J F K: Jamen herre j:ar, han e 19 år! O har ändå rätt bra stats, över 90 % senaste åren,men man kan väl inte begära ett underbarn direkt? Måste ju få vara valpig ibalnd, hehe...
Skitkul för Kempe, han såg riktigt glad ut efter målet - har han specialtränat straffläggning inför kommande såna, månntro? Verkar ju trivas me Ritto, ömsesidigt.
O Janos verkar vilja ha en plats - när hade vi senast 4 kedjor som verkligen VILL producera??
Redigerad kommentar
J F K: Mullers igentligen enda problem är att han ofta tyvärr spelar med lite för små marginaler i offensiven, det kan lätt bli nån chanspuck och så blir det en farlig spelvändning. Däremot så har han en märklig förmåga att ofta hamna rätt i banan och skulle han bara finslipa detaljerna så tror jag modo kommer få otrolig nytta av en sån kille i ett slutspel.
Sen är han ju som hägg, cool lugn i alla lägen och det kan oxå vara tungan på vågen i en väl överhettat slutspelsmatch.
Redigerad kommentar
Ullmark verkar vara en skön pojk! :)
Redigerad kommentar
Monno:Ser reprisen nu, var verkligen lättvindig start, kunde stått 5-0 efter 1:a.
Varför fick inte Susse med sig en utv eft några minuter, när en BIF håller i hans klubba bakom mål? Domaren gör nåt skumt tkn, "dra,dra hårdare" elr nåt?
O Kempe, vilken fart igen, KUL! Härligt att ha flera linor som kan kliva fram, Madsen/Kfop va inte ofarliga, men inga mål ikv.
Synd att inte Linus får hålla nollan, inte långt borta.
Eg bara tekningar vi "förlorar".
Som sagt, BETYDLIGT hårdare på Lördag!!
Gusse:Jajust, Sydarna är här ja - dåligt att inte MoDohockey.se nämnt nåt om det! De har de ju gjort förr om åren.
En annan sak de nämnt, är nya samarbetet med Easton - nån som vet vad det innebär? Får de bättre hjälmar, som skyddar mer mot hjärnskak? DET vore på tiden!
Monno:
Snacka om att matchen på lördag blir viktig. Vinner vi har vi bara två poäng upp till LHC. Förlorar vi har vi åtta poäng upp.
Tre sköna poäng!
Det negativa är att Lshunter hade stream till alla ES matcher förutom Modo-Brynäs
Monno:
Hur stabilt som helst. Ullmark var förtjänt av en nolla ikväll.
NuMo: Så himla bra för BIF att de har sån oerhörd juniorverksamhet, bara att plocka in. Värre för oss.
Håll I nu MoDo!!
I övrigt SKITresultat ikväll!!
Berka: å timrå öser inmål helt plötsligt.
Det behövs inte timeout än tycker jag. Det rinner på ganska bra och vi är nära bra kontingar hela tiden.
supertr?tt:
Ja, det får inte ske, men nu är det ju ändå Brynäs vi spelar mot. Tänk på att de har kanske den bästa spelaren i NHL i sitt lag.
Nä, jag grämer mig nästan mest åt den onödiga förlusten hemma mot timrå i början av säsongen. Onödigt poängtapp.
Både Modo och Timrå håller nollan
Allt är på sin plats
Monno:
Kempe får äntligen göra mål igen. Skön avslutning.
3-0
MOT BRYNÄS!
Berka:
Lite symboliskt ändå att Modo gör mål i exakt samma stund som Timrå slår måltorkarekordet. Poetisk rättvis skulle väl en del långsinta kalla det. (Inte jag dock.)
zigge: Jag vet hur ung han är Zigge. Jag tyckte att han är jättebra för sin ålder, men det hjälper ju tyvärr inte ett skit hur lovande han än är om Starkbaum går sönder i slutspelet. Då är det hans kunskap nu som gäller. Då är han lite osäker, sprider returer och ger oss en mindre chans att vinna matcherna än om Starkbaum står.
Sedan är det som sagt oerhört trevligt för framtiden att han har så pass stor potential.