Gusse: Haha på tal om annan tveksam karaktär. Patrik Berglund briljerar.
"– Västerås såg mig när jag tränade och frågade om jag vill träna med dem och gå på is så gjorde jag det i fyra månader. De ville att jag skulle sajna och jag ville egentligen det också men laget var så jävla dåligt så jag ville bara hålla mig borta den säsongen. Nu förbereder jag mig för att förmodligen spela nästa säsong, säger Berglund i podcasten."
Kan rekommendera dagens avsnitt av Hockeymorgon, lite prat om kvällens match, men oerhört kul när panelen ifrågasatt firande i Växjö och man sedan ringer upp Växjös kommunalråd(typ knappt halvvägs in i programmet)
TickledDonkey: Jag har ju slutat med Modigs-trollandet, men känner att jag kanske ska göra ett undantag idag för att skapa lite distraktion inför matchen...
Modigs skulle nog kunna bli ett finfint tillskott om vi misslyckas med att ta klivet upp. Kan han bara börja fokusera på rätt saker lär han explodera.
{5647}: För en gångs skull skriver du något vettigt. Stråhle hade fokus på fel saker och coachningen var inte helt hundra heller, så här i efterhand var det fel taktik att köra BIK Karlskoga-stuk. Det fanns typ inga tränare lediga 2022 när Wallson fick gå. Jag hoppas han lärt sig något av detta iaf, han är ung.
Får man smyga in med en önskan ifrån en Timråit? Tvåla dit Gnällgårn ordentligt nu ikväll så att vi slipper se dem i SHL. Så trött på det orättfärdiga gnällandet därifrån, dan de inte spela utan att "hufvudstaden" får fördelar så kan de lika gärna lägga ner.
” Modo är dimensionslösa. Utnyttja det!” Visste att supportrarna till Skansen inte kunde ishockey men att det var såhär illa visste jag inte. Utdrag från deras forum
Blake: Ja, det måste vara ett rimligt krav, att ALLA som har fått "förtroendet" att se matchen i Hägglunds också ger ALLT på läktaren. Även om vi hamnar i en situation där vi ligger under med något/några mål. Jag kommer inte att kunna se mig själv i spegeln om jag har någon röst kvar efter matchen.
Majbrasan: Det var detta jag sa innan slutspelet men folk börja tycka jag var orimlig o ställde ”konstiga” krav när jag sa att man måste täcka skott OM man ska befinna sig i pucklinjen. Ingman och Wahlberg förra matchen som missar det i PK. Får inte ske i en final.
Marrdin: Har inte haft normal vilopuls på hela dagen, mitt starkaste MoDominne var när vi klarade oss kvar i SHL mot Södertälje, när "stället gick bananas!" På 8 sekunder! Jag stod i klacken då och minns den totala glädjen och man kramade random folk.
Hoppas verkligen att den här kvällen kommer knuffa ner det minnet till andraplats.
ALLA vi som ska dit, se nu till så att vi hjälper MoDo att flyga fram!!!
Marrdin: Jag gör som Ove och laddar upp med paprikachips och några iskalla bärs. Skumpan står på även den på kylning som får poppas antingen ikväll eller på fredag!
Greenwolper: japp , supertaggad, frugan köpte öl i går och själv är jag på vip i mullsjö och köper snacks inför kvällens höjdpunkt. Ska även bjuda in en leksing till granne så han ska få uppleva lite riktig hockey! Heja MoDo
grimiss: Försvaret var ju helt obefintligt, alla stod helt stilla och kröp in i guden.. hur många mål blev det med studs på kropp egentligen? 3 inkl Folin?
Ska man ta den med (försvarares) kropp får man förutom att faktiskt göra det (dvs inte låta pucken gå igenom) gärna se till att faktiskt göra det med forward ut mot skytt - inte precis framför målis där pucken dimper ner och det blir någon slump-plockepinn.
Tarasov: sjukt hur Karlin lyckats ta oss till final och 3-1 i matcher trots att han stirrar sig blind bara på statistik, inte alls använder statistik och är helt blind från hur dåligt vissa kedjor och formationer fungerar.
Tarasov: Då hoppas vi på bortavinst i kväll, hemmavinst på fredag och sen avslutar vi med en hemmavinst i sudden på Söndag...(gillar underhållningen hittills) Taget? 😊