jonsson: Nu skulle det iofs varit en femma på hammaren men vi ligger rejält plus på utvisningar i serien. Vilket också är ett resultat av vårt fokus och dicsiplin.
Sigge: Det handlar nog mer om att normala spelare har kunnat få normala jobb efter sina karriärer, medan psykopaterna lever kvar på gamla meriter och får jobb inom det de iaf någorlunda kan, dvs hockeyn
{10015}: Är det så här det känns att vara dement? Man vandrar fram och tillbaka på kontoret. Går till skrivaren, glömt bort vad man gör där, går tillbaka till datorn, sitter och tittar in i skärmen som ett ufo i två minuter, sen kaffemaskinen, hör att folk pratar med en och svarar dem men har ingen aning vad man säger eller har sagt. Ännu värre hemma igår kväll när man vandrar runt som en lobotomerad guldfisk fram och tillbaka till kylskåpet, öppnar, stänger, går tillbaka till soffan och kan sitta där tre minuter, sen upp igen och repeterar samma mönster tills klockan är tillräckligt mycket för att vara ok för en vuxen man att gå och lägga sig.
Värsta nervositeten man varit med om helt okryddat.
Confusius: Det verkar ha blivit praxis i hockeyvärlden att man ska hylla gamla psykopater efter deras karriärer. Samtliga experter i Cmore består av gamla flåbusar, samma sak med referensgruppen. Till och med domarkåren tar in gamla slagskämpar som Wessner och Wettergren. Då förstår man varför det ser ut som det gör i hockeyn. Sanslöst!
Snipan: fick på mig L sockan på vänster och H på höger.. senast det hände var typ 2019. Har jag en turdag eller hur ska jag tolka det? ( greppar efter väääligt små halmstrån nu i hopp om seger)
Snipan: Samma här. Har tusen grejer att göra i skolan men gör exakt ingenting för man sitter bara och tänker på hockeyn. Det värsta är, förlorar vi, kommer man bara och sitta och tänka på hockeyn i kanske ytterligare än vecka.
{10015}: Samma här, men kanske är det bara för att jag längtar till att få återgå till ett normalt liv igen. Det går ju inte att koncentrera sig om någonting som helst. Missköter mitt jobb - big time.
Även om jag och många andra vill att Modo ska få avgöra hemma så ser jag fan att de kan få spöa gnällspikarna på deras hemmaplan och tysta barnungarna Garpen och Danielsson! Hoppas de tänker att det är bara är ut och köra! Det finns inget att förlora!
SuneMangs: Tycker mig ha läst någonstans att den där referensgruppen åtminstone tidigare bestod av gamle domarbasen Peter Andersson, Per Ledin, och Micke Sundlöv!
Andersson den störste mutkolven i svensk hockey. Detta alltså toppat med Ledin och Sundlöv, som alltså båda mer eller mindre var psykopater på isen!!!
Då börjar bilden klarna lite!
Och hur fan tänker man när man tillsätter en referensgrupp bestående av gamla tuppjuck??? Vilka väljs in härnäst, Jämtin, Gath, Nisse Ekman???
Bör man inte ha vettiga och sansade personer på sådana där poster???
Greenwolper: Vi mot Världen är vår enda överlevnad på sikt , en oerhört bra känsla. Alla jävlar är emot oss. Per Bäckman var väl den som gjorde det till en konst
Marrdin: jag har vänt å blivit mest förbannad jag. Känns vi mot dom känsla. Nu jäklar hoppas man på att vi slår tbx med en jäkla revanshlusta. Kötta på bara!🥳💪
{10015}: jag vaknade med en konstig känsla. Helt lugn. Har varit nervös flera dagar nu, men på nåt sätt va det som man bestämt sig, de gick skit sist men nu gör vi det! Hoppas det var signaler från laget jag fick. telepati eller modo woodo. Det händer imorgon.
Bössa 68: Undrar inte om de skulle ge livstids utvisning! Jag va skogstokig i går när de bara blev en tvåa o ingen avstängning rent ut sagt förjävligt dåligt av zebrorna! Frugan frågade om jag va riktigt frisk eftersom de va Modo som spelade de hon fick te svar va lägg dig inte i de här så slipper du sova i hundkojan!!!!!!🇺🇿🇺🇿😎
Såg bara reprisen en snabbis igår men tycker inte Hammarlund använde tillräckligt mycket kraft för att det ska vara värt en avstängning, även om den såklart ska rendera i en femma där och då.
Sveningsson hade väl en liknande mot bik, upplever att den var betydligt kraftfullare och mer av en "uppåtgående rörelse".
MoDo-ledningens påstående om olika regelböcker är inget konstigt utspel i sig utan fullt korrekt, även om vissa försöker dra likhetstecken mellan det och difs utstuderade utspel efter match 1 och att vi "sjunker till samma nivå".
habanero: Haha, du var jävligt nära med stalltipsen på vad cykloperna skulle kasta in. En tjock-TV hade varit uppseendeväckande, Var det Foppas mobil som dunsade ner i isen :) Skriv ditt andra inlägg inför morgondagens match, vi behöver eld
Kort summering av matchen enligt mej, efter ett dygns depression.
Trots att vi bjuder på ett antal mål och knappt hittar ett pass rätt, Djurgården är inte så jävla bra heller. Är domarna neutrala är vi ett bättre lag(finns OA Optik kvar kanske en gåva till domarna vore på plats), gårdagens bottennapp kan väl inte upprepas.
Guden ska stå
Bernhardt ska spela alla sekunder i PP, ingen Ingman, Brickley, snälla.
Vill inte se spelare skadade, men finns nån karma borde Kruger vila veckan ut.
Kung Harald är klasser bättre som expert är han från Karlskoga, däremot bör Stefan Klemetz få 2 matchers avstängning