop, madsen och Öberg kan nog just nu vara hela elitseriens bästa gnuggarkedja.
Sen måste man hissa Kempe som går mot sin bästa es säsong poängmässigt och spelar vansinnigt bra och som sagt vilken fart.
Sist får man väl ändå säga att Ulla är högintressant för framtiden med sitt spel å sin segerdans ;-) men även janos visade igår att trots petningar så är han tamefan med å fightas om platserna
Kommentera

Gäsp: måste ju säga att den där moonwalken var bättre än originalet ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Hahahahahah
Kommentera

Gäsp: beror på vad du menar med "skön" , du är väl inte böckling? ;-)
Kommentera

Ullmark verkar vara en skön pojk! :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno:Ser reprisen nu, var verkligen lättvindig start, kunde stått 5-0 efter 1:a.

Varför fick inte Susse med sig en utv eft några minuter, när en BIF håller i hans klubba bakom mål? Domaren gör nåt skumt tkn, "dra,dra hårdare" elr nåt?

O Kempe, vilken fart igen, KUL! Härligt att ha flera linor som kan kliva fram, Madsen/Kfop va inte ofarliga, men inga mål ikv.

Synd att inte Linus får hålla nollan, inte långt borta.

Eg bara tekningar vi "förlorar".

Som sagt, BETYDLIGT hårdare på Lördag!!

Kommentera

Gusse:Jajust, Sydarna är här ja - dåligt att inte MoDohockey.se nämnt nåt om det!  De har de ju gjort förr om åren.

En annan sak de nämnt, är nya samarbetet med Easton - nån som vet vad det innebär? Får de bättre hjälmar, som skyddar mer mot hjärnskak? DET vore på tiden!

Kommentera

Dexter :Vi verkar ha svårt att förlora när sydarna är på besök.Många år nu sedan dom torskade när dom var på besök...
Kommentera

Monno:

Snacka om att matchen på lördag blir viktig. Vinner vi har vi bara två poäng upp till LHC. Förlorar vi har vi åtta poäng upp.

Kommentera

Nine: Ja Brynäs var tama. Kändes som att dom hade en enda forward å det var Järnkrok. Och han imponerade väl inte nämnvärt. Lätt seger.

Linköping på lördag lär inte bli lika lätt...
Kommentera

Hur enkel var den här segern egentligen? Känns som vi hade kunnat vinna denna match med juniorlaget så tama som Brynäs var.
Kommentera

Tre sköna poäng!

Det negativa är att Lshunter hade stream till alla ES matcher förutom Modo-Brynäs

Kommentera

Monno:

Hur stabilt som helst. Ullmark var förtjänt av en nolla ikväll.

Kommentera

Monno: Brynäs juniorer blir överglänsta av modos dito
Kommentera

Berka: Äsch då. Bra vi sparar energi, det lär vi behöva mot ett tokhett LHC på lördag :-)
Kommentera

zigge: Modo spelar på resultatet, gör det tveksamt första 10, men gör det riktigt bra sen.
Kommentera

NuMo: Så himla bra för BIF att de har sån oerhörd juniorverksamhet, bara att plocka in. Värre för oss.

Håll I nu MoDo!!

I övrigt SKITresultat ikväll!!

Kommentera

NuMo: nä men det är nära för Brynäs kommer ju näta snart om Modo inte slutar att bara lägga iväg pucken utan att försöka lira.
Kommentera

Berka: Och så gratulerar vi Timrå till ett välförtjänt mål efter allt missflyt, och det gör jag inte med ironi eller annat tjafs.
Kommentera

Berka: å timrå öser inmål helt plötsligt.

Det behövs inte timeout än tycker jag. Det rinner på ganska bra och vi är nära bra kontingar hela tiden. 

Kommentera

supertr?tt: Time out snart va!?
Kommentera

NuMo: Matchen mot Tik minns jag mest som en god trerätters ;)
Kommentera

NuMo: Nu har Modo helt slutat åka skridskor, detta kan bli jämt skägg efter 60
Kommentera

supertr?tt:

Ja, det får inte ske, men nu är det ju ändå Brynäs vi spelar mot. Tänk på att de har kanske den bästa spelaren i NHL i sitt lag.

Nä, jag grämer mig nästan mest åt den onödiga förlusten hemma mot timrå i början av säsongen. Onödigt poängtapp.

Kommentera

Berka: Liknar borta mot Rögle, låt inte det hända igen Uffe!
Kommentera

Berka:

Nu verkar det bli en jämn avslutning. Drygt.
Kommentera

Fortsätter detta i 3 minuter till då MÅSTE Uffe ta timeOut för nu står Modo stilla
Kommentera

Monno: fruktansvärt svagt ingripande av #51. 3-1
Kommentera

Påhlsson ser verkligen ur att ha betong handleder ibland. Tar emot pass så dom studsar iväg, tappar pucken m.m.

Får hoppas det beror på ringrostighet. Dock undrar jag om inte Ritola och Kempes "succé" beror p att dom kan tänka väldigt mkt offensiv och Påhlsson styr upp det där hemma? Nagy var ju också väldigt het med Ritola i den kedjan.

Nä det känns bra att vi har Ritola några år tycker jag ändå :-)
Kommentera

Patrik Källstr: Ja jösses så dåliga vi är. Modo behöver ju inte ens gå på halvfart för att dominera matchbilden totalt. Vi är dåliga i mål, i defensiven, i offensiven, i båset...det enda som inte är dåligt i Brynäs är Sundlöv, karln är en total katastrof.
Kommentera

NuMo: Kul för Ullmark att spela en sån här "enkel" match. Kan tänka mig att han var ganska nervös med tanke på hur bra Starkbaum varit i de senaste matcherna, eller rättare sagt, hela serien.
Kommentera

Patrik Källstr: Märkligt att man slappnar av vid en 3-0 ledning, fan ett mål för Brynäs och det är match igen.
Aj ja bra boxplayspel av Modo, hoppas på fortsatt hårt jobb i 3:e nu
Kommentera

Berka: Tycker ändå att Modo har haft lite missflyt ikväll. Har vi otur gör Brynäs mål helt plötsligt. Det kan vända scenariot.
Kommentera

Berka: Ja, nu känns de som Modo slappnar av, vilket tyvärr är naturligt med en sån här ledning. PP Brynäs nu.
Kommentera

Patrik Källstr: men vårar PP håller låg klass tyvärr
Kommentera

Både Modo och Timrå håller nollan

Allt är på sin plats

Kommentera

Dexter :

Timrås nya slogan: "noll mål, noll publik och noll i kassan"
Kommentera

Berka: Ojoj, vad stiligt av Kempe!
Kommentera

NuMo: OJ OJ OJ Kempe bjuder gammelhonken på en korv med bröd på etage 2
Kommentera

Monno:

Kempe får äntligen göra mål igen. Skön avslutning.

3-0

MOT BRYNÄS!

Kommentera

Berka:

Lite symboliskt ändå att Modo gör mål i exakt samma stund som Timrå slår måltorkarekordet. Poetisk rättvis skulle väl en del långsinta kalla det. (Inte jag dock.)

Kommentera

Berka: Ha! Diving på Brynäs. Den var oväntad...
Kommentera

Patrik Källstr: lite småslarvigt av muller igen i PP, men skönt att skröder höjer
Kommentera

1548300 · »