Esox: Tycker inte alls Djurgården som lag visat någon storhet alls i sitt spel än, Klasen stod för Djurgårdens vändning nästan på egen hand.
Kruger och Klasen är småskadade så jag hoppas man går hårt åt på dessa 2 framledes, Ingman får gärna plocka fram en vacker open ice och göra slut på deras lidande.
henkeiskogen: Jag har samma känsla, att de spelar fulare med mer efterslängar än vi. Jag hejar ju på MoDo och är medveten om att jag kan vara en cyklop men det Kruger gör är hjärnsläpp och borde inte få passera.
Nu åker jag upp på onsdag och håller koll på Kruger och DIF. Beter de sig illa så drar jag på dom en feting.
Ojoj! Svettig seger igår. Stekt kotlett var en bra söndagsrätt. Man har dock lärt sig genom åren att inte sväva iväg. Tur för alla inblandade MoDo och fans att det blir lite vila. DIF hinner kyla av sig också, de visade ju igår att de kan lira hockey.
dempa: Besviken på Krügers uppträdande där. Tror han får ögonen på sig nästa match och domarna lär döma lite hårdare till hans nackdel gissar jag på. Visar man sina rätta färgerna så...
Återigen så är jag imponerad av den disciplin vi generellt visat upp i slutspelet. Våra utvisningar har mest varit otur. Karlins lugn i båset, speöarna håller sig kalla. Jäklar vad bra!
Sen har jag hört typ 20x att vi delar ut crosscheck av kommentatorerna när vi bara puttar lite lätt i ryggen medan DIF gör som Krüger och har sett flera regelrätta hårda crosschecks utan en enda kommentar från deras sida.
Förväntar mig visselorkan a la Kempis så fort Krüger rör pucken. Bernhard lägger sig int eheller på pucken. Han har ingen aning om var den är tror jag. Brickley petar in den under honom tyckte jag mig se.
pean: Vi spelar i en bättre liga nästa år och i den är det avstängning när man sitter ovanpå en motståndare och cross-checkar - det känner vi väl till sedan tidigare
leo: Lyssnar igenom modochannel och Martin säger hela tiden fyra segrar på sex försök på Hovet.
Vilken är den där sjätte matchen han hela tiden svamlar om? Jag får det till tre mot AIX och två mot DIF såklart, vilket ger fyra vinster på fem försök.
Sigge: I ärlighetens namn är det inte så konstigt. Du måste komma ihåg att Djurgården är de moraliska segrarna. Om vi mot all förmodan lyckas ta klivet upp så beror det bara på att tur.
Kalla fakta: - Modo älskar Hovet! De har vunnit 4 av sina 5 slutspelsmatcher där. - Modo älskar slutspel! På 14 matcher har de 11 segrar och en enda ordinarietidsförlust. - Modo har bara förlorat en match under ordinarie tid sedan den 15 februari när de föll med 0-2 mot Almtuna. Det är 22 matcher sedan.
{6870}: Har ni tänkt på att Bernhardt har gått från att vara smånonchalant både på isen och i intervjuer till att helt plötsligt ha blivit ett kaptensämne?
{6870}: Går vi upp lovar jag att redovisa fler vidriga smaker, men låt oss somna till en hit som toppar Trackslistan ikväll då, lovar alla musikhatare att bara spela den en gång till innan midsommar
Erol Ateceae: Äh jag är rätt lugn nu för tiden. Men jag gillar att käbbla med er och tycker att det hör till. Sen vill jag ha oss båda i shl och där skiljer det nog lite mellan mig o dem.
puffe: jag lämnar er nu, med en dålig fylla, besk eftersmak. Men med insikten att ni spelar jävligt taktiskt rätt för att stänga ner oss. Starkt av oss att hämta upp och hämta upp. Men sett över serien så är ni bättre. Godnatt modorövar 🤗
leo: Alltid en lättnad efter en seger i slutspel, nu kan man njuta några dagar och veta att om säsongen tar slut innan söndag är det inget vemod, tvärtom
Kruger och Klasen är småskadade så jag hoppas man går hårt åt på dessa 2 framledes, Ingman får gärna plocka fram en vacker open ice och göra slut på deras lidande.